آخرین اخبار

اعلام موجودیت انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان و آغاز شکلات فرنگی

09:00:33 1401/01/29


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر کودک و نوجوان، در مراسمی که شامگاه شنبه ۲۷ فروردین برپا شد، ضمن یادبود هنرمندان درگذشته‌ی دو سال اخیر و مهرنوش شریعتی که اولین روز سال درگذشت ، جلد سوم کتاب توکا با موضوع تئاتر نوجوان و سایت انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران رونمایی شد . 
در این مراسم بیانیه‌ی انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران خوانده شد.

در این بیانیه آمده است:

«زمان گذشت زمان گذشت و از تاریخ ۱۷ دی ماه سال ۱۳۸۴ تا ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ آدم‌ها آمدند و رفتند مسئول و هنرمند ، تلاش‌ها و پیگیری‌ها کردند و نشد اعضا و انجمن‌ها ، انگار هنرمند هیچ محلی از اعراب نداشت آن هم از نوع تئاتری ... انگار هنرمند هیچ نیازی به تامینی برای آینده‌ی مبهم و بی‌چشم‌اندازش نداشت ، انگار کسی هنرمند نبود یا هنردوست لااقل بین آدم‌های کله گنده‌ای که برای همه تصمیم می‌گرفتند ... انگار باید مثل همه‌ی آنها که رها کردند و رفتند پی کارشان باقی مانده‌ها هم باید همین کار را می‌کردند اما در نهایت اتفاق افتاد ...در نهایت نتوانستند نادیده‌مان بگیرند ... نتوانستند زیر آمار و ارقام کوچک‌مان کنند ... و ما در انتخابات ۱۸ تیر ۱۴۰۰ صنف شدیم و شدیم اولین انجمن صنفی سراسری تئاتر در ایران آن هم تئاتر کودک و نوجوان ... توکا ... تئاتر و کودک ایران ... و اکنون به پشتوانه‌ی همه‌ی اساتید و همکاران و عزیزانی که پایمردی کردند و حتی آنها که طاقت نیاوردند چه برای ادامه دادن تئاتر و چه زندگی ...دیگر یک تشکل رسمی و قانونی هستیم و به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی تئاتر کودک و نوجوان در ایران اعلام موجودیت می‌کنیم ، موجودیتی توامان با احترام متقابل و انتظار دعوت و حضور و مشورت در تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌های کلان حوزه تخصصی‌مان از جانب مدیران فعال در حوزه تئاتر کودک و نوجوان و البته ریاست محترم مرکز هنرهای نمایشی  و امیدواریم با همراهی هم پرتوان‌تر از گذشته با گره کردن دست‌های‌مان در سرتاسر ایران حقوق صنفی و قانونی هنرمندان شریف تئاتر کودک و نوجوان را احقاق واحیا کنیم .»

در این برنامه انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران رسما به عنوان تنها نهاد مستقل و قانونی تئاتر کودک و نوجوان ایران اعلام موجودیت و از مدیران فرهنگ و هنر و هنرمندان این عرصه دعوت به حضور و همکاری کرد .
در گردهمایی تئاتر کودک و نوجوان اساتید ، پیشکسوتان ، مدیران و هنرمندانی مانند  ایرج راد ، رضا فیاضی ، منصور خلج ، محمد بهرامی ، حمیدرضا نعیمی ، هما جدیکار ، پوپک عظیم‌پور ، شهرام کرمی،  بهرام جلالی پور، مجید قناد ، مریم کاظمی ، آناهیتا غنی‌زاده، حمید گلی ، علی فروتن ،مهدی فرشیدی سپهر ، آزیتا رضایی ، مجتبی ظریفیان ، فائزه فیض شیخ‌الاسلام، منوچهر اکبرلو، ناصر آویژه ، اختر تاجیک، مریم رحیمی ، هوشمند هنرکار و ... حضور داشتند. 
پس از پایان این مراسم که یک ساعت و نیم به طول انجامید حاضران در سالن به همراه دیگر اعضای انجمن در فضای باز پشت بام برای افطار پذیرایی شدند.   
این گردهمایی و مراسم به همت هیات مدیره‌ی انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایران و مشارکت جمعی از اعضا برگزار شد و پس از دو سال باعث جمع شدن هنرمندان درکنار هم و تجدید دیدار هنرمندان شد .

«شکلات فرنگی» با حضور علی فروتن آغاز شد
نمایش «شکلات فرنگی» به کارگردانی محمدرضا مالکی اجراهای خود را در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.
پیش از ورود مخاطبان به سالن، علی فروتن درسخنانی از والدین برای حضور پرشور و تعدادکودکان و نوجوانان برای تماشای تئاتر آن هم اولین اجرای نمایش« شکلات فرنگی» تشکر کرد .
سپس تاکید کرد به حمایت خود از تئاتر کودک و نوجوان ادامه دهید و اظهار تاسف کرد: در شهری به بزرگی تهران تنها سه سالن حرفه‌ای تئاتر کودک مشغول فعالیت است . دو سالن در مرکز تئاتر پارک لاله و یک تالار هنر .

فروتن از تماشاگران خواست با اطلاع‌رسانی نمایش‌های کودک و با حضورشان در این نمایش‌ها، چراغ تئاتر کودک و نوجوان را روشن نگه دارند. 
پس از اجرای نمایش با حضورتماشاگران، مراسم جشن تولد بازیگرنوجوان نمایش و دیگر عوامل متولد فروردین ماه گروه برگزار شد .

هنرمندانی چون ناصر آویژه ، مهدی فرشیدی سپهر ، عبد آتشانی ، سلما محسنی ، حمیدرضا مرادی در اولین اجرا حضور داشتند.
نمایش «شکلات فرنگی» که برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است، از روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ساعت  ۱۹ روی صحنه رفته است. 
نویسنده‌ی این نمایش کاظم پورمهدی و بازیگران آن سعید ‌ابک ، مریم ‌آشوری ، محمدعلی ‌حسینعلی ‌پور و هما اسدی هستند .


دیگر اعضای گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند: دستیار کارگردان: معصومه آرواز، طراح صحنه و دکور: سینا ‌ییلاق ‌بیگی، طراح نور: رضا ‌خضرایی، طراح لباس: زیبا موسوی و طراح پوستر و بروشور: امیر ‌نجفی ، موسیقی: آرش ‌لطفی، عکاس: پرتو ‌جغتایی، امور رسانه‌ای و تبلیغات مجازی: روشنک ‌کریمی، روابط عمومی: ریحانه ‌مطهری و روژین ‌ستاری.
در خلاصه  این نمایش آمده است : سارا دختر ۹ ساله‌ای که با پدر بزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند، از طرف مدرسه‌اش در یک مسابقه کیک‌پزی شرکت می‌کند. او برای پختن کیک به پدربزرگ و مادربزرگش نیاز دارد ولی در ادامه داستان مشخص می‌شود که پدربزرگ و مادربزرگ سال‌هاست بر سر یک موضوع مشترک با هم اختلاف دارند و این مشارکت در پختن کیک باعث می‌شود به یک نقطه مشترک با یکدیگر برسند، اما سارا...
علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت از طریق تلفن های رزرو : ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ و ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ یا با مراجعه به سایت تیوال از طریق لینک https://www.tiwall.com/p/shokolatfarangi
 اقدام کنند. 
مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داخل پارک لاله در خیابان حجاب واقع شده و به عنوان قدیمی‌ترین سالن اجرای تئاتر کودک و نوجوان میزبان خانواده‌هاست .

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی