آخرین اخبار

یرما برای اعتراض به حافظ می‌رود!

09:07:44 1395/05/15


الهام شکیب که در کنار اشکان صادقی آنسامبل «یرما» را کارگرانی می‌کنند، درباره وضعیت اجرای این اثر پس از بلاتکلیفی ناشی از بسته شدن عمارت مسعودیه در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: متأسفانه تماشاخانه مسعودیه همچنان امکان فعالیت ندارد و ما در این مدت منتظر ماندیم تا شرایط برای اجرا فراهم شود، اما با توجه به تأخیری که در زمان شروع کار ما پیش آمده بود، تصمیم گرفتیم در اعتراض به ظلمی که به ما شد این نمایش را فقط 10 شب در مکانی دیگر اجرا کنیم.

او با اشاره به اینکه مدیریت تماشاخانه مسعودیه پیگیری‌هایی را انجام داد تا «یرما» در سالن‌های دیگری همچون «باران» اجرا شود ولی برنامه‌ی آنجا هم از قبل تنظیم شده است، ادامه داد: با همکاری آقای دادویی(مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی) قرار بر این شد که از 21 مردادماه نمایش «یرما» را به مدت 10 شب در سالن حافظ اجرا کنیم و آن‌ها ساعت 17:30 را برای اجرای نمایش ما باز کردند.

وی با اشاره به اینکه قرارداد رسمی با تماشاخانه مسعودیه داشتند ولی امکان کار فراهم نشد، گفت: ساعتی که قرار است در حافظ، «یرما» را اجرا کنیم زمان خوبی نیست، اما چاره دیگری هم نبود و این 10 شب فقط به نشانه‌ی اعتراض کار خواهد شد. با این حال خوشبختانه سالن حافظ به لحاظ صحنه و شرایط کار ما با تماشاخانه مسعودیه همخوانی‌هایی دارد و از این جهت خیلی دچار مشکل نیستیم.

«یرما» به گارکردانی مشترک الهام شکیب و اشکان صادقی است که ایده‌ی اصلی شیوه‌ی اجرایی آن برای اشکان صادقی است. نگار عابدی، فرهاد جم، اشکان صادقی، آتیه جاوید، پرنده علایی و الهام شکیب بازیگران این اثر هستند.

در این نمایش که نوشته لورکا شاعر و نمایشنامه‌نویس اسپانیایی است، "یرما" زنی روستایی است که بعد از ازدواج در آرزوی بچه‌دار شدن است، اما همسرش "خوان" توانایی بچه‌دار شدن ندارد. در این بین رازی از یرما پوشیده مانده است و...

به گزارش ایسنا،‌ عمارت مسعودیه مدتی است به دلیل رعایت نکردن برخی تعهدات قرارداد از سوی شرکت سرمایه‌گذار تعطیل شده و همین اتفاق برنامه نمایشی تماشاخانه مسعودیه را هم به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی