آخرین اخبار

از آغاز پیش فروش فیلم محمدرضاگلزار تا چند خبر دیگر

09:00:42 1395/09/02


نمایش «مرد هیزم شکن» کار مشترک فاطمه و ندا ابرار پایدار برگرفته از قصه‌های کهن جهان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، این نمایش روایت‌گر داستان دو مرد است که هر دو هیزم شکن هستند . یکی از آنها فقیر اما راستگوست و دیگری ثروتمند و دروغگوست.

این نمایش به شیوه عروسکی به صحنه می‌رود و گروه اجراگر در طول اجرای نمایش به کودکان و مربیان آنها آموزش می‌دهند که چگونه از مواد دورریختنی عروسک بسازند. آنها توضیح می‌دهند که عروسک‌های دستکشی این نمایش را با استفاده از جوراب ساخته‌اند و با موادی مانند دکمه و پارچه‌های رنگی، اعضای چهره و لباس عروسک‌هایشان را کامل کرده‌اند.

فاطمه ابرار پایدار یکی از دو کارگردان این نمایش که در بخش خردسال اجرا می‌شود، درباره حضور خود در این بخش از جشنواره گفت: سال‌هاست با بچه‌های سه تا شش سال نمایش خلاق کار می‌کنیم و یکی از موارد آن تبدیل یک قصه ساده به نمایش ساده و بدیهی است که با استفاده از وسایل ساده دور و برمان اتفاق می‌افتد.

او درباره وجه تمایز تئاتر خردسال از تئاتر کودک توضیح داد: تئاتر خردسال چند ویژگی دارد؛ مدت زمان آن کوتاه‌تر از تئاتر کودک است چراکه تماشاگران این رده سنی حوصله دیدن نمایش‌های طولانی را ندارند و باید در کمترین زمان، مفاهیم نمایش را به آنان منتقل کرد. از سوی دیگر روایت قصه این نمایش‌ها باید خیلی ساده باشد و در کنار آن از رنگ و فانتزی زیاد استفاده شود چون بچه‌ها از قدرت تخیل بسیار قوی برخوردارند و در عین حال مفاهیم مورد نظر خود را نباید با شعار به آنها منتقل کنیم چون نیروی دافعه ایجاد می‌کند.

ابرار پایدار درباره تفکیک بخش خردسال در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: این مجزا کردن بسیار مفید است چون باعث می‌شود گروه‌های شرکت‌کننده به صورت تخصصی روی موضوعات خاصی کار کنند چراکه الزامات، نیازها و خواسته‌های رده سنی خردسال متفاوت است.

عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:نویسنده  فاطمه ابرار پایدار، کارگردانان و بازیگران فاطمه و ندا ابرار پایدار، طراحی و ساخت عروسک ندا ابرار پایدار، طراح پوستر و بروشور مرضیه ابرار پایدار، دستیاران کارگردان ملیحه میرزاپور و هیوا پریشی.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از بیست و یکم تا بیست و هفتم آذر ماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

خاطره حاتمی به یک تئاتر پیوست

خاطره حاتمی، بازیگر سینما و تلویزیون به جمع بازیگران این نمایش پیوست.

«رویای یک شب نیمه تابستان»، به طراحی و کارگردانی مصطفی کوشکی این شب‌ها برای بار دوم روی صحنه می‌رود.

این نمایش پیش از این در ماه های تیر و مرداد هم در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته بود که به دلیل استقبال خوب تماشاگران اجرای جدیدی از آن با بازی امیر مهدی ژوله  مجددا روی صحنه میرود.

«رویای یک شب نیمه تابستان» نمایشنامه‌ای کمدی اثر ویلیام شکسپیر است که در سال‌های ۱۵۹۶-۱۵۹۴ نوشته شده‌است.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: حسن جودکی، بازی نویس: باقر سروش، طراح صحنه: مصطفا کوشکی، طراح لباس: شیما میرحمیدی، طراح گریم: سارا اسکندری، طراح نور: علی کوزه گر، طراح موسیقی: بهرنگ عباس پور، روابط عمومی:  سارا فرجی، طراح گرافیک و عکاس: محمد صادق زرجویان، مشاور کارگردان: هستی حسینی، مدیرصحنه: میثم انتظاری، ساخت تیزر: صادق زرجویان، شهرام خطی و طراح رقص: مجید قادری.

اجرای جدید نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» از 16 آبان ماه ساعت 20:15 در تئاتر مستقل تهران آغاز می‌شود. علاقمندان به تهیه بلیت این نمایش می توانند از امروز ( دهم آبان ماه) به سایت تیکت به آدرس اینترنتی tik8.com  مراجعه کنند.

پیش فروش بلیت "سلام بمبئی" از فردا آغاز می‌شود

‏‎به گزارش روابط عمومی این فیلم ، پیش فروش بلیت‌های "سلام بمبئی" به کارگردانی قربان محمدپوراز فردا در سینماتیکت آغاز می‌شود؛ این فیلم محصول  مشترک ایران و هند است که بزودی اکران خود را در سینما آغاز می‌کند.

"سلام بمبئی" ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

‏‎تهیه کنندگی این فیلم را جواد نوروزبیگی به عهده دارد. محمد رضا گلزار و بنیامین بهادری و دیا میرزا در این فیلم حضور دارند. پخش "سلام بمبئی" بر عهده فیلمیران است.

‏‎این فیلم از پنجشنبه ١١ اذر ماه به طور رسمی اکران خود را در سینما  آغاز می‌کند.

‏علاقه مندان میتوانند برای خرید بلیت از فردا سه شنبه  دوم آذر ماه به سایت www. Cinematicket.com مراجعه کنند.

نمایش و نقد و بررسی فیلم «یتیم خانه ایران» در فرهنگسرای رسانه

فیلم «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی چهارشنبه 3 آذر در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی اکران و نقد و بررسی می‌شود.

نشست نمایش و نقد و بررسی فیلم «یتیم خانه ایران» به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و کارگردانی ابوالقاسم طالبی که هم اکنون در سینماهای کشور درحال اکران است، با حضور عوامل فیلم و خسرو معتضد کارشناس مسائل تاریخی برگزار می شود.

این نشست چهارشنبه 3 آذر  ساعت 15 در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا برگزار می شود.

داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

تئاتر به شیوه انتخاب برای اولین بار در باغ موزه قصر اجرا می‌شود

نمایش «مخمصه» به عنوان اولین تجربه تئاتر انتخاب مسیر نمایش توسط مخاطب، از اول آذرماه در تماشاخانه قصر به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی باغ‌موزه قصر، این نمایش داستان یک جوان ساکن آمریکا است که متوجه می‌شود خانواده‌اش اهل فلوجه عراق هستند. او تصمیم می‌گیرد به عراق برود، اما بعد از حادثه یازدهم سپتامبر تنها راه رفتن به عراق این است که به‌عنوان سرباز داوطلب وارد ارتش آمریکا شود.

 به گفته امید عزیزی نویسنده و کارگردان این اثر، انتخاب سرگذشت و مسیر داستان توسط تماشاگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایش هست. به این صورت که در ابتدای مسیر مخاطب روند ادامه داستان را انتخاب کرده هم‌زمان سه نمایش با توجه به انتخاب‌های تماشاگر در سه مکان مجزا اجرا می‌شود، به گفته او مسیر حرکت مخاطب به شکلی طراحی‌شده است که تماشا برای او تبدیل به یک تجربه می‌شود، در این تجربه مخاطب رابطه سرنوشت و انتخاب‌های ما و کنجکاوی این انتخاب‌ها در روند درام را مشخص می‌کند.

بازیگرانی چون فاطمه آزادی، نیکناز احمدزاده، محسن اشتری جعفری، علی برقبانی، مهدی بلبلی، ساحل پشنگ، شهناز خادمی، درآسا درتاج، محمد سپهری، فرساد ستاری، آرش شراهی، سیاوش شوهانی، الهه شیرازی، نریمان عابدی، امیر عبادی، شقایق عزتی، امیرحسین علیپور، امین فرج خواه، آرین فرزانه نژاد، حسین فتاحیان، فرخنده قدسی، سعید قربانی، آرش کابلیان، نیما سید موسوی، هادی میری، شایان نورمک، رضا وثیقی نژاد طهرانی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان جهت بازدید این نمایش می‌توانند تا ششم آذرماه هرروز از ساعت 18:00 تا 20:00 به موزه مارکوف باغ‌موزه قصر به نشانی انتهای خیابان شهید مطهری بعد از تقاطع شریعتی مراجعه نمایند.

سه روز با سینمای «بلا تار» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

نمایش و بررسی آثار «بلا تار» فیلم‌ساز مجارستانی از 5 تا 7 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران،پنج فیلم «اسب تورین»، «مردی از لندن»، «هارمونی ورکمایستر»، «نفرین» و «آشیانه خانوادگی» از بلا تار 5 تا 7 آذر در سینماتک خانه هنرمندان ایران به روی پرده می‌روند. بر این اساس روز جمعه 5 آذر ساعت 16 فیلم «اسب تورین» و ساعت 18:30 فیلم «مردی از لندن»، شنبه 6 آذر ساعت 16 فیلم «هارمونی ورکمایستر» و ساعت 18:30 فیلم «نفرین» و یکشنبه 7 آذر ساعت 16 فیلم «آشیانه خانوادگی» به نمایش در خواهند آمد.

همچنین در روز پایانی نمایش فیلم‌های بلا تار و در قالب چهارمین نشست از سلسله نشست‌های کتاب هنر در خانه هنرمندان ایران، ساعت 18 روز یکشنبه 7 آذر کتاب «بلا تار پس از پایان» مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. «بلا تار پس از پایان» نوشته ژاک رانسیر است و محمدرضا شیخی ترجمه آن را بر عهده داشته است. 

در این نشست صالح نجفی، بابک کریمی و محمدرضا شیخی به بررسی سینمای بلا تار و آراء رانسیر در این خصوص خواهند پرداخت.

تحلیل سینمای استرالیا در نشست پژوهشی مدرسه ملی سینمای ایران

نوزدهمین نشست پژوهشی مدرسه ملی سینمای ایران با عنوان «سینمای ملل: سینمای استرالیا» برگزار می‌شود.‌

در این نشست که از مجموعه نشست‌های آشنایی با سینمای ملل محسوب می‌شود، به شناخت سینمای استرالیا و مطالعه روند توسعه سینما در این کشور پرداخته خواهد شد. در ابتدای این جلسه محمدجواد بختیاری گزارشی از پژوهش خود ارائه می‌کند و در ادامه مسعود سفلایی (مدرس دانشگاه هنر تهران) و امیر پوریا (مدرس و منتقد سینما) در مورد موضوع نشست به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

گفتنی است این دومین نشست از مجموعه نشست‌های سینمای ملل (پس از بررسی سینمای فلسطین) خواهد بود و در نشست آینده سینما در آفریقا مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

این نشست که اجرای آن را شاهین شجری‌کهن، منتقد سینما بر عهده دارد، روز سه‌شنبه 2 آذر 1395 از ساعت 17 الی 19 در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان واقع در خیابان کارگر شمالی، بین خیابان پانزدهم و شانزدهم، پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد و ورود به آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

"فروشنده" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم «فروشنده»محصول 1394به کارگردانی اصغر فرهادی برای نخستین‌بار سه شنبه 2آذرماه ساعت 18درفرهنگسرای ارسباران اکران، نقد و بررسی می‌شود.

فیلم «فروشنده»به زندگی زن و شوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر هستند.

هفتمین ساخته اصغر فرهادی در ماه‌های گذشته برنده جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد از فستیوال کن، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال آمستردام، اولان‌باتور و بمبئی، برنده جایزه بهترین فیلم فستیوال مونیخ و برنده جایزه هوگوی نقره‌ای فستیوال فیلم شیکاگو شده است. این فیلم به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران در مراسم جوایز اسکار سال ۲۰۱۷ به آکادمی معرفی شده است.

اصغر فرهادی(کارگردان، نویسنده،تهیه کننده)،حسین جعفریان(مدیر فیلمبرداری)،هایده صفی یاری(تدوین)، پیمان شادمانفر( فیلمبردار)، سارا سمیعی (طراح لباس)،کیوان مقدم(طراح صحنه)، مهرداد میرکیانی(طراح چهره پردازی)، یدالله نجفی(صدابردار)، ستار اورکی(موسیقی)،حسن مصطفوی(مدیر تولید)،کاوه سجادی حسینی (برنامه‌ریز و دستیار کارگردان)، ثمین مهاجرانی (روابط عمومی)،شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی، مارال بنی‌آدمجمعی ازعوامل و بازیگران این فیلم هستند.

دکتر محمدرضا سهرابی (مدرس دانشگاه)، پوریا ذوالفقاری (منتقد)، کورش جاهد (کارشناس سینما) و جمعی از کارشناسان حوزه فیلم و تئاترمهمانان چهارصد و سیزدهمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی