آخرین اخبار

دوره کارگردانی و زیبایی‌شناسی فیلم کوتاه با حضور دکتر احمد الستی

09:01:40 1400/04/29


به گزارش ایسنا، کارگردانی و زیبایی‌شناسی فیلم کوتاه با حضور دکتر «احمد الستی» در دوازده جلسه سه ساعته در موسسه «هنر فردا» برگزار می‌شود.

در این دوره که هدف آن آموزش طراحی، تولید و تحلیل زیبایی‌شناسانه فیلم کوتاه است، هنرجویان با نحوه فیلمسازی و تحلیل فیلم در سطح حرفه‌ای آشنا می‌شوند. شناخت و تولید فیلم کوتاه در این کارگاه زمینه را برای آشنایی با کارگردانی فیلم بلند فراهم می‌کند. با توجه به اینکه فیلم کوتاه در قرن ۲۱ به سوی اعتلای قابل ملاحظه‌ای در جهان پیش رفته است، یکی از اهداف دیگر این دوره آشنا کردن هنرجویان با شیوه‌های نوین فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و زیبایی‌شناسی فیلم کوتاه در قرن ۲۱ می‌باشد. هنرجویان لازم است که کتاب‌ها، مقالات و فیلم‌های پیشنهادی کلاس را ملاحظه نموده تا در پایان این دوره تشویق به تولید فیلم کوتاه بشوند یا دست کم قدرت تحلیل خود را در این زمینه ارتقاء بخشند.

این دوره در دوازده جلسه و به شرح زیر است:

جلسه اول: مقدمات، مروری بر شرح درس و اهداف دوره، کار عملی : تولید یک فیلم کوتاه/ جلسه دوم: انواع فیلم کوتاه: فیلم کوتاه مستند- ویژگی‌ها و زیبایی‌شناسی/ جلسه سوم: فیلم کوتاه انیمشن- ویژگی‌ها و زیبایی‌شناسی/ جلسه چهارم: فیلم کوتاه تجربی- ویژگی‌ها و زیبایی‌شناسی/ جلسه پنجم:  فیلم کوتاه داستانی- ویژگی‌ها و زیبایی‌شناسی/ جلسه ششم: ویژگی‏های فیلم کوتاه داستانی/ جلسه هفتم: اصول الگوی کلاسیک فیلم کوتاه داستانی/ جلسه هشتم: دکوپاژ چیست؟/ جلسه نهم: ریتم برای فیلم کوتاه داستانی/ جلسه دهم: حرکت دوربین/ جلسه یازدهم: اولین ظهور/ جلسه دوازدهم: طراحی آغاز و پایان

 «احمد الستی»، متولد ۱۳۲۷ در مشهد، دارای مدرک دکترای زیبایی‌شناسی سینما از دانشگاه تگزاس، پژوهشگر سینما، مترجم و مدرس دانشگاه است. وی مدتی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و سپس دانشگاه تهران بوده است و در دانشگاه ایالتی تگزاس، دانشگاه سوره، دانشگاه پارس، دانشگاه صدا و سیما و دانشگاه‌های مختلف ایران به تدریس پرداخته است. او همچنین مشاور موزه هنر دالاس در ایالت تگزاس بوده است و سابقه عضویت در هیئت داوران جشنواره های خارجی و داخلی را در کارنامه خود دارد. وی مولف کتاب‌هایی چون مستند علف، سه روایت و یک مقدمه (۱۳۹۴) و هنر دقت (کلام و تصویر در مردم نگاری) (۱۳۹۳) است. همچنین مقالات متعددی از ایشان در حوزه سینمای ایران و جهان در نشریات مختلف علمی به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام ثبت‌نام می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۱۰۹۲ و یا ۰۹۹۸۱۴۰۱۵۰۶ در واتس‌اپ و یا تلگرام و یا نشانی اینترنتی http://arttomorrow.org مراجعه نمایند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی