آخرین اخبار

استقبال گرم چینی‌ها از جیسون بورن

09:00:47 1395/06/09


به گزارش ایسنا، «جیسون بورن» دنباله جدید از مجموعه فیلم‌های اکشن «بورن» محصول کمپانی یونیورسال در شش روز آغازین نمایش در سینماهای چین به فروش 50 میلیون دلاری دست یافت تا در آخر هفته میلادی که گذشت در مجموع 56/8 میلیون دلار در 62 بازار خارجی خود فروخته باشد.

این فیلم که تاکنون فروشی بالغ بر 185 میلیون دلار را در گیشه بین‌الملل رقم زده است و رکوردار فروش آغازین مجموعه «بورن» در سینماهای چین نیز است.

فیلم «جیسون بورن» می‌تواند با عبور از فروش 202 میلیون دلاری فیلم «اولتیماتوم بورن» به پرفروش‌ترین فیلم در سری فیلم‌های «بورن» در گیشه بین‌الملل تبدیل شود. این فیلم قرار است از اول سپتامبر در یونان، ایتالیا و روسیه و از 7 اکتبر در ژاپن به روی پرده برود.

اولین قسمت از این مجموعه فیلم با عنوان «هویت بورن» در سال 2002 به کارگردانی «داگ لیمان» و با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شد و به فروش جهانی بیش از 214 میلیون دلار دست یافت.

قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه را «پل گرینگراس» با عنوان «برتری بورن» و «اولتیماتوم بورن»کارگردانی کرد که در مجموع به فروش جهانی بیش از 720 میلیون دلار رسید..

«میراث بورن» قسمت چهارم از مجموعه فیلم موفق به کارگردانی «فرانک مارشال» بود که در سال 2012 ساخته شد و این بار «جرمی رنر» در نقش یک مامور اطلاعاتی به نام «آرون کراس» جایگزین «مت دیمون» شد و این فیلم به فروش 125 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یافت.

همچنین بنابر اعلام اسکرین، انیمیشن «زندگی مخفیانه حیوانات خانگی» با ثبت فروش 24/6 میلیون دلاری از محل سینماهای 57 کشور جهان فروش بین‌المللی خود را از مرز 370 میلیون دلار عبور داد.

این انیمیشن با فروش 4/9 میلیون دلاری رکورد فروش انیمیشن در ماه اوت سینمای برزیل را به نام خود ثبت کرد و تاکنون فروش چشمگیر 24/9 میلیون دلاری را نیز در سینماهای روسیه تجربه کرده است.

اما انیمیشن جدید «عصر یخبندان: دوره برخورد» که توزیع بین‌المللی آن را کمپانی فاکس عهده‌دار است با احتساب فروش 50/2 میلیون دلاری این هفته خود در 37 بازار خارجی مجموع فروش گیشه بین‌الملل خود را به بیش از 306 میلیون دلار ارتقاء داد.

این انیمیشن در آخر هفته میلادی که گذشت 42/5 میلیون دلار در سینماهای چین فروخت تا رکورد فروش آغازین انیمیشن‌های خارجی در دومین بازار بزرگ سینمای جهان را به نام خود ثبت کند.

فیلم «جوخه انتحاری» که هفته گذشته صدرنشین گیشه بین‌الملل بود نیز 19/6 میلیون دلار از 65 کشور جهان به فروش خود اضافه کرد تا به مجموع فروش خارجی بیش از 353 میلیون دلار دست یافته باشد.

اما فیلم جدید «بن هور» که دنباله کلاسیک معروف محصول 1959 است نمایش خود را در 12 بازار جدید آغاز کرد و در مجموع 35 کشور به فروش 6/3 میلیون دلاری دست یافت تا با ثبت فروش خارجی 21/8 میلیون دلار یکی از شکست‌های بزرگ تجاری هالیوود در تابستان محسوب شود و به احتمال فراوان نمی‌تواند حتی هزینه تولید 100 میلیون دلاری خود را از طریق فروش در سینماها به دست آورد.

انیمیشن «در جستجوی دُری» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی نیز 6/1 میلیون دلار در 19 بازار خارجی خود فروخت تا فروش بین‌المللی و جهانی خود را به ترتیب به 449 و 929 میلیون دلار برساند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی