آخرین اخبار

بررسی سینمای فرهادی در شماره‌ جدید 24

09:02:22 1395/07/04


به گزارش ایسنا، هشتادمین شماره‌ ماهنامه‌ سینمایی «24» با پرونده‌ای مفصل درباره‌ی سینمای اصغر فرهادی منتشر شد. روبرت صافاریان، سوسن شریعتی، پرویز اجلالی و علی مصلح‌حیدرزاده تعدادی از مقالات این پرونده را نوشته‌اند و در آنها مؤلفه‌های فیلم‌های فرهادی را بررسی کرده‌اند.

گفت‌وگوی مجید اسلامی و نیما حسنی‌نسب درباره‌ی فیلم «فروشنده» از دیگر بخش‌های این پرونده است. همین‌طور جدول ستاره‌های منتقدان به فیلم‌های فرهادی، مرور نقاط عطف کارنامه‌ی او و بررسی تأثیر فیلم‌هایش بر سینمای ایران. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکسی از ترانه علیدوستی در فیلم «فروشنده» اختصاص دارد.

گفت‌وگو با بابک کریمی درباره‌ی بازیگری و زندگی در ایران و ایتالیا، بررسی فیلم‌های روی پرده‌ و جدیدترین تولیدات سینمای ایران هم از دیگر مطالب بخش سینمای ایران شماره‌ی مهرماه مجله‌ی «24» است.

در بخش سینمای دنیای مجله پرونده‌ای برای بررسی کارنامه‌ی تام تیکور، فیلمساز سرشناس آلمانی منتشر شده است. در این پرونده شهرام مکری، محسن آزرم، یحیی نطنزی، حسین عیدی‌زاده، علی مصلح‌حیدرزاده، طه رسولی و مهرزاد دانش یادداشت‌هایی درباره‌ی مهم‌ترین فیلم‌های تیکور نوشته‌اند. گفت‌وگو با تیکور درباره‌ی مسیر فیلمسازی‌اش و مصاحبه‌ای با تام هنکس درباره‌ی همکاری با او در فیلم «هولوگرامی برای پادشاه» از دیگر مطالب این پرونده است.

پرونده‌ی بازیگر ماه شماره‌ی جدید مجله‌ی «24» به مرور کارنامه‌ی خاویر باردم اختصاص دارد. یادداشت فرنوش حبیب‌نژاد درباره‌ی ویژگی‌های بازی باردم، مرور بهترین فیلم‌هایش و ترجمه‌ی دو گفت‌وگوی جذاب و مفصل با او از سایت‌های اسکوآیر و جی‌کیو را می‌توانید در این پرونده بخوانید. در بخش سینمای دنیا مجله علاوه بر مرور اخبار مرتبط با چهره‌های ماه یادداشتی از امی توبین درباره‌ی شانتال آکرمن در آستانه‌ی سالمرگ او، با ترجمه‌ی مرتضی فرشباف منتشر شده است.

در بخش راهنما پرونده‌ای برای سریال «شب حادثه» ساخته‌ی استیون زیلیان و با بازی جان تورتورو و پیمان معادی منتشر شده است. گفت‌وگو با بهزاد رحیمیان درباره‌ی کتاب «رؤیای صادقه» را هم می‌توانید در این بخش از مجله بخوانید.

در بخش کارگاه شماره‌ی جدید مجله‌ی «24» بهروز تورانی یادداشتی درباره‌ی عادت‌های فیلم دیدن خود نوشته است. در بخش چاپ دوم یک نقد قدیمی از مجله‌ی کایه‌دوسینما درباره‌ی فیلم «بازی‌های ممنوع» رنه کلمان منتشر شده و در بخش زبان سینما هم جذابیت‌های فیلمبرداری سیاه و سفید بررسی شده است.

مرور خاطرات سر جو لئونه از جان فورد آغازگر بخش نوستالژی این شماره از مجله است. بازخوانی میراث بازیگری اینگرید برگمن با مقاله‌ای از پاملا هاچینسون نویسنده‌ی مجله‌ی سایت‌اندساوند، بازبینی یکی از عکس‌های جذاب رومن پولانسکی و شارون تیت در لندن و پرونده‌ای درباره‌ی فیلم «مسیر بزرگ» رائول والش از دیگر مطالب بخش نوستالژی است. در پرونده‌ی فیلم «مسیر بزرگ» می‌توانید خواننده‌ی مقاله‌ای از احسان خوش‌بخت درباره‌ی فیلم، یادداشتی درباره‌ی اهمیت این اثر در تاریخ سینما و مراحل ساخت آن و مرور بهترین فیلم‌های والش به روایت پیتر باگدانوویچ باشید.

بخش پایان‌بندی شماره‌ی مهر ماه مجله‌ی «24» هم به بررسی سکانس پایانی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» با یادداشتی به قلم محسن آزرم اختصاص دارد.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی