آخرین اخبار

پیام امیر نادری برای سالروز درگذشت اکبر عالمی

09:01:36 1400/07/25


به گزارش ایسنا، این سینماگر در سالروز درگذشت اکبر عالمی در پیامی تصویری که برای برنامه بزرگداشت این هنرمند داده بود، گفت: اتفاقی از طرف آقای صمدیان متوجه شدم که امروز سالروز درگذشت اقای عالمی است.آقای عالمی خیلی آدم مهمی در زندگی سینمایی من و در زندگی سینمایی همه کسانی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم ساختند. من فکر می کنم اقای عالمی یکی از معدود هنرمندانی است که سینمای مدرنی که در کانون شروع شد به او مدیون است.

او ادامه داد: که اگر همت و پشتکار اقای عالمی در لابراتوار برای رنگ و جانی که ما می خواستیم به فیلم های مان بدهیم نبود و اگر مثل خیلی کسان دیگر اهمیت نمی داد و پشت گوش می انداخت. واقعا شاید سینمای ایران با این کیفیت به بیرون از مرزها نمی رفت.

برنامه یادی از استاد اکبر عالمی به همت جشن تصویر سال شامگاه 23 مهر ماه در مجموعه فرهنکی هنری آسمان برگزار شد، با اجرای موسیقی و پخش فیلم پرتره اکبر عالمی همراه بود و در ادامه ناصری از سوی انجمن عکاسان سخنرانی کرد و فیلمی پخش شد.

سیف الله صمدیان هنرمند عکاس، مستندساز و دبیر جشن تصویر سال ، ایرج علیخانی از دیگر سخنران این برنامه بودند.

همسر اکبر عالمی هم در سخنانی کوتاه از جای خالی همسرش گفت و تاکید کرد که وقتی کرونا آمد به او گفتم خدا را شکر که حداقل این بیماری باعث شود، تو را بیشتر در خانه ببینم اما همین بیماری او را از من گرفت و یکسال است که دیگر در خانه نیست.

اکبر عالمی، متولد تیر ۱۳۲۴ در اهواز، فارغ‌التحصیل رشته سینما با مدرک دکتری از انگلستان بود که علاوه برمستندسازی، تالیف و ترجمه آثاری در حوزه سینما و عکاسی، در سال‌های دهه ۷۰ هم مجری برنامه «هنر هفتم» بود. او به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا، بامداد سه‌شنبه ۲۲ مهرماه در بیمارستان درگذشت.

درگذشت عالمی با واکنش‌های زیادی همراه بود و بسیاری از همکاران و شاگردان او از فقدان این هنرمند و منتقد با اندوه و البته نقل خاطرات مختلف یاد کردند. ابراهیم حاتمی‌کیا در نوشتاری تاکید کرد که «بزرگ استاد سینمایی‌مان را از دست دادیم.»

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی