آخرین اخبار

رونمایی از بسته آثار برگزیده سینمای مقاومت اولویت ما مقولات دینی و مقاومت است

09:08:44 1395/07/13


به گزارش ایسنا، در این مراسم که در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه دوستانمان در سازمان سینمایی آنچه مربوط به سینمای دفاع مقدس و دینی است را با عشق انجام می‌دهند، گفت:‌ طبق آماری که امروز از آقای ایل‌بیگی گرفتم، فیلم‌های «امکان مینا»، «اروند»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ»، «سیانور»، «هیهات»، «ناسور»، «ابو زینب» و انمیشین حادثه کربلا را به عنوان هفت فیلم در این حوزه داریم که کارنامه خیلی خوبی محسوب می‌شوند، آثاری که با فیلم‌های دیگر رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: آنقدر در این حوزه فیلم‌های خوب تولید شده که می‌توانیم آن‌ها را جدا کنیم و در گونه‌های مختلف برایشان جشنواره برگزار کنیم.

ایوبی با اشاره به برخی از اظهارنظرهایی که مطرح می‌شود، گفت: افراد متدینی هستند که بودنشان در کنار ما کمک‌مان می‌کند اما متأسفانه با گزارش‌های غلط آن‌ها را دلسرد می‌کنند. تیم ما اولویت‌اش مقولات مقاومت و دینی است و ان شاءالله به هم کمک کنیم حرکت خوبی که آغاز شده و نهضت تولیدی که پیش می‌رود را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: در شبکه نمایش خانگی مصرف فیلم‌های خارجی کم شده چرا که تولیدات داخلی کیفیت‌اش بالا رفته و ما هم تلاش می‌کنیم، سینمای دینی را از مهجوریت نجات دهیم.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: حساسیت روی فیلم دینی زیاد است و نباید کاری کنیم بچه‌های این حوزه جرأت نکنند وارد شوند و باید هزینه تولید این کارها را کاهش دهیم.

وی افزود: سینما کتاب تاریخ نیست و قرار نیست عین تاریخ روایت کند. می‌خواهیم آن فضا را ترسیم کنیم،‌مانند فیلم «محمد رسول الله (ص)» که خود سازنده‌اش اعلام کرد تخیل بوده است. باید دست به دست هم دهیم و فضا را آماده کنیم تا این قبیل فیلم‌ها بیشتر تولید شوند.

ایوبی با بیان اینکه به همه موسسات زیرمجموعه دستور اکید برای حمایت از جشنواره مقاومت و عمار داده است،‌گفت:‌ این‌ها را از خود و همه سینما را سینمای دینی و مقاومت می‌دانیم و معتقدیم بوی عطر این سینما باید جاری باشد.

در ابتدای این مراسم برخی از فیلمسازانی که اثرشان در این مجموعه عرضه شده است، سخنانی را مطرح کردند.

انسیه شاه‌حسینی با بیان اینکه روز عاشورا به نوعی جشن مقاومت و جوانمردی است، به قرائت شعری پرداخت.

جواد اردکانی دیگر کارگردان این حوزه هم با اشاره به مشکلات سینمای دفاع مقدس گفت:‌ یکی از مشکلات این است که بخش عمده‌ای از مخاطبان اصلا سینما نمی‌روند و رساندن این فیلم‌ها به آن‌ها کار ارزشمندی است. حیف است این کارها به مخاطب نرسد و امیدوارم این سینما زنده بماند.

محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت هم با تقدیر از موسسه رسانه‌های تصویری و سازمان سینمایی جهت حمایت از برپایی جشنواره‌اش گفت:‌ جمع‌آوری مجموعه فیلم‌ها و عرضه آن‌ها از دوره گذشته پایه‌گذاری شد که بسیار ارزشمند است. امسال هم مطرح کردیم و آقای ابطحی استقبال کردند و در زمان کوتاهی فیلم‌ها به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی آماده شدند.

وی یکی از مشکلات اصلی این حوزه را عرضه و تقاضا دانست و ادامه داد: هنوز نتوانستیم وارد بازارهای هدفمند در منطقه شویم. ما تاکنون در 47 هفته فیلم دفاع مقدس در خارج از مرزها نمایش فیلم داشته‌ایم که شاهد استقبال و علاقه‌مندی خارجی‌ها بوده‌ایم.

دبیر جشنواره مقاومت افزود: این مجموعه فیلم در جهت گفتمان‌سازی در منطقه بسیار مهم است و کاربردهای فراوانی دارد. حتی سال گذشته برای سوریه فرستادیم که برای کسانی که می‌جنگیدند بسیار روحیه‌بخش بود.

خزاعی رونمایی از هشت جلد کتاب مرتبط با دفاع مقدس را از برنامه‌های آینده جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد.

ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در سخنانی اظهار کرد: رسالت ما جریان‌سازی مقاومت و دفاع از حریم مرزهاست تا بلوغی که حضرت امام (ره) در جوان‌ها بوجود آورده را حفظ کنیم. اگر کاری نکنیم حسرت خواهیم خورد و در مقابل نسل بعدی چیزی برای ارائه نخواهیم داشت.

وی افزود: ما برای دل خودمان و اینکه نام خودمان را در جریده جاودان عشق ثبت کنیم این کار را ارائه دادیم.

در پایان این مراسم که اجرای آن را امیرحسین مدرس بر عهده داشت با حضور ایوبی، ابطحی، خزاعی و قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی از انسیه شاه‌حسینی، سید سعید سیدزاده، نرگس آبیار، ابوذر پورمحمدی، علی غفاری، محسن علی‌اکبری، ابراهیم اصغری، جواد اردکانی، حسین قاسمی جامی و مهدی کریمی به عنوان کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که فیلم‌شان در این مجموعه عرضه شده است تقدیر به عمل آمد.

ابراهیم حاتمی‌کیا نیز از جمله فیلمسازانی که نامش قرائت شد که در غیاب او فرزندش لوحش را دریافت کرد و لوح زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور به علی ملاقلی‌پور اهدا شد.

حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی سازمان سینمایی از دیگر حاضران در این مراسم بود.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی