آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:41 1395/08/25


بلیت تئاتر «مجنون‌تر از مجنون» به کارگردانی سوگند فیروزی تا پایان اجرا  با تخفیف ۵۰ درصد به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی همای سعادت، این نمایش به قلم و کارگردانی سوگند فیروزی اجرای خود را از ۱۶ آبان آغاز کرده و تا ۵ آذر با اجرای رکسانا فیروزی، سوگند فیروزی، عرفان قسمتی، محسن مسیحا و امیرحسین یوسفی روی صحنه می‌رود. 

در خلاصه «مجنون‌تر از مجنون» آمده است: فرهاد برای رسیدن به شیرین، لیلی را دربند می‌کشد به تصور اینکه مجنون شیرینش را ربوده است.

فرهاد کوه‌کن دیگر کوه نمی‌کند و برای خسرو تابوت می‌سازد. در این نمایش شخصیت‌های داستان به دلیل خاک گرفته شدن کتاب‌های نظامی توسط مردم، به جان هم می‌افتند.

«مجنون‌تر از مجنون» هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد ۵ اجرا می‌شود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به تهیه‌کننده آیت فیروزی، سعید دولتی مشاور کارگردان، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، متین زرین نگار منشی صحنه، رکسانا فیروزی و امیررضا مشهدی اجرای گریم، محمودرضا محمدی خواننده، شایان علمی نوازنده و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.

دانشجویان متقاضی می‌توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی بلیت‌های خود را به‌صورت حضوری خریداری کنند. 

اجرای نمایش سه روایت از زندگی 

به گزارش روابط عمومی نمایش سه روایت از زندگی، این نمایش از روز دوشنبه یکم آذر ماه، ساعت ١٩ الی ٢٠:٣٠ در سالن کنش معاصر اجرای خود را آغاز می‌کند.

سه روایت از زندگی در روز دوشنبه یکم آذرماه برای عکاسان و خبرنگاران و از روز سه شنبه دوم آذر برای مخاطبان به روی صحنه می رود.

سه روایت از زندگی به نویسندگی یاسمینا رضا ، دراماتورژی علیرضا میرزایی نژاد و کارگردانی ساعده لرستانی و با بازی ساغر عزیزی، بهزاد جاودان فرد، نازنین کریمی و میثاق زارع تا دهم دی ماه به روی صحنه می‌رود.

برپایی نشست پژوهشی مدرسه ملی سینما 

هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی مدرسه ملی سینمای ایران با عنوان «مخاطب‌شناسی در سینمای ایران» برگزار می‌شود.

این نشست در نظر دارد تا با نیازشناسی مخاطب سینمای ایران، بستری در باب ضرورت تحلیل تجربیات مخاطب سینمای کشور ایجاد نماید. در ابتدای جلسه داود ضامنی (پژوهشگر و مدرس دانشگاه) گزارشی از پژوهش خود ارائه می‌کند و در ادامه کامبوزیا پرتوی (فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان) و جهانگیر کوثری (تهیه‌کننده) در مورد موضوع نشست به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. ضمن اینکه عزیزالله تاجیک‌اسماعیلی (دکترای علوم تربیتی و عضو اسبق هیئت‌مدیره انجمن روانشناسی اجتماعی ایران)، فرهاد توحیدی (فیلم‌نامه‌نویس)، حبیب اسماعیلی (تهیه‌کننده)، امیر سحرخیز (طراح جلوه‌های بصری) و مسعود سفلایی (مدرس دانشگاه هنر تهران) نیز در گفتگویی تصویری به بیان دیدگاه خود در این حوزه خواهند پرداخت.

این نشست که اجرای آن را شاهین شجری‌کهن (منتقد سینما) بر عهده دارد، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان واقع در خیابان کارگر شمالی، بین خیابان پانزدهم و شانزدهم، پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد و ورود به آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نمایش دو مستند «راویان تاریخ» و «گواهان تاریخ» از خسرو سینایی در خانه هنرمندان ایران

دو فیلم مستند «راویان تاریخ» و «گواهان تاریخ» به کارگردانی خسرو سینایی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آیند.

دو فیلم مستند «راویان تاریخ» و «گواهان تاریخ» به کارگردانی خسرو سینایی سه‌شنبه ۲۵ آبان با همکاری انجمن تهیه کنندگان فیلم مستند در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

«گواهان تاریخ» به شناساندن و بازنمایی گنجینۀ بی‌همانند خزانه و موزه جواهرات ملی کشورمان می‌پردازد که مجموعه‌یی گران‌بها از جواهرات ایران و جهان را که طی قرن‌ها فراهم و گردآوری شده، در خود نگهداری می‌کند. بسیاری از قطعات این جواهرات، گویای بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب ملت ایران و بیان‌گر ذوق، خلاقیت و هنرافرینی مردم این سرزمین است. اشیا و تابلوهایی که با زبان خاموش خود، خاطرات شکست‌ها و پیروزی‌ها و خودنمایی‌های همراه با زور و نخوت زمامدارانِ گذشته را با ما بازمی‌گویند.

«راویان تاریخ» نیز با نگاهی تیزبین به پیشینه تاریخ ضرب سکه و چاپ اسکناس در ایران و ارائه تصاویری از کهن‌ترین نمونه‌های آن‌ها-که در موزه سکه و اسکناس بانک مرکزی نگهداری می‌شوند- از یک‌سو به بررسی تحول و تکامل ضرب سکه در کشورمان می‌پردازد؛ از نخستین سکه در زمان‌های هخامنشیان و سپس اشکانیان و ساسانیان تا سکه‌های عرب- ساسانی، سلجوقی و عصر پهلوی تا سکه بهار آزادی همراه با نگاهی اجمالی به چگونگی قالب‌گیری و ضرب سکه در ایران طی حدود یکصد سال گذشته. و از سوی دیگر ، بازنمایی روند چاپ اسکناس در روزگاران دیروز و امروز کشورمان؛ از اولین پول کاغذی و بعدها افتتاح بانک ملی و انتشار نخستین اسکناس توسط این بانک و پس از واگذاری این مسئولیت به بانک مرکزی در سال ۱۳۶۲، انتشار مستقل اسکناس توسط این بانک با دستگاه‌های نوین و پیشرفته ضرب سکه و چاپ افست. 

دو فیلم مستند «راویان تاریخ» و «گواهان تاریخ» سه‌شنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۸ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آیند.

اجرای نمایش «لُپ گلی و بز شاخ طلا» در منطقه ۱۶ آغاز شد

نمایش «لُپ گلی و بز شاخ طلا» به کارگردانی وحید فروزنده میلانی و نویسندگی احمد آکشته، ویژه کودکان و نوجوانان در منطقه ۱۶ به روی صحنه رفت.

این نمایش کاری از مرکز هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن است که مریم امیری، زهرا شیخ اسدی، علی اکبر مجدراد، امیرعباس باغی، علی فیاضی و مهدی رزمگاه در آن نقش آفرینی می کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است، لپ گلی در روستایی که کلبه کاه گلی و باغچه ای در آن دیده می شود صبح از خواب بیدار می شود و برای آوردن آب از رودخانه از کلبه بیرون می رود، در این هنـگام بزی تنبل و خسته و گرسنه وارد باغچه شده و بادیدن باغچه خوشحال می شود و شروع به خوردن سبزی های آن می کند...

نمایش «لُپ گلی و بز شاخ طلا» از ۲۳ آبان تا ۳۰ آذر در سه سانس (ساعت ۹، ۱۰ و ۱۱ صبح) ویژه مدارس در تماشاخانه مبارک این فرهنگسرا به روی صحنه می رود.

همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند طی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۷ به همراه والدین خود به تماشای این نمایش بپردازند.

ارتقاء سطح کتاب و کتابخوانی دربین کودکان و نوجوانان از جمله اهداف اجرای این نمایش در منطقه ۱۶ عنوان شده است.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و رزرو بلیط می‌توانند به واحد نمایش فرهنگسرای بهمن به نشانی انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند.

نمایش عاشقانه برای عباس با حضور مدیران تئاتری به پایان رسید

نمایش عاشقانه‌ی برای عباس با حضور مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس تماشاخانه ایرانشهر، مدیرکل نمایش خانگی و مدیرکل هنرهای نمایشی به اجرای خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایران‌شهر، شب گذشته نمایش عاشقانه برای عباس به کارگردانی سید علی موسویان با بازی: فرزین صابونی، فقیهه سلطانی، علیرضا استادی، سروش طاهری، نادیا فرجی، محمد زوار بی‌ریا، الناز تهامی، سیده مریم موسویان، مرضیه نوبخت، نسیم خسروشاهی، پیمان محمدی می آبادی، محمد مقانی، حسین کریمی، امیررضا بهرامی که از ۲۸ مهرماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای خود شروع کرده بود با حضور مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایران‌شهر، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و حسین پارسایی دبیر شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر و مدیرکل نمایش خانگی، حسین مسافر آستانه و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه به اجرای خود پایان داد.

همچنین پیش‌تر نیز خانواده محرم ترک اولین شهید مدافع حرم، خانواده شهید مصطفی صدرزاده، قدیر سرلک، نیز به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

حضور سازمان سینمایی حوزه هنری طی سالجاری در ۱۸ جشنواره بین‌المللی

مریم نقیبی مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری از حضور این سازمان  در ۱۸ جشنواره بین‌المللی در سال جاری خبر داد.

مریم نقیبی مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری در مورد حضور جهانی تولیدات این مرکز گفت: سال ۹۵ تولیدات سازمان سینمایی حوزه هنری در ۱۸ جشنوارهبین‌المللی مختلف حضور پیدا کردند که هم بخش رقابتی و هم غیر رقابتی را شامل می‌شود و تعدادی از این آثار موفق به دریافت جوایز از جشنواره‌های خارجی شدند.

وی ادامه داد: فیلم «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی با حضور در جشنواره بین المللی «فونیکس» ملبورن استرالیا جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.دو فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و «فرشته‌ها باهم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی از تولیدات موسسه تصویرسازان سوره سینمای مهر در جشنواره بین‌المللی تصویر زنان که در کشور زیمباوه برگزار شد  با دیگر آثار این بخش به رقابت پرداختند که در این میان فیلم «حوض نقاشی» عنوان بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد. همچنین در این جشنواره جایزه بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی برای بازی در این فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه به حامد محمدی اهدا شد.

مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد: فیلم کوتاه «علمک» به کارگردانی حسین دارابی که در در بخش دین و جامعه جشنواره بین‌المللی فیلم «مذاهب امروز» به روی پرده رفته بود توانست جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را از آن خود کند. و فیلم مات به کارگردانی صبا کاظمی نیز در بخش رقابتی این رویداد حضور داشت.

نقیبی با بیان اینکه سازمان سینمایی حوزه هنری امسال با پنج فیلم کوتاه «روزنه» به کارگردانی امیر مهران،«نافرمانی» به کارگردانی محسن صالحی‌فرد، «آنتراکت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان، «علمک» به کارگردانی حسین دارابی و «بچه و مرد» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی لندن شرکت کرده بود، افزود: فیلم‌های«علمک»به کارگردانی حسین دارابی جایزه بهترین فیلم کوتاه و«آنتراکت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان جایزه بهترین انیمیشن را از این جشنواره از آن حود کردند. ضمن اینکه انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در ادامه حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللیکوآندو تایوان نیز راه یافت.

وی افزود:از حضور بین‌المللی دیگر فیلم‌هایی که پخش آن بر عهده سازمان سینمای حوزه هنری است به فیلم انیمیشن –رئال«مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامیمی‌توانیم اشاره داشته باشیم که در بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی بوسان کره جنوبی در بخش «سینه کید» به نمایش درآمد و در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا نیز نمایش داشت. همچنین فیلم کوتاه «مثل بادکنک» به کارگردانی مرجان اسماعیلی از تولیدات حوزه هنری در اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم معلولین به نمایش درآمد. این جشنواره از ۲۶ الی ۳۱ شهریور ماه امسال  در شهر کن کشور فرانسه برگزار شد.

نقیبی گفت: فیلم مستند «A۱۵۷» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور از تولیدات مرکز مستند سوره حوزه هنری در بخش رقابتی فیلم‌های مستند و انیمیشن بلند پنجاه و نهمین جشنواره بین‌المللیفیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ و در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند«داکیومنتآرت»کشور آلمان نمایش داده شد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: فیلم سینمایی «سکوت رعنا» نیز در جشنواره‌های متعددی به نمایش درآمد. این فیلم به کارگردانی بهزاد رفیعی در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سیلک رود» نمایش داده شد که با استقبال تماشاگران همراه بود و تندیس بهترین فیلم کودک این جشنواره را از آن خود کرد .

نقیبی به فیلم «مزار شریف»حسن برزیده اشاره کرد و گفت:این فیلم و «سکوت رعنا» به کارگردانی بهزاد رفیعی از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری، در بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «تامیلنادو» کشورهندحضور داشت. این نکته را هم باید گفت که جشنواره فیلم صلح و دوستی «ایران-هیروشیما» که هدف از برگزاری آن معرفی فرهنگ غنی ایران از طریق سینما به جهان و علی الخصوص مردم هیروشیما است  در سومین دوره خود میزبان فیلم سینمایی «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیدهبود.

مدیر بخش بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری به صحبت هایش افزود: فیلم سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام که پخش آن بر عهده سازمان سینمایی حوزه هنری است در بخش اصلی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کمبریج به نمایش درآمد.

وی افزود:همچنین اردیبهشت امسال فیلم مستند«نسل سوم» به کارگردانی محمدعلی رخشانی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و کوتاه اسماعیلیه مصر شرکت کرد.

فیلم‌های ۷۹ کشور به جشنواره پویانمایی تهران رسید

۷۹ کشور جهان در بخش مسابقه بین‌الملل دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران حضور خواهند داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۹۳۵ فیلم در بخش مسابقه ایران و ۱۱۶۹ فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران شرکت می‌کنند.

این در حالی است که نام بسیاری از کشورهای صاحب‌نام و شرکت‌های تراز اول جهان در بین این آثار به چشم می‌خورد.

بر همین اساس، آخرین مهلت برای ارسال آثار به بخش مسابقه ایران و بین‌الملل تا روز ۱۵ آبان ۱۳۹۵ تعیین شده بود و کار داوری و انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در نیمه اول دی انجام خواهد شد.

این جشنواره هم‌چون دوره‌های گذشته در بخش‌های مسابقه ایران و بین‌الملل، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز برگزار می‌شود.

دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در روزهای ۱۵ تا ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپا خواهد شد.

نادربرهانی مرند نمایش جدید تالار سایه را افتتاح کرد

نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود»  یکشنبه ۲۳ آبان ماه با حضور نادربرهانی مرند در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد.

نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود»  به نویسندگی فرشته فرشاد و  کارگردانی مهدی پاشایی یکشنبه ۲۳ آبان ماه با حضور نادربرهانی مرند در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد.

در این اثر نمایشی که سه سال گذشته در قالب جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود حدیث میرامینی، توماج دانش بهزادی، علیرضا مهران، سمانه آقا زمانی به عنوان بازیگر حضور دارند این در حالی است که علیرضا مهران طراح صحنه ،سارا بلبلی طراح گریم ،آیدا روزبهانه آهنگساز و آوا، سینا افشار طراح پوستر و بروشور،آرام سلیمانی،رضا خاکی،علی محمدی گروه کارگردانی،فاطمه ذاتی منشی صحنه، آوا فیاض مدیر تبلیغات و مشاور رسانه ای،فاطمه هلالی مدیر صحنه،امیرحسین بلبلی دستیار گریم،رامین زمین پیما عکاس و مریم پوراحمدی روابط عمومی دیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی هستند.

نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» از ۲۳ آبان ساعت ۲۰ در  تالارسایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

پرویز پرستویی و عوامل فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» فردا شب به پردیس ملت می‌روند

پرویز پرستویی و عوامل فیلم نیمه شب اتفاق افتاد فردا شب برای دیدن فیلم با مردم به پردیس ملت می‌روند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، پرویز پرستویی، ستاره اسکندری و تینا پاکروان (کارگردان) فردا (سه شنبه ۲۵ آبان)  با حضور در پردیس سینمایی ملت ضمن دیدار با علاقه مندان، در سئانس ۱۹:۳۰ همراه با مردم به تماشای فیلم نیمه شب اتفاق افتاد می‌نشینند.

«نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان و تهیه کنندگی تینا پاکروان و امیرحسین عبداللهی، داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزاست.

حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی ، فرناز زوفا، دینا آبرون، علی تاجیک، محمد فیروز بخت، مهراب رضایی و شقایق فراهانی بازیگران این فیلم می‌باشند.

نویسنده: طلا معتضدی/ مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی/ مدیر تولید: مهدی چراغی/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مجتبی وحیدی/ طراح صحنه و لباس: علی عابدینی/ طراح چهره پردازی: پرستو معینی/ مجریان گریم: محمدرضا میر باقری، ساناز سرمدی/ صدابردار: امین میرشکاری/موسیقی: کارن همایونفر/تدوین: بهزاد مصلح/ عکاس: احمدرضا شجاعی/طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان/دستیار صدا: کیومرث سبحانی/ نورپرداز: داود محمدی/ مشاور رسانه ای: آیدا اورنگ/ منشی صحنه: سحر عقیقی/ فیلمبردار: محمد ابراهیمیان/ تصویر بردار پشت صحنه: معصومه صالح بیگی/ مدیر تدارکات: حامد آزادی سایر عوامل نیمه شب اتفاق افتاد هستند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی