آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:12:03 1395/05/12


به گزارش ایسنا،فیلم رئال -انیمیشن «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و  بازی النازشاکردوست، امیر رهبری، تورج نصر، منوچهر آذر، حسن کریم‌خان‌زند، مرجان سپهری در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» جشنواره بین المللی فیلم مونترال کانادا در شهریور سال جاری به نمایش در خواهد آمد.

انیمیشن «مبارک» داستان پیرمرد نقالی را روایت می‌کند که با عروسک‌هایی که در اقتباس از شخصیت‌های شاهنامه فردوسی ساخته شده‌اند، به کسب و کار مشغول است. پیرمرد بخش فراوانی از زندگی‌اش را در جهان اسطوره‌ها گذرانده و نگران روزی است که شخصیت‌های سیاه افسانه‌ای، دنیا را به سوی تاریکی و تباهی بکشانند. نگرانی او، عروسک‌هایش را وادار می‌کند که وارد عمل شوند و برای کمک رساندن به پیرمرد نقال، با نوه جوان او همراه می‌شوند و داستان پرفراز و نشیب و ماجراجویانه ای را اغاز می‌کنند.

تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده علی امامی نجفی است که  توسط مؤسسه فرهنگی سیماپردازان ستایش به تولید رسیده است و دیگر عوامل آن عبارتند از: مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان بخش رئال: سید مهدی فرخ‌پور، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان بخش انیمیشن: مهدیه مراد و مرتضی قاسمی، مدیر تولید: مهدی مددکار، جانشین تولید: ابوالقاسم صفر یزدی، مدیر فیلمبرداری:‌ علیرضا برازنده، طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ایمانی،‌ تدوین: سپیده عبدالوهاب، طراح چهره‌پردازی: علیرضا خورشید، نویسنده فیلمنامه: بهروز واثقی، مشاور فیلمنامه: سید جلال‌الدین دری، بازنویسی دیالوگ‌ها: عاطفه میاندار، منشی صحنه: پانته‌آ حسینی، طراح کاراکترهای انیمیشنی: حامد کمالی، ساخت عروسکها: کامران خلج، طراح لباس عروسک‌ها: سحر عبدالهی،‌ صدابردار: حمید اسلامی، عکاس: آرش صادقی، تدارکات: علی اکبر ایکانی،مدیر روابط عمومی: حسین وردی ،مشاور رسانه : یلدا بایگان

فیلم مستند «پسر حاج علی» در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم مستند «پسر حاج علی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید کوهپایی سه‌شنبه 12 مرداد در سینماتک خانه هنرمندان ایران با همکاری انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران به نمایش درمی‌آید.

بازارهای سنتی و کهن‌سال، نمادی روشن و برشی گویا از فرهنگ‌ها و اندیشه‌های جامعه دارای بازاراست. مکانی که در سینه خود تاریخی از فرهنگ عامه را نیز پنهان کرده است. فرهنگ‌هایی که اگرچه گاه از ذهن‌ها پاک شده، اما برای آنان که سن و سالی دارند به صورت خاطره ماندگار در آمده است. مستند پسر حاج علی روایت قهوه خانه‌یی کوچک یا به قول بازاری‌ها جرزی در پاگرد گونه‌یی از بازار بزرگ طلا فروشان تهران است.  نود سال پیش مرحوم «شمشیری معروف»، این مکان را به حاج علی فروخت و از آن زمان این‌جا قهوه خانه شد. چند سالی است که حاج علی دیگر توان جسمی خود را برای اداره این قهوه خانه از دست داده اما پسر او «کاظم» چراغ مغازه را همچنان روشن نگاه داشته است.

فیلم مستند «پسر حاج علی» » به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید کوهپایی سه‌شنبه 12 مرداد ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

ورود برای عموم آزاد است.

نمایشنامه‌خوانی شب روی سنگفرش خیس با حضور جمشید مشایخی انجام می‌شود

نمایشنامه‌خوانی شب روی سنگفرش خیس به کارگردانی علی محمدرحیمی با حضورجمشید مشایخی در چهاردهمین نشست نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی نمایش نامه‌خوانی آثار اکبر رادی ساعت 17 روز سه‌شنبه12 مردادماه 1395 در سالن مکتب تهران اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه‌ی فرهنگی هنری استاد اکبر رادی، در این نمایشنامه‌خوانی احمد ایرانی‌خواه، مهتاب باجلان، میثاق جمشیدی، شیما جان‌قربان، مسعود زنوزی، غزاله عبادی، علی کمالی، مجتبی طباطبایی و علی محمد رحیمی نقش‌خوانی می‌کنند. هم‌چنین ابراهیم شاکری دستیار کارگردان، فائزه معتبد طراح پوستر این نمایش‌نامه‌خوانی هستند.
یادآور می‌شود پس از اجرای نمایش‌نامه‌خوانی "شب روی سنگفرش خیس"، نشست تحلیل و گفت‌وگوی این نمایشنامه با حضور همایون علی‌آبادی (منتقد و پژوهشگر تئاتر) برگزار می‌شود.
نمایشنامه‌خوانی شب روی سنگفرش خیس به کارگردانی علی محمدرحیمی کاری از گروه تئاتر سپنتا با همکاری موسسه‌ی فرهنگی هنری
افرامانا در بخش مهمان این جشنواره اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشنامه‌خوانی و شرکت در این نشست می‌توانند در تاریخ یادشده به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید
عضدی(آبان جنوبی)، کوچه‌ی کیوان، شماره‌ی 8، موسسه‌ی مکتب تهران مراجعه کنند و نیم ساعت قبل از شروع آن بلیت خود را تهیه کنند.

هیات مدیره و بازرس کانون ملی منتقدان تاتر ایران ابقا شدند

مهدی نصیری، سعید محبی، رضا آشفته، بابک فرجی و سیدجواد روشن به عنوان هیات مدیره و عرفان پهلوانی به عنوان بازرس کانون ملی منتقدان تاتر ایران انتخاب شدند.

یازدهمین انتخابات هیات مدیره و بازرس کانون ملی منتقدان تاتر ایران چهارشنبه 6 مرداد 1395 شمسی با حضور بیشتر عضوهای این کانون در تالار مشاهیر مجموعه­ی تاتر شهر تهران برگزار شد و اعضای این کانون هیات مدیره و بازرس را برای دو سال دیگر انتخاب کردند.

در این جلسه‌­ی مجمع عمومی و انتخابات کانون که با حضور بیشترین عضوها برگزار شد، پس از رای­ گیری «مهدی نصیری»، «سعید محبی»، «رضا آشفته»، «بابک فرجی» و «سید جواد روشن» به عنوان هیات مدیره و «عرفان پهلوانی» به عنوان بازرس کانون ملی منتقدان تاتر ایران انتخاب شدند. همچنین «امید طاهری» و «حسن پارسایی» به عنوان اعضای علی­ البدل هیات مدیره و «حمید کاکاساطانی» به عنوان بازرس علی ­البدل انتخاب شدند.

بدین ترتیب و در نخستین جلسه‌­ی هیات مدیره که پس از مجمع عمومی برگزار شد، مهدی نصیری برای دو سال دیگر و تا سال ۹7 به عنوان رییس کانون ملی منتقدان تاتر انتخاب شد و رضا آشفته نایب رییس، سعید محبی مسوول امور مالی، بابک فرجی مسوول روابط عمومی و سید جواد روشن منشی هیات مدیره­ی کانون ملی منتقدان تاتر ایران شدند.

«مده آ» به تالار قشقایی می­‌رود

«مده آ» به کارگردانی شهاب آگاهی در ششمین پروژه مرکز مطالعات قشقایی، از 17 مردادماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر، بر صحنه می‌رود.

«مده آ»، که اقتباسی از نمایشنامه اوریپید است، با دراماتورژی مهدی اعتماد سعید وبه کارگردانی شهاب آگاهی، در کنار کارگاه‌­ها و گفت‌وگوهای پژوهشی درباره شیوه اجرایی این نمایش، از 17 تا 29 مرداد ماه در مرکز مطالعات اجرایی  قشقایی بر صحنه می‌رود.

«مده آ» که براساس پژوهش هایی بر روی لالایی های بومی، مویه های باستانی کردی و مراسم زار در جنوب ایران اجرا می­‌شود، بر اساس اقتباسی از نمایشنامه اوریپید، با دراماتورژی مهدی اعتماد سعید و طراحی موسیقی نوید گوهری بر صحنه می­‌رود.

موسیقی به عنوان عنصر مهم پژوهشی گروه تئاتر بین همواره به عنوان یک ماهیت وجودی در طبیعت و رفتار های انسانی مورد توجه بوده است.

این نمایش که مدت 2 سال صرف تمرین آن شده، در جشنواره­ تئاتردانشجویی، کاندید بهترین کارگردانی شد و در جشنواره تئاتر فجر نیز برصحنه رفت. «مده آ» درسال 91 درتالارمولوی اجرای عمومی داشته و دومین کار پرفروش سال این تالار بود.

«مده آ»،  با بازی سارا اکبری، نهال فرجادی، طاهره هزاوه، مهدی اعتماد سعید، امیر افشار، آرش فتاحی و محمد طاهری از 17 تا 29 مرداد، در ساعت 19،  میزبان تماشاگران و هنرمندان در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی ست.

فیلمساز ایرانی داور جشنواره لوکانیا ایتالیا شد

فرنوش صمدی فیلمساز جوان ایرانی داور هفدهمین دوره‌ی جشنواره لوکانیا ایتالیا شد.

فرنوش صمدی که امسال با فیلم کوتاه سکوت در بخش مسابقه فیلم های کوتاه جشنواره کن حضور داشت اکنون بعنوان داور به همراه داورانی از کشور های سوریه ، امریکا و ایتالیا فیلم‌های کوتاه بخش بین المللی در این دوره از جشنواره لوکانیا حضور دارد.

 سکوت آخرین ساخته‌ی صمدی تجربه‌ی کارگردانی مشترک با علی عسگری دیگر فیلمساز ایرانی است .

جشنواره فیلم لوکانیای ایتالیا اولین و مهمترین جشنواره فیلم کوتاه و بلند در جنوب ایتالیا است که هر ساله در شهر بیسیچی برگزار می‌شود و امسال از 20 تا 23 مرداد در این شهر برپاشد.

«انزوا» بزودی مقابل دوربین می‌رود

پیش تولید اولین فیلم بلند سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی با عنوان «انزوا» با دریافت پروانه ساخت از سوی اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی آغاز شده است.

تهیه کنندگی این فیلم را پیمان جعفری بر عهده دارد و این روزها عوامل این فیلم سینمایی در حال قطعی کردن  لوکیشن‌ها و رایزنی با بازیگران هستند.

فیلم سینمایی «انزوا» برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

برخی از عوامل قطعی فیلم سینمایی «انزوا» عبارتند از: تهیه کننده و مدیر تولید: پیمان جعفری، مجری طرح: علی بیات، دستیار تولید: سهراب دادگستر، مدیر تدارکات: عطاالله مقدسی، دستیار تدارکات: ماشالله ملکی، نویسندگان: احمد رفیع زاده، مرتضی علی عباس میرزایی، کارگردان: مرتضی علی عباس میرزایی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: ولی اویسی، دستیار کارگردان: شایان غلامی، منشی صحنه: گل کوشان، فیلمبردار: مهدی ایل بیگی، طراح صحنه و لباس: پیام حسین سوری، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، صدابردار: نظام الدین کیایی، عکاس: رسول صفی زاده، مشاور رسانه‌ای: احسان عباسی.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی