آخرین اخبار

تغییر زمان برگزاری بزرگداشت بازیگر تاجیکی

09:00:33 1400/11/06


به گزارش ایسنا، نخستین مراسم سالگرد درگذشت زنده یاد حبیب‌الله عبدالرزاق که قرار بود  ۵ بهمن ماه برگزار شود به دلیل ضرورت حضور تعدادی از هنرمندان تاجیک که مایل به شرکت در این برنامه بودند، به ساعت ۱۶ روز  ۷ اسفندماه در موسسه فرهنگی اکو تغییر یافت.

قرار است در این مراسم که به همت مسعود جعفری جوزانی و همکاری موسسه فرهنگی اکو برگزار شود، علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عبدالرزاق، نمایشگاه عکس و فیلم مستندی از زندگی این بازیگر سرشناس تاجیک پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

این هنرمند فقید در تاریخ ۷ نوامبر ۱۹۳۷ در کولاب تاجیکستان متولد و در سال ۱۹۶۴ پس از گذراندن دوره‌های کارگردانی از دانشکده دولتی فرهنگ و هنر مسکو فارغ التحصیل شد. 

زنده یاد عبدالرزاق سال‌های ۱۹۸۷ -۱۹۹۰ میلادی ریاست اتحادیه کارگردانان تئاتر تاجیکستان و هم‌زمان معاونت اتحادیه کارگردانان تئاتر اتحادیه جماهیر شوروی را برعهده گرفت. در سال ۲۰۰۲ اولین مرکز تئاتر غیر دولتی تاجیکستان با نام «پدیده» را بنیاد نهاد. وی علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بیش از ۳۰ نمایشنامه تئاتر را نیز کارگردانی کرده و همچنین به دلیل علاقه خاص به ایران و شخصیت‌های مشهور هنری و ادبی این سرزمین در تعدادی از آثار نمایشی ایرانی از جمله سریال «در چشم باد» و «شکرانه» حضور پیدا کرد. 

حبیب‌الله عبدالرزاق روزسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ در سن ۸۴ سالگی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان درگذشت.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی