آخرین اخبار

انتشار مجموعه نمایشنامه‌ای از سیروس همتی

09:01:04 1400/07/24


به گزارش ایسنا،  این مجموعه که شامل هشت نمایشنامه کوتاه از این بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر است  در ۱۲۸ صفحه و در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: همتی در مقدمه خود بر این کتاب عنوان داشته است که ایجاز این دست متون ابزاری است برای ایجاد لذت حداکثری در مخاطبان. او در عین حال این موضوع را نیز مورد توجه قرار داده که در نگارش این متون تمامی قواعد و اصول حرفه‌ای نگارش آثار داستانی نمایشی مورد توجه قرار گرفته است و حتی شاید نگارش این متون به سختی و دقت نظر نگارش داستان کوتاه نیز باشد هرچند بسیاری از متون نمایشی کوتاه هستند که از ساختار فعلی ایجازگونه این متون پیروی نمی‌کنند و در عین حال متن نمایشی کوتاه به شمار می‌روند.

همتی در نمایشنامه‌های خود در این کتاب به طور عمده سعی در واکاوی معضلات اجتماعی پیرامون خود دارد. زمانی که در این واکاوی در بستر داستانی در جغرافیای ایران انجام می‌شود معضلات اجتماعی و آسیب‌های موجود در روابط اجتماعی و زیست ایرانی مورد توجه او قرار می‌گیرد و وقتی داستان در جغرافیایی خارج از ایران صورت می‌پذیرد او بیشتر به روابط انسان‌ها و نحوه شکل‌گیری آن و نوع اندیشه در میان آن‌ها توجه نشان می‌دهد و سعی دارد از این منظر به نوعی نقد و جریان‌سازی انتقادی دست پیدا کند.

سیروس همتی تاکنون آثاری با عنوان «پناه بر رویا»، «ننه کاراته»، «ایست تردست»، «گل سر»، «مُزا مُزا»، «ریحانه» و «الهه» را منتشر کرده است.

 انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی