آخرین اخبار

کارگردان منتقد از کایرا نایتلی عذرخواهی کردحرف‌هایم منصفانه نبود

21:01:53 1395/03/16


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، جان کارنی کارگردانی که هفته پیش اعلام کرده بود دیگر با سوپرمدل‌ها فیلم نمی‌سازد و از بازی کایرا نایتلی در فیلم قبلی‌اش انتقاد کرده‌بود، حالا برای به زبان آوردن آن حرف‌ها از این بازیگر عذرخواهی کرده است.

جان کارنی فیلمساز ایرلندی است که در مصاحبه با ایندپندنت این حرف‌ها را بر زبان آورده بود. کارنی سال ۲۰۱۳ با نایتلی در فیلم کمدی رمانتیکی با عنوان «دوباره شروع کن» همکاری کرده بود. او در مصاحبه با ایندیپندنت نایتلی را یک سوپر مدل خطاب کرده بود و درباره شخصیت او در فیلم که یک خواننده-ترانه نویس بود، صحبت کرده و گفته بود دیگر دوست ندارد با این بازیگر کار کند. او افزوده بود: دیگر هرگز فیلمی با سوپرمدل‌ها نمی‌سازم.

نایتلی در «دوباره شروع کن» نقش ترانه‌سرایی را بازی کرد که نامزدش با بازی آدام لوین او را ترک می‌کند. او در ادامه پا به مسیر تازه‌ای می‌گذارد و با همکاری مارک رافلو آهنگ‌ می‌سا‌ند.

کارنی گفته بود از همکاری‌اش با لوین و رافلو خاطرات خوبی دارد و مارک رافلو را بازیگری حیرت‌انگیز خوانده بود و درباره لوین گفته بود: همکاری با آدام لوین لذت‌بخش است و او بدون هیچ ادعا و ترسی در برابر دوربین قرار می‌گیرد.

با این حال این کارگردان دیروز در توییتر متنی را منتشر کرده که به نوعی اطلاعیه‌ای محسوب می‌شود و در آن نوشته است: از خودم شرمنده‌ام که توانستم چنین حرف‌هایی به زبان بیاورم و دارم تلاش می کنم ببینم با این حرف‌هایی که زدم، درباره من چطور برداشت می‌شود. در واقع در توجیه وقفه‌ای که در کارم افتاد، سعی می کردم یک نفر را پیدا کنم که سرزنشش کنم.

او افزوده است: کایرا یک بازیگر حرفه‌ای است که در جریان فیلمبرداری خودش را وقف کارش کرد و نقش واقع تعیین کننده‌ای در موفقیت فیلم داشت.  وی افزود: حرفی که زدم اصلا منصفانه نبود و هرگز تکرار نخواهد شد.  

کایرا نایتلی برای بازی‌های تحسین‌شده‌اش جوایز متعددی از جمله اسکار و بفتا در کارنامه‌اش دارد. دیوید کراننبرگ پس از همکاری با او در سال ۲۰۱۱ در فیلم «ذهن خطرناک» او را یکی از بهترین بازیگران زن خوانده بود.

کارنی اما در مصاحبه‌اش گفته بود: نمی‌خواهم کایرا را کوچک کنم، اما بازیگر فیلم بودن کار سختی است و نیاز دارد به سطحی از صداقت و تحلیل از خود برسی که من فکر نمی‌کنم او رسیده باشد.

جان کارنی، موزیسین و کارگردان ۴۲ ساله ایرلندی، در سال ۲۰۰۶ با ساخت فیلمی به نام «یک‌بار» شناخته شد و باب دیلن و استیون اسپلبرگ فیلم او را تحسین کردند. کارنی پس از آن دو فیلم «زوناد»‌ و «قایق سوارها» را کارگردانی کرد که اولی موفقیت‌آمیز نبود و دومی هنوز اکران نشده است. او نخستین فیلم آمریکایی خود را با عنوان «دوباره شروع کن» با حضور هالیوودی‌ها ساخت.

نوشتن فیلمنامه فیلم «دوباره شروع کن» را خود جان کارنی برعهده داشت و برای نقش زن فیلم، ابتدا اسکارلت جوهانسون را انتخاب کرده بود اما پس از مدتی منصرف شده و کایرا نایتلی را به جای او انتخاب کرد. نایتلی برای این نقش مجبور شد نواختن گیتار را هم یاد بگیرد.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی