آخرین اخبار

رویداد مردمی، تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین برگزار می‌شود

09:00:11 1400/11/07


حمیدرضا ملازینل در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: رویداد استانی تئاتر بچه‌های مسجد از سوم تا ۱۲ بهمن‌ماه در ۱۰ مسجد شهر قزوین به‌صورت گردشی برگزار می‌شود؛ در این رویداد سه گروه نمایشی روبه، کفش و روزی که بهشتی شدم برای نمازگزاران و مخاطبان مساجد اجرا خواهند داشت.

وی افزود: نمایش در مساجد کریم اهل‌بیت (ع)، مسجد امام خمینی (ره)، مسجد صاحب‌الزمان (عج)، مسجد امام حسن (ع)، مسجد المهدی، مسجد محمد رسول‌الله (ص)، مسجد موسی ابن جعفر (ع)، مسجد مسلم ابن عقیل (ع)، حسینیه امام علی (ع) و کانون فرهنگی تربیتی رشد اجرا می‌شود؛ این مساجد طوری انتخاب‌شده‌اند که جمعیت شهر قزوین را پوشش دهند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: نمایش کفش به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی علی سلیمانی، روزی که بهشتی شدم به نویسندگی ندا ثابتی و کارگردانی فائزه کاظم‌پور و با اجرای بانوان و نمایش روبه به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محمد یغمایی است.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر بچه‌های مسجد یک رویداد مردمی است که هدف اصلی آن حضور در مجامع دارای مخاطب عام است که کمتر تئاتر می‌بینند، مخاطب اصلی این برنامه در دایره وسیعی است و با محور قرار دادن مسجد جهت فکری نمایش روشن‌ شده است؛ ایده تئاتر از دل مسجد برمیاید، داخل مسجد اجرا می‌شود و مخاطبش نیز مسجدی‌ها هستند.

ملازینل تأکید کرد: امیدواریم که حوزه هنری بتواند با پوشش بخشی از فعالین هنری مسجدی، گام کوچکی در تقویت هنرمندان مسجدی بردارد و با گسترش این هنر شاهد اتفاقات خوب در هنر انقلابی و مردمی باشیم، در بهمن‌ماه و دهه فجر قرار داریم، انقلاب ما انقلاب مردمی و مسجدی بود و امیدواریم با این حرکت و مسجدی کردن هنر که حرکت نمادین است یادآور هنرمندان مسجدی دهه ۶۰ بوده و شاهد اوج‌گیری این حرکت باشیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت حوزه هنری در خصوص هنر مردمی بیان کرد: ما علاوه بر تئاتر بچه‌های مسجد فعالیت‌های دیگری ازجمله اکران‌های مردمی فیلم کوتاه، سینما مردمی یعنی اکران فیلم‌های روز سینما به‌صورت سیار در سطح استان، گالری شهر و نمایش آثار تجسمی در سطح استان و برنامه هم آهنگ ویژه حمایت و ارتقای گروه‌های سرود را در راستای تقویت هنر مردمی در دست اجرا داریم.

 انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی