آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:50 1395/05/31


به گزارش ایسنا، فیلمبرداری «یک قناری یک کلاغ» به پایان رسید.

«یک قناری، یک کلاغ» اولین تجربه کارگردان 61 ساله‌ای است که سال‌ها سابقه نویسندگی و دستیار کارگردانی را در کارنامه‌اش دارد. عبداللهی که نویسندگی بیش از 25 فیلم را در کارنامه کاری‌اش دارد و آخرین اثری که از او ساخته شد، فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن بود.
داستان این فیلم در دوره‌ای از زمان می‌گذرد که برای مخاطب مشخص نیست و به‌ نظر می‌رسد کارگردان قصد دارد پیام مهمی را با کنار زدن بعد زمان به مخاطب برساند. عبداللهی که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی کار را هم عهده ‌دار است، با طراحی این قصه قصد دارد بگوید پیام این فیلم منحصر به یک دوره زمانی خاص نیست و می‌توان آن را به تمام دوران‌ها تعمیم داد.
علی حضرتی تهیه‌کننده جوان سینما، تهیه‌کنندگی اولین فیلم بلند اصغر عبداللهی را بر عهده دارد، اولین همکاری حضرتی و عبداللهی به «خداحافظی طولانی» باز می‌گردد و حالا بعد از دو سال از «یک قناری، یک کلاغ» با همکاری آنها ساخته می‌شود.
هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی تنها بازیگران «یک قناری،‌ یک کلاغ» هستند، قاضیانی که برای فیلم ‌های «به همین سادگی» و «روزهای زندگی» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است، در این فیلم نقشی متفاوت را بازی می‌کند. همچنین این فیلم را می‌توان تجربه‌ی جدیدی در کارنامه حبیب رضایی دانست.
«یک قناری، یک کلاغ» با فیلم‌برداری کیوان معتمدی در مرداد ماه سال جاری، در لوکیشنی در بهارستان تهران آغاز شد و پس از دو هفته به پایان رسید. همچنین کار تدوین فیلم همزمان با تصویربرداری زیرنظر سعید شاهسورای آغاز شده است و انتظار می‌ رود تا پایان شهریور ماه تدوین این فیلم به پایان برسد، تا فیلم با طی کردن مراحل فنی، برای اولین اکران در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر آماده شود.
از دیگر عوامل فیلم «یک قناری، یک کلاغ» می‌توان به میثم کائد مدیر تولید، بابک اردلان صدابردار، سیامک کاری‌ نژاد طراح صحنه و لباس ، میشا جودت چهره پرداز، سمیه جعفری عکاس و شورا کریمی آهنگساز اشاره کرد.

همکاری ناصر طهماسب با یک تئاتر 

ناصر طهماسب به نمایش «زنانی که به بزها خیره شدند» به نویسندگی ، طراحی و کارگردانی ایوب اقاخانی و  تهیه کنندگی مهرداد بهاءالدینی پیوست.

به گزارش  مشاور رسانه ای  این نمایش، ناصر طهماسب دوبلور ، بازیگر و نویسنده که صدایش یادآور نقش‌آفرینی بازیگران بزرگی مانند هارولد لوید، هنری فوندا، آنتونی پرکینز، جک نیکلسون و دیوید جانسن است ، در نمایش جدید ایوب آقاخانی در کنار بهاره رهنما و نگار فروزنده و ایوب آقاخانی با صدایش از ١٦ شهریور در تماشاخانه ایرانشهر همراه می‌شود.

«زنانی که به بزها خیره شدند» از ١٦ شهریور ماه به مدت سی شب در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

«تنگسیر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم «تنگسیر» به کارگردانی امیر نادری دوشنبه 1 شهریور در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

زائرمحمد هنگامی که می‌خواهد ورزای سکینه را که فرار کرده است رام کند؛ به گاو صدمه می‌زند و مورد سرزنش سکینه واقع می‌شود که او اگر زور و بازو دارد برود طلب‌ش را که بزرگان بوشهری خورده‌اند بگیرد. این حادثه، و پرخاش تحقیر سکینه نسبت به زائرمحمد، موجب می‌شود تا او برای گرفتن طلبش از آقا علی وکیل، عبدالکریم حاج حمزه، ابول گنده رجب و شیخ ابوتراب برازجانی اقدام کند. آن‌ها زائر محمد را تحقیر کرده بیرون می‌کنند و می‌گویند که سرمایه‌اش در معامله سوخت شده است. زائر محمد تفنگ قدیمی و تبر زنگ زده‌اش را از زیر خاک بیرون می‌آورد و پس از خداحافظی از همسرش شهرو درصدد انتقام بر می‌آید. او پس از کشتن عبدالکریم حاج حمزه و شیخ ابوتراب از دست امنیه‌ها به اغذیه فروشی بارون آساتور پناه می‌برد و از اسماعیل، شاگرد بارون آساتور، می‌خواهد که با پدر همسرش تماس بگیرد و شهرو و فرزندانش را برای سفر آماده کند. به دستور نایب امینه‌ها در اطراف خانه ابول گنده رجب کشیک می‌کشند. اما زائر محمد با همکاری مردم او را از خانه بیرون کشیده و با شلیک گلوله از پا درمی‌آورد، و سرانجام به آب می‌زند تا به همسر و فرزندانش در آن سوی ساحل ملحق شود.

هفتمین پاتوق فیلم کوتاه میزبان 5 فیلم کوتاه

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،هفتمین پاتوق فیلم کوتاه با نمایش 5 فیلم کوتاه داستانی روز دوشنبه 1 شهریور در سالن شماره 3 پردیس چارسو از ساعت 18 تا 20 برگزار می شود.

فیلم های کوتاه «چرخه» به کارگردانی محمد بخشی،«B+» به کارگردانی نظیر میرزایی،«چشم آبی» به کارگردانی امیر مسعود سهیلی،«تمام چیزهایی که جایشان خالی است» به کارگردانی کاوه قهرمان و «تصویر بزرگتر» به کارگردانی دیزی جاکوبز محصول کشور انگلستان درپاتوق این هفته به نمایش درخواهند آمد.

پاتوق فیلم کوتاه "سینما آینده" دوشنبه های هر هفته از ساعت 18 الی 20 در پردیس سینمایی چارسو پذیرای دوستداران فیلم کوتاه است.

همکاری انجمن سینمای جوانان ایران با فیلمسازان مستقل

انجمن سینمای جوانان ایران آثار فیلمسازان مستقل را در پاتوق فیلم کوتاه"سینما آینده"به نمایش می گذارد.

انجمن سینمای جوانان ایرانبا هدف حمایت  از آثار فیلمسازان مستقل حوزه فیلم کوتاه آثار آنهارا در پاتوق فیلم کوتاه به نمایش می‌گذارد. فیلمسازانی که تمایل دارند آثارشان در این پاتوق به نمایش درآید می‌توانند نسخه‌ای از فیلم خود را به روابط عمومی انجمن به نشانی: میدان آرژانتین ،خیابان احمدقصیر،کوچه نوزدهم، پلاک 9 تحویل ویا برای هماهنگی با شماره تلفن 88713031 تماس بگیرند.

پاتوق فیلم‌کوتاه "سینمای آینده" دوشنبه هر هفته در سالن شماره 3 پردیس چارسو تهران برگزار می‌شود.

کاظم هژیر آزاد زنگ افتتاح نمایش «جای خالی» را می‌نوازد

کاظم هژیر آزاد، هنرمند پیشکسوت تئاتر دوشنبه، اول شهریور در تماشاخانه همای سعادت زنگ افتتاح نمایش «جای خالی» به کارگردانی حمید عبدالحسینی را به صدا درمی‌آورد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه همای سعادت، «جای خالی» به قلم و کارگردانی حمید عبدالحسینی و با بازی یوسف فروتن، الهام ایزدیار، حمیدرضا مرادی، نانت تومه از یکم تا 15 شهریور در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود.

این نمایش با نگاهی به مفهوم نظریه جهان‌های موازی نوشته‌شده است و درونمایه ای اجتماعی دارد.

«جای خالی» به روابط بین آدم‌ها و به‌طور جزئی‌تر به رابطه بین یک زن و شوهر می‌پردازد و اختلاف این زوج را واکاوی می‌کند.

این نمایش هر شب از ساعت 20 در تماشاخانه همای سعادت به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان ، پلاک 261، طبقه چهار، واحد 5 اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال  www.tiwall.com  بلیت تهیه کنند.

بارکد" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم «بارکد»به کارگردانی مصطفی کیایی یکشنبه 31مردادماه ساعت 18درفرهنگسرای ارسباران با حضورعوامل فیلم اکران ، نقد و بررسی می‌شود.

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی