آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:46 1395/08/14


مراسم رونمایی از مستند «قصه فیل و الاغ» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری شنبه 15 آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی با سخنرانی دکتر حسن عباسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ، مراسم رونمایی از مستند «قصه فیل و الاغ» آخرین محصول مرکز مستند سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری به کارگردانی مهدی نقویان شنبه 15 آبان ماه ساعت 14 در تالار مولوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی با سخنرانی دکتر حسن عباسی برگزار می‌شود.

این فیلم مستند روایتی است از رقابت دو حزب آمریکایی جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که نماد آنها فیل و الاغ است.

دانشگاه شهید بهشتی در بزرگراه چمران، خیابان یمن، میدان شهید شهریاری، بلوار دانشجو واقع شده است و حضور عموم علاقمندان در این مراسم آزاد است.

همچنین علاقمندان می توانند پس از رونمایی از سامانه اکران سینما مارکت (ekran.cinemamarket.ir) میزبان این مستند باشند.

«کانون نمایش» از 15 آبان آغاز به کار می‌کند

«کانون نمایش» با اکران فیلم‌های سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، 32 سالن در سطح کشور با اکران هشت فیلم در نیمه‌ی دوم آبان ماه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را از یک فرصت فرهنگی هنری مطلوب بهره‌مند می‌کنند.

قرار است در پی سیاست‌های اعلام شده‌ی کانون از 15 تا 28 آبان فیلم‌های «ناسور»، «نامه نانوشته»، «آتش‌نشان کوچک»، «مومو» و «هفت تیرهای چوبی» در سانس صبح و ویژه‌ی مدارس به اکران برسند. در نوبت بعدازظهر نیز فیلم‌های «ناسور»، «بچه‌های نفت» و «آقای مدیر» میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها خواهد بود.

بنابر اعلام معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سینما تئاتر کانون واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی و همچنین مجتمع آفرینش بین فلکه سوم و چهارم تهران‌پارس، نبش 212 شرقی پذیرای علاقه‌مندان تهرانی خواهند بود. هم‌زمان کانون‌های 30 استان کشور نیز آثار اعلام شده را به روی پرده می‌برند.

اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون برنامه‌ی این اکران‌ها را تا پایان اسفند 95 اعلام کرده است.

مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون پیش از این بیان کرده بود که کانون نمایش در ادامه، از همکاری تهیه‌کنندگان و کارگردانان غیرکانونی بهره‌مند خواهد شد و در سال آینده نیز فیلم‌های خارجی دوبله و به نمایش در خواهند آمد.

ساعت و شیوه‌ی نمایش این فیلم‌ها در هر استان بر اساس شرایط بومی و اقلیمی هر منطقه خواهد بود. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 88709492 اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون تماس بگیرند.

اجرای نمایش"آخه اینجا نزدیک تره به خدا" در جمهوری آذربایجان

محسن پاک‌آئین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان عصر سه‌شنبه 11 آبان از حامد هوشیاری کارگردان  نمایش "آخه اینجا نزدیک تره به خدا " تقدیر کرد. این در حالی است که با دعوت سفیر ایران در آذربایجان، قرار است این نمایش در یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان به صحنه رود.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر هوشیار، محسن پاک‌آئین سفیر ایران در جمهوری که شامگاه 5 آبان به تماشای نمایش "آخه اینجا نزدیک تره به خدا " در خانه نمایش اداره تئاتر نشسته بود، با دعوت از حامد هوشیاری کارگردان این نمایش، در دفتر کار خود از این کارگردان تقدیر کرد. همچنین بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است این نمایش ارزشی به دعوت سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به صحنه رود.

«آیینه‌های پریده رنگ» در جشنواره "Lake Champlain"

فیلم کوتاه آیینه‌های پریده‌رنگ به کارگردانی سالم صلواتی به سومین جشنواره بین‌المللی Lake Champlain کانادا راه پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این جشنواره که در سومین دوره خود در مقیاس بزرگ‌تری نسبت به دو دوره قبل برگزاری می‌شود، مسائل زنان در جامعه و سوءمصرف مواد مخدر را موردتوجه قرار می‌دهد.

 عوامل فیلم کوتاه آیینه‌های پریده رنگ عبارتند از:نویسنده، کارگردان و طراح صحنه: سالم صلواتی، تصویربردار: مهدی کرمی، صدابردار: حسین قورچیان، تدوین: سالم صلواتی و توفیق امانی،تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر سنندج

فیلم‌های کوتاه «دیگر» به کارگردانی هادی عنانی، «رودخانه بی‌انتها» به کارگردانی محمد محمدیان، «پروانه‌ها» به کارگردانی عدنان زندی و «ماهی» به کارگردانی سامان حسین‌پور در سومین دوره این جشنواره حضور دارند.

سومین دوره جشنواره بین‌المللی Lake Champlain از تاریخ 16 تا 20 نوامبر برابر با 26 تا 30 آبان ماه در شهر موریسون‌ویل کانادا برگزار خواهد شد.

فیلم تئاتر "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" رونمایی می‌شود

فیلم تئاتر "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گروه، فیلم تئاتر نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" به نویسندگی محمد امیریاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور جمعه 14 آبان‌ماه با حضور بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش رونمایی می‌شود.

این نمایش که گلاب آدینه، مونا فرجاد/نورا هاشمی، شیرین بینا، حمید رحیمی، حمیده مستعان و محمد صدیقی‌مهر در آن به ایفای نقش پرداختند؛ اجراهای موفقی در مجموعه تئاترشهر، ایرانشهر و ده استان مختلف کشور داشته و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.

تهیه کنندگی این فیلم تئاتر برعهده شهاب‌الدین حسین پور و نیما انهاری بوده است.

مراسم رونمایی "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" جمعه 14 آبان‌ماه ساعت 19:30 در لابی سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر پیش از اجرای تازه‌ترین گروه هنری پارکینگ یعنی "طپانچه خانم" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند این فیلم تئاتر را از کتاب فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی معتبر سراسر کشور تهیه کنند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی