آخرین اخبار

اکران شهر زنده در سینما چارسو

09:02:16 1400/07/26


به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «شینا انصاری» با بیان اینکه مستند تنوع زیستی شهر تهران به سفارش اداره کل محیط زیست و از سوی خانم فولادوند و آقای محمدحسین نظری مستندسازان حوزه محیط زیست تهیه و تولید شده است، گفت: این مستند با عنوان «شهر زنده» در روز دوشنبه 26 مهر ماه ساعت 10 صبح در پردیس سینمایی چارسو اکران می شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار اظهار داشت: معتقدیم تهرانِ برجای‌مانده از ساخت و سازها و توسعه بی‌رویه و ناموزون، همچنان می‌توان ردپایی از طبیعت و تنوع زیستی با ارزشی را مشاهده کرد و اگر شهروندان از محیط‌زیست پیرامون خود آگاهی داشته و زیست‌مندان آن را بهتر بشناسند در می‌یابند که شهر به عنوان یک مجتمع زیستی واقع شده در بستر طبیعت، صرفاً مکانی برای زندگی انسان‌ها نیست و تمامی موجودات زنده در آن حق حیات دارند و یقیناً عمده آنان به ‌نحوی رفتار خواهند کرد تا سایر موجودات زنده اعم از گیاهان و جانوران نیز در محیط‌های شهری قادر به بقا باشند و با انسان همزیستی کنند.

به گفته انصاری مستند تنوع زیستی"شهر زنده" به منظور ارتقاء آگاهی شهروندان نسبت به تنوع زیستی تهران تهیه شده و اهمیت حفاظت و حراست از زیستگاه‌های طبیعی پایتخت و تداوم بقای گونه‌های گیاهی و جانوری را به عنوان سرمایه‌های طبیعی شهر آشکار نموده است.

وی افزود: این مستند پس از اکران مذکور، در بوستان ها، اماکن عمومی و مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران اکران عمومی خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پخش مستند تنوع زیستی شهر تهران با عنوان «شهر زنده» از شبکه مستند صدا و سیما نیز در دستورکار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار قرار دارد.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی