آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:01:06 1395/08/24


نمایش "حانیه" به نویسندگی محمد نباتی مقدم و کارگردانی فرید یوسف‌پور از ۲۷ آبان در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایش "حانیه" که بر اساس طرحی از فرید یوسف‌پور، توسط محمد نباتی مقدم به نگارش درآمده از ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۵ در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران به مدت ۶ شب به اجرا در می‌آید.

این نمایش داستان زن جوانی را روایت می‌کند که باردار است و بعد از فارغ شدن به زیارت امام رضا (ع) رفته و خاطرات شوهر و مادر شوهرش برای او زنده می‌شود که در سفری دچار اتفاقاتی شده‌اند.

در این اثر نمایشی که نمایشنامه آن توسط فرید یوسف پور بازنگری و دراماتورژی شده، بازیگرانی چون: مونا غمخوار، حمید شریف‌زاده، شادی صیادی ایفای نقش می‌کنند. طراح نور و صحنه: فرید یوسف پور، مشاور رسانه: محمد وفایی، مدیرتولید و اجرا: حمیدناصر، گروه کارگردانی: پوریا کاوه، رضوان کیشانی فراهانی، مدیر صحنه: بنیامین صیادی نیا، آهنگساز و نوازنده: علی سینا رضا نیا، تدوین و افکت صدا: اسماعیل جعفری، طراح گریم: سهیلا جوادی، طراح پوستر: ستاره خسروبگی، طراح لباس: مهتاب حسنی، مدیر هماهنگی: مسعود انعامی، عکاس: ستاره خسرو بگی، مجری گریم: سبا سلیمانی از عوامل اجرایی این نمایش هستند.

نمایش فوق الذکر به تعداد ۶ اجرا از ۲۷ آبان راس ساعت ۱۷ در تالار انتظامی اجرا می شود.

بازدید ایل بیگی و مدیران حوزه هنری از پشت صحنه «بیست و یک روز بعد»

حبیب ایل بیگی، محسن مومنی شریف و محمد حمزه زاده از پشت صحنه فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» نخستین ساخته سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان به تهیه کنندگی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری بازدید کردند.

پنج شنبه گذشته ۲۰ آبان ماه حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به همراه محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و محمدرضا شفاه، مدیرعامل باشگاه فیلم سوره حوزه هنری از پشت صحنه فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» در لوکیشنی واقع در وردآورد کرج محله کاروانسرا سنگی دیدن کردند و ضمن گفتگو با عوامل صحنه، از روند تولید فیلم مطلع شدند.

بنا بر این گزارش تاکنون بیش از ۵۰ درصد از فیلمبرداری فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» انجام شده است و هم اکنون گروه تولید برای ادامه فیلمبرداری در منطقه شهر قدس مستقر شده اند. عوامل در تلاش‌اند تا این فیلم را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برسانند.

«بیست و یک روز بعد» ملودرامی اجتماعی از قصه زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود.

ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی و حسین شریفی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

در خلاصه داستان «بیست و یک روز بعد» آمده است: "همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده ...!"

تور اجرای "تا یک بشمار" در فرانسه آغاز شد

زهرا صبری تور اجرای  نمایش «تایک بشمار» را در پنج شهر فرانسه آغاز کرد.

این کارگردان تئاتر عروسکی که برای برپایی نمایشگاه عروسک‌های شش نمایش‌اش به اسپانیا سفر کرده از ابتدای هفته جاری با نمایش "تا یک بشمار" به فرانسه رفت تا در یک برنامه پیوسته این نمایش را در پنج شهر این کشور روی صحنه ببرد.

این نمایش قرار است در هر شهر دو اجرا داشته باشد و تا کنون با استقبال خوب تماشاگران و علاقه مندان هنر عروسکی روبرو شده است.

در این گروه مهدی شاه پیری ، رضا بهرامی ، حسین دیواندره ای ایفای نقش می کنند. موسیقی این نمایش را بهرنگ عباسی بر عهده دارد و فاطمه عباسی طراح عروسک نیز با این پروژه همراه است.

طور اجرای نمایش تا یک بشمار به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

کارگاه یک روزه تولید انیمیشن در ایوان شمس برگزار می‌شود

کارگاه یک روزه تولید انیمیشن با عنوان «یک روز، یک انیمیشن» با محوریت کمک به بیماران اوتیسم در ایوان شمس برگزار می‌شود.

کارگاه یک روزه تولید انیمیشن دو بعدی با مدیریت حمید سهرابی انیماتور برجسته ایرانی روز جمعه ۵ آذرماه در باشگاه انیمیشن شهر برگزار می‌شود.

این کارگاه با محوریت آموزش و انتقال اطلاعات و دانش، شناسایی استعدادهای تازه در تولید انیمیشن، شناخت بیشتر بیماری اوتیسم و کمک و همراهی این بیماران برگزار می‌شود.

کارگاه انیمیشن "یک روز، یک انیمیشن" به صورت تعاملی برگزار شده است و قرار است در پایان همان روز، یک انیمیشن یک دقیقه‌ایِ دو بعدی با موضوع "کودکان مبتلا به اوتیسم" تولید و ارائه شود.

بنابراین گزارش، این کارگاه روز جمعه ۵ آذر ماه از ساعت ۹ الی ۲۰ در سالن اشراق مجموعه ایوان شمس برپاست.

 علاقمندان برای شرکت در این کارگاه که به صورت آزاد و رایگان برگزار می شود، می توانند به سایت موسسه تصویر شهر به نشانی www.tasvireshahr.com مراجعه کرده و ثبت نام به عمل آورند و با در دست داشتن کد ۶ رقمی ثبت نام در روزهای دوشنبه ۲۴ آبان و اول آذرماه ساعت ۱۸ به سالن ایوان شمس مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

ظرفیت شرکت‌کنندگان در این کارگاه محدود می‌باشد و اولویت با دوستانی است که تقدم تاریخی در ثبت نام داشته باشند.

نمایش فیلم «شطرنج باد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «شطرنج باد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به روی پرده می رود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در دویست و سی و سومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۴ آبان فیلم «شطرنج باد» به کارگردانی محمدرضا اصلانی به نمایش در می‌آید. 

پس از نمایش فیلم نیز، شست نقد و بررسی با حضور کارگردان فیلم و خسرو دهقان و سعید عقیقی برگزار می‌شود.

در ابتدای قرن بیستم، در خانواده ای ثروتمند، خانم خانه فوت می‌کند... «شطرنج باد» محصول سال ۱۳۵۵ است و بهمن فرمان آرا تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است. 

«شطرنج باد» دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۸ در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به روی پرده خواهد رفت.

چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با حضور ۳۸ گروه داخلی و گروه های خارجی از ۱۲ تا ۱۷ آذرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان از ۱۲ تا ۱۷ آذرماه به میزبانی اصفهان در ۳ بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک برگزار می‌شود٬ میزبان  ۳۸ گروه داخلی که خروجی جشنواره‌های سال ۹۳ و ۹۴ هستند و گروه هایی از کشورهای اروپایی خواهد بود.

لازم به ذکرست که  چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، با هدف فرهنگ سازی در راستای نگرش مثبت نسبت به معلولان و ایجاد فرصت های برابر با سایر افراد جامعه برای آنها در اصفهان برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل زیبایی شناسی فرم فیلم بیگانگان درترن هیچکاک در فرهنگسرای سرو

فیلم"بیگانگان درترن"ساخته"آلفرد هیچکاک"در ادامه سلسله برنامه‌های نمایش و تحلیل زیبایی شناسی فرم فیلم فرهنگسرای سرو ، ساعت ۱۷  سه شنبه ، ۲۵ آبان ، با حضور محمد ناصری ، کارشناس و مدرس‌ سینما ، نمایش و تحلیل خواهد شد.

این فیلم با بازی : فارلی گرنجر، روت رومن و رابرت واکر، محصول ۱۹۵۳و داستان یک قهرمان تنیس به نام "گای"است که به نیمه نهایی صعود کرده و به مال و ثروتی رسیده است.

او به دور از هرگونه شرورتی به دنبال معشوقه خودش و طلاق مسالمت آمیز از همسر قبلی‌اش است اما دراین میان ، با مردی به نام"برونو"درقطارآشنا می‏‌شودکه پیشنهاد عجیبی به او می‏‌دهد : اینکه"برونو" همسر"گای"را بکشد و"گای"هم درعوض پدر"برونو"را بکشد و...

بخش نمایشنامه خوانی جشنواره تئاترفجر نقد می‌شود

با حضور امین عظیمی و رفیق نصرتی نمایش‌های برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بررسی می‌شوند.

رویداد نمایش‌نامه‌خوانی مسابقه نمایش نامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر  از یکشنبه ۲۳ تا پنج شنبه ۲۷ آبان ماه در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در روز نخست  این رویداد دو اثر نمایشی با عنوان‌های " پروانه الجزایری " نوشته پیام لاریان و " خوابگرد" نوشته نوید ایزدیار در ساعت ۳۰/۱۵ و ۱۸ مورد خوانش و نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

امین عظیمی و رفیق نصرتی، پس از اجرای نمایش‌نامه خوانی هریک از آثار برگزیده مسابقه نمایش نامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، به بررسی و نقد و تحلیل آن می پردازند.

لازم به ذکر است افتتاحیه این رویداد، ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از  یکم تا  دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.

نمایش «خوب، بد، زشت» نقد و بررسی می‌شود 

جلسه نقد و بررسی تئاتر «خوب، بد، زشت» به کارگردانی شقایق فتحی دوشنبه،  ۲۴ آبان ساعت ۲۰ در پلاتو بنیاد روایت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی نمایش، شقایق فتحی این خبر را اعلام کرد و گفت: «خوب، بد، زشت» از آثار منتخب جشنواره خمسه، فردا در نشست تخصصی روایت صحنه با حضور  عوامل نمایش، هنرمندان، منتقدان و اصحاب رسانه به بوته نقد گذاشته می‌شود.

وی افزود: این نشست بلافاصله پس از اجرا، با حضور  محمد عارف استاد دانشگاه، نویسنده و کارگردان و رضا آشفته منتقد  برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است. 

کمدی سیاسی «خوب، بد، زشت» با بازی سعید دولتی و ابوالفضل حاجی علی‌خانی اجرای عمومی خود را از ۱۸ آبان آغاز کرده است و تا ۲ آذر در استودیو نمایش روایت به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، روبروی پمپ‌بنزین (بنیاد فرهنگی روایت) روی صحنه می‌رود.

این نمایش را ابوالفضل حاجی علیخانی نوشته و درباره دو بومی جنوبی است که وانتی را در پمپ‌بنزین می‌دزدند. ازقضا بار وانت محموله‌ای است که مسیر زندگی‌شان را عوض می‌کند.

«خوب، بد، زشت» را شقایق فتحی کارگردانی کرده و از دیگر عوامل آن می‌توان به طراح صحنه  شقایق فتحی، طراح لباس ابوالفضل حاجی علی‌خانی، دستیار کارگردان شبنم فتحی، طراح پوستر و بروشور سجاد نجفی، مدیر روابط عمومی مطهره کشاورز، مدیر فنی حسین کریمی، عکاس ایمان روح‌الامینی، فیلم‌بردار کوروش مرشد سلوک، میکس و مونتاژ فیلم و افکت سارنگ هاشمی و اجرای نور وحید رفیعی اشاره کرد.

از «ماهور» چه خبر؟

کارگردان فیلم سینمایی «حلقه د رخاک»، نام نهایی این اثر را «ماهور» اعلام کرد. «ماهور» عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی  و نویسندگی حمید زرگرنژاد است که به موضوعی عاشقانه  می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، «ماهور»  دومین فیلم بلند سینمایی حمید زرگرنژاد است و حمید آخوندی و علیرضا جلالی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارند.

همچنین  کامران تفتی به تازگی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «ماهور» قرارداد بسته‌است.. پیش از این حضور بازیگرانی چون، محسن تنابنده، داریوش ارجمند، سعید اقا خانی ، میترا حجار، بهاره کیان افشار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان  در این فیلم مشخص شده بود.

در خلاصه داستان «ماهور» آمده است: در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می‌شود تا  یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور؛ قاچاقچی ایرانی عروس هوربه نام ماهور را می دزد...

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از دستیار اول کارگردان : ماکان رضایی ، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین: کاوه ایمانی ، طراح  چهره پردازی: شهرام خلج، مدیر تولید و برنامه ریزی : محمد عفراوی ، طراح صحنه: بهزاد آدینه، طراح لباس : سارا خالدی ،عکاس: مهدیه لطیفی، تدوین : کاوه ایمانی، منشی صحنه: مرضیه آذری، موسیقی: ستاراورکی، جلوه ه های ویژه میدانی : حمید رسولیان، جلوه های ویژه بصری: بهنام خاکسار ، صدا گذار : آرش قاسمی ، مشاور رسانه‌ای : لیلا افشار. تصویر برداری این پروژه سینمایی با داستانی عاشقانه حدود دوماه طول خواهد کشید و عوامل سازنده در تلاش خواهند بود که اولین نمایش این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باشد.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی