آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:05 1395/07/11


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، داوود کیانیان، دکتر قطب‌الدین صادقی، محمدجواد کبودرآهنگی، حمیدرضا نعیمی، رضا عبدالعلی‌زاده به‌عنوان شورای انتخاب جشنواره معرفی شدند.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و با حضور هنرمندان و گروه‌های منتخب ایرانی و خارجی آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار میشود.

برگزیدگان سومین جشنواره بزرگ مستند جهان در تهران

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در بخش «آینه‌ی یک جشنواره» میزبان آثار برگزیده‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «کپنهاگ» موسوم به CPH DOX است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، CPH DOX به نوشته وب‌سایت این جشنواره، سومین جشنواره مستند بزرگ جهان و از مهم‌ترین رویدادهای فیلم مستند در اروپا محسوب می‌شود که نیمه‌ی اسفند هر سال در پایتخت دانمارک برگزار می‌شود.

این جشنواره که در سال 2003 میلادی راه‌اندازی شده است، سال گذشته نزدیک به 100 هزار تماشاگر داشته و در کنار نمایش فیلم مستند، برنامه‌های متنوعی نظیر فوروم تولید مشترک، بازار فیلم، کارگاه های آموزشی و... را برپا می‌کند.

جشنواره دهم سینماحقیقت در بخش «آینه‌ی یک جشنواره»، مستندهای جدید و برتر عرضه شده در CPH DOX را به نمایش درمی‌آورد.

* مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

رونمایی از پلان-سکانس «جاودانگی» در جشنواره رُم ایتالیا

فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فرد قادری و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی که در پلان-سکانس 145 دقیقه‌ای تولیدشده است ، در اولین اکران جهانی خود مهرماه سال جاری در بخش مسابقه جشنواره معتبر رُم ایتالیا به نمایش در می آید.

جشنواره فیلم رُم که در سال های اخیر با حضور چهره‌های تاثیرگذار سینمای جهان همچون آل پاچینو ، لئوناردودی‌کاپریو ، فرانسیس فورد کاپولا ، شان پن ، انیو موریکونه ، مونیکا بلوچی ، اسکارلت جوهانسون ، جیکجیلنهال، ایزابلهوپرو... به یکی از معتبرترین جشنواره های جهان تبدیل شده است ، امسال نیز در یازدهمین دوره برگزاری خود شاهد حضور سینماگرانی همچون تام هنکس ، مریل استریپ ، الیور استون ، دیوید ممت و ویگو مورتنسن خواهد بود و فیلم سینمایی «جاودانگی» به عنوان نماینده سینمای ایران دراین جشنواره حضور خواهد داشت.

ساختار پلان-سکانس 145 دقیقه ای «جاودانگی» بر اساس نخستین فیلم کوتاه این فیلمساز «تناوب» است که در سال 84 در یک پلانیازده دقیقه‌ای کارگردانی شده است. مهدی فرد قادری در طول ده سال سال گذشته با ساخت هفت فیلم کوتاه از جمله فیلم های کوتاه پلان-سکانس «تناوب»،«دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» موفق به دریافت جوایز مختلف بین المللی شده است و«جاودانگی» نخستین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود که تمام اتفاقات آن در شبی بارانی در قطاری مسافربری رُخ می دهد.

آنا نعمتی ، فقیهه سلطانی،علیرضااستادی ، مارال فرجاد ، سودابه بیضایی ، اتابک نادری ،رویا فلاحی ، میثاق زارع ، امیرحسین شریعتمداری ، علی ابدالی ، مهساکامیابی ، یاسرجعفری ، آرمان‌ آریانسب ، فرزاد صبارو ، سهیل برخورداری ، امید منصور فلاح ، بیتا عالمی ، امید شاه مرادی ، دنیا مستعلمی ، آرش اشاداد ، محمدرضا برادران ، فرید شهریاری ، عسل رمضانی و منوچهر علیپور از جمله بازیگران فیلم سینمایی «جاودانگی» هستند.

یازدهمین جشنواره فیلم رم از 13 اکتبر (22 مهر) آغاز به کار می‌کند و تا 23 اکتبر (2 آبان) ادامه دارد.

«اینک آخرالزمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «اینک آخرالزمان» در خانه هنرمندان ایران به روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در ادامه برنامه های سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 12 مهر فیلم «اینک آخرالزمان» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا به نمایش در می‌آید.

این فیلم محصول سال 1979 است و به وقایع جنگ ویتنام می پردازد. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور جواد طوسی به عنوان منتقد برنامه برگزار خواهد شد.

«اینک آخرالزمان» ساعت 18 روز دوشنبه 12 مهر در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به روی پرده می رود.

تجلیل از 3 نفر از اعضای انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران

انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران در نظر دارد روز سه‌شنبه (13 مهرماه) مراسمی را به منظور تقدیر از 3 نفر از اعضای این انجمن برگزار کند.

به گزارش ستاد برگزاری مراسم، در این برنامه از علی ملاقلی پور برای کارگردانی فیلم سینمایی «قندون جهیزیه»، نیما طباطبائی برای کارگردانی فیلم مستند – داستانی «من ناصر حجازی هستم...» و سمیرا برادری برای تهیه‌کنندگی فیلم «احتمال باران اسیدی» تجلیل می‌شود.

همچنین 3 فیلم کوتاه «اکسیدان» ساخته عباس نظام‌دوست، «آماس» ساخته علی درخشنده و «پنجره باز ساخته افشین رضایی که از اعضای انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما هستند نیز به نمایش درخواهد آمد.

این مراسم به همت انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران و خانه سینما روز سه‌شنبه 13 مهرماه، ساعت 17 الی 20 در سالن سیف‌الله داد خانه سینما شماره یک، واقع در خیابان بهار، کوچه سمنان با حضور جمعی از سینماگران و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

فیلم‌هایی از سینمای ایران در نخستین جشنواره بین‌المللی «سلیمانیه» به نمایش درمی‌آیند

فیلم‌هایی از کارگردانان سینمای ایران در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» در اقلیم کردستان عراق به روی پرده می‌روند.

در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» در اقلیم کُردستان عراق، «تورج اصلانی» به نمایندگی از سینمای ایران به عنوان داور، آثار بخش رقابتی فیلم‌های بلند «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» این رویداد سینمایی را ارزیابی می‌کند و فیلم‌های بلند سینمایی و کوتاه از کارگردانان سینمای ایران نیز در بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره از جمله؛ بخش «نمایش ویژه»، بخش رقابتی فیلم‌های بلند «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» و همچنین فیلم‌های کوتاه «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» به نمایش درمی‌آیند.

اسامی فیلم‌های کارگردانان ایرانی که در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» به روی پرده می‌روند؛ عبارتند از: فیلم سینمایی «محمد (ص)» به کارگردان «مجید مجیدی» در بخش «نمایش ویژه» محصول ایران، فیلم سینمایی «خاطرات اسب سیاه» (بیره‌وه‌رییه‌کانی ئه‌سپه ره‌ش) به کارگردانی «شهرام علیدی» در افتتاحیه جشنواره و در بخش رقابتی «سینمای کُردی» محصول مشترک کشورهای ایران و ترکیه، فیلم سینمایی «طبل» به کارگردانی «کیوان کریمی» در بخش رقابتی «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» محصول مشترک کشورهای ایران و فرانسه، فیلمی سینمایی «بدرود آنالوگ» (مالئاوا ئانالوگ) به کارگردانی «هیوا امین‌نژاد» در بخش رقابتی «سینمای کُردی»محصول ایران، فیلمی سینمایی «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» (عاشقه‌کان به پیوه ده‌مرن) به کارگردانی «شهرام مسلخی» در بخش رقابتی «سینمای کُردی» محصول ایران و اقلیم کردستان، فیلم کوتاه «هستی» به کارگردانی «کمال پرناک» در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای جهان» محصول ایران، فیلم کوتاه «آینه‌های پریده رنگ» به کارگردانی «سالم صلواتی» در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای کُردی» محصول ایران، فیلم کوتاه «خانه سفید» به کارگردانی «ارسطو مفاخری» در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای کُردی» محصول ایران و فیلم کوتاه «صلح سرخ» به کارگردانی «رحیم طوفان» در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای جهان» محصول ایران.

تورج اصلانی همچنین در مقام مدیرفیلمبرداری و تهیه‌کننده مشترک با «عمر توفی» با فیلم کوتاه «اکسیژن در برابر خون» Oxygen vs. Blood به کارگردانی «مسعود عارف» فیلمساز اقلیم کردستان و محصول مشترک کشورهای ایران، آلمان و اقلیم کُردستان در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای کُردی» در این دوره جشنواره حضور دارد.

همچنین فیلم کوتاه «میکروفن» به کارگردانی «کریموک» از اقلیم کردستان با مدیریت فیلمبرداری سینماگر ایرانی «مهرداد سلیمانی» در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای کُردی» این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» با محوریت «هویت» و توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» به

مدیریت «فواد جلال» و با مدیریت هنری «دانر عمر» و با همکاری استانداری سلیمانیه و دانشگاه این شهر، با اهدای جایزه «طاها کریمی» و با تقدیر از این فیلمساز فقید ایرانی و همچنین با نمایش 50 فیلم سینمایی و کوتاه داستانی از کارگردانان 105 کشور جهان شامل تولیدات سال‌های 2015 و 2016 در دو بخش رقابتی «سینمای جهان» و رقابتی «سینمای کُردی» و برپایی گارگاه‌های تخصصی سینمایی و چندین نشست آکادمیک از روزهای 10 تا 13 مهرماه جاری (1 تا 4 اکتبر 2016) در سالن‌های دانشگاه شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

تجلیل از بابک حمیدیان و مینا ساداتی در دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، آیین افتتاحیه اکران‌های دانشگاهی فیلم‌سینمایی هیهات در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور چهره‌های هنری، فرهنگی و ورزشی روز یکشنبه 11 مهر ماه از ساعت 14 در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، قرار است علاوه بر اکران فیلم، توسط دانشگاهیان از مینا ساداتی و بابک حمیدیان بازیگران این فیلم جهت بازی در اپیزود «مدافعان حرم» نیز تجلیل به عمل آید.

متقاضیان اکران دانشگاهی فیلم‌سینمایی هیهات می‌توانند از طریق سایت «اکران سینما مارکت» به نشانی ekran.cinemamarket.ir و یا تماس با شماره تلفن 021-63462302 نسبت به هماهنگی اکران فیلم‌سینمایی هیهات در دانشگاه خود اقدام نمایند.

گفتنی است فیلم‌سینمایی هیهات، نخستین فیلم 4 اپیزودی کشور و فیلم محرم 95 سینمای ایران است که تهیه کنندگی آن بر عهده محمدرضا شفیعی و کارگردانی آن با هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، سید روح الله حجازی و هادی مقدم دوست است. حمید فرخ نژاد، بابک حمیدیان، حامد بهداد، مینا ساداتی و آلا نجم نیز از بازیگران این فیلم هستند.

سیزدهمین پاتوق فیلم کوتاه میزبان 4 فیلم کوتاه

سیزدهمین پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده»، دوشنبه 12مهرماه با نمایش 4 فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

فیلم‌های کوتاه «حفره مشترک» به کارگردانی اسما ابراهیم زادگان­، «گذر» به کارگردانی محمد صفرزاده،سه سال و سه ماه و دو روز به کارگردانی داوود رحمانی و سعید ولی زاده و «ابر و گل» به کارگردانی آچنگ دانگ محصول کشور چین، در برنامه این هفته به‌نمایش درخواهند آمد.

پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» دوشنبه‌های هر هفته از ساعت 18 تا 20 عصر در سالن شماره 3 پردیس چارسو پذیرای عموم علاقه‌مندان به فیلم کوتاه است.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی