آخرین اخبار

آمادگی انتشار فیش‌ حقوقی خود و قبلی‌ها را دارم متحیر می‌شوید

11:00:37 1395/04/02


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی صبح امروز سه شنبه یکم تیر ماه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شورای عالی تهیه کنندگان و شرکت های تجمیع کننده با موسسه رسانه‌های تصویری با موضوع VOD در جمع خبرنگاران  و در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد حواشی به وجود آمده درباره ممیزی فیلم های در حال اکران گفت: برخی از مسائلی که اتفاق افتاده است و حساسیت هایی که در مورد این روزها در سینما وجود دارد و درباره آن صحبت می شود، به خاطر رونق سینما است. از آنجا که سینما رونق پیدا کرده، حساسیت ها نیز در مورد آن افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین گذر از مجلس قبلی به مجلس جدید و فضای انتخابات که در آینده داریم دست به دست هم داده است تا کشمکش های سیاسی وارد حوزه فرهنگ و هنر کشور شود، اما در مجموع هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و سازمان سینمایی هیچ تغییر رویکردی در نمایش فیلم های سینمایی نداده است و مانند گذشته به کار خود ادامه می دهد.

شورای پروانه نمایش تنها مرجع نمایش فیلم در کشور است

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما یک شورای پروانه نمایش داریم که تنها مرجع تصمیم گیری در مورد نمایش فیلم ها در کشور است و از طرف دیگر نیز شورای پروانه ساخت نیز با همان حساسیت های قبلی به کار خود ادامه می دهد و همان حساسیت هایی که ۶ ماه قبل دنبال می کردند همچنان دنبال می کنند و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است.

وی بیان کرد: به هر حال به تازگی فیلمی نمایش داده شد که در نهایت مشخص شد که موسیقی آن اشکالاتی دارد و با هماهنگی و همراهی تهیه کننده فیلم برای حفظ سینما و جلوگیری از تنش های سینما این موسیقی از فیلم حذف شد.

وی درباره برخی خبرها درباره اصلاح یک فیلم که در حال اکران است، تاکید کرد: بازبینی مجدد روی پرده اصلا صحت ندارد و جزئیات برخی از بازبینی ها را باید از شورای پروانه نمایش پرس و جو کنید.

ایوبی همچنین درباره خبری مبنی بر اینکه فیلم جدید عبدالرضا کاهانی پروانه نمایش نمی گیرد، گفت: من فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» را ندیده ام، اما همان شورای پروانه نمایشی که به بسیاری از فیلم هایی که شما منتظر آن بودید که ببینید، پروانه نمایش داد، همان شورایی که تنها مرجع تصمیم گیری است، این فیلم را نپذیرفت و بهتر است چرایی این مساله از شورای پروانه نمایش پرسیده شود. به هرحال پروانه ساخت و پروانه نمایش دو مساله جدا از هم هستند.

نسبت به تغییرات صدا و سیما خوش بینم

وی ادامه داد: بخش عمده فعالیت های من برای گفتگو برای حل مشکلات سینمای ایران است. در مورد صدا و سیما نیز باید بگویم با توجه به اینکه من آدم امیدواری هستم، نسبت به تحولات صدا و سیما نیز بسیار امیدوار هستم و به زودی با دکتر علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما دیدار خواهم داشت. خوشبختانه رویکرد مثبتی به سینما وجود دارد و صدا و سیما و سینما دو بال فرهنگ و هنر کشور هستند و باید با هم همکاری کنند و امیدوارم شرایط خوبی برای پخش تیزرهای فیلم ها در تلویزیون فراهم شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با رییس سازمان صدا و سیما گفتگوهایی در این زمینه داشته است.

قطع تیزر از ماهواره تاثیری بر فروش نداشته است

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: مساله دیگر این است که نزدیک به ۱۰ روز است که تبلیغات فیلم ها در شبکه های ماهواره ای پخش نمی شود، اما هیچ تاثیری در فروش فیلم ها نداشته است. من با صدای بلند می گویم که درست است تبلیغات در فروش آثار سینمایی تاثیرگذار است، اما چرا یک عده تلاش کردند که بگویند این موفقیت تنها برای تبلیغ در ماهواره است. این چند روز نشان داده است که سینمای ایران همچنان موفق است و مردم به دیدن فیلم ها در سینماها علاقمند هستند و شاید بخشی از این موفقیت به دلیل سیاست هایی است که مدیران سینمایی دنبال می کنند.

آماده انتشار فیش حقوقی خود هستیم

وی درباره چالش رسانه ای شدن فیش حقوق مدیران دولتی و احتمال انتشار فیش های حقوقی مدیران سازمان سینمایی تاکید کرد: خیلی دلم می خواهد فضای آرام سینمای ایران از بین نرود و حافظ آرامش در سینما هستم و در این زمینه آمادگی داریم که فیش‌های حقوقی خود و مدیران قبلی در سازمان سینمایی را منتشر کنیم که البته این کارها خیلی درست نیست، اما اگر این کار را انجام دهیم همه خیلی متحیر می شوند.

ایوبی درباره ساخت فیلم در مورد مولانا گفت: از روز اول که آمدم بارها سینماگران را تشویق کردم تا در این مورد فیلم بسازند. چند فیلمنامه نیز خودم خواندم و در این میان یکی از فیلمنامه هایی که جمع و جور تر است امیدواریم به نتیجه نهایی برسد، به هرحال فیلم هایی از این دست فیلم های تاریخی هستند و نیازمند بودجه هستند و ما با بودجه حداقلی خود برای ساخت این فیلم ها مشکل داریم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد پروژه های مشترک را کلید می زنیم اما در هنگام اجرای آن با مشکل مالی مواجه می شویم. به هر حال امیدوارم فیلمی در مورد حضرت مولانا ساخته شود و قرائت و روایتی درست از این شخصیت داشته باشیم. به هرحال روایت درست از مولانا از این نشات می گیرد و نمی توان بدون مراجعه به گنجینه و پژوهش ایرانی به متن درستی برسد.

پژمان فر در کمیسیون فرهنگی مجلس تجربه بسیار خوبی دارد

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به حضور دوباره پژمان فر در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آقای پژمان فر نیز در کمیسیون فرهنگی مجلس تجربه بسیار خوبی دارد و چند سال کار کرده است و مسائل ما را در حوزه سینما می داند، در این اواخر نیز به گفتمان مشترک با کمیسیون قبلی رسیده بودیم و برای این کمیسیون نیز هیچ مشکلی نمی بینیم و آنقدر توضیح می دهیم و آنقدر صحبت می کنیم که آنها را نیز با خود همراه کنیم.

وی در پاسخ به اینکه رییس جمهور قول داده بود برخی فیلم ها حتما اکران شوند، بیان کرد: به خاطر ندارم رییس جمهور قول اکران فیلمی را داده باشد. به هر حال تعداد فیلم هایی که قبل از این دولت بدون دلیل اکران نشده بود در این دولت اکران شده اند.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: نیروی انتظامی و پلیس امنیت در سال جاری کمک بسیاری کردند تا طرح اکران افطار تا سحر اجرا شود. البته شب ها کوتاه شده است و مردم فرصت چندانی ندارند که از افطار تا سحر به سینما بروند اما در این شرایط باز هم استقبال از این طرح بسیار خوب بود و فیلم ها نیز به خوبی فروش داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب سینمای ایران این است که سبد اکران بسیار قابل توجه است و هرکسی می تواند براساس سلیقه خود فیلم انتخاب کند.

ایوبی درباره VOD نیز توضیح داد: تعداد فیلم ها در VOD به ۳۰۰ فیلم رسیده است و تبلیغات در این زمینه زمان انجام می شود که به سطحی از فیلم هایی که می خواهیم دست پیدا کنیم. تاکید می کنم که هیچ محصول بدون مجوزی وارد این شبکه نخواهد شد. کار بزرگ این پروژه این است که شرایطی فراهم می شود تا تولیدات همه جوان ها در این پروژه دیده می شود.

ایوی در پایان گفت: در گذشته سقف اکران در سینمای ایران ۴۵ فیلم بود، اما حالا به ۱۰۰ فیلم رسیده است و این نشان می دهد ظرفیت نمایش ۲ برابر شده است و در کنار آن خطرات نمایش نیز افزایش پیدا می کند. تعداد فیلم های ساخته شده از گذشته بیشتر است و این افزایش تولید بسیار خوب است اما تعداد فیلم هایی که دچار ممیزی شده اند خیلی زیاد نیست و هدف ما نجات فیلم هایی است که ارزش دیده شدن دارند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی