آخرین اخبار

تئاتر حرفه‌ای تمام قد در اختیار معلولان باشد

09:00:17 1395/09/18


به گزارش خبرنگار ایسنا، قطب الدین صادقی چهارشنبه 17 آذر ماه در اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان امیدآفرین با بیان اینکه بازسازی و تعمیر سالنهای مورد نیاز برای تئاتر معلولان از مواردی است که بهزیستی کشور باید اقدامات مؤثری در این زمینه انجام دهد، اظهار کرد: ایجاد پایگاه‌های مستمر و دائمی در کلانشهرها جهت حضور هنرمندان مددجو و توان‌خواه نیز احساس می‌شود. 

وی با بیان اینکه در جهت توسعه هر چه بیشتر با جهان بیرون لازم است گامهای مؤثری برداشته شود، افزود: هنر می‌تواند از سایر کشورها نیز دریافت شود اما هنر اصلی در ایران است. 

داور چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان با بیان اینکه یکی از نکات این جشنواره کاربردی بودن آن است، گفت: در واقع این جشنواره با یک هدف آموزشی مشخص شده جهت توانبخشی مددجویان پایه‌گذاری شده و زمینه تجاری و تجربی ندارد. 

صادقی با اشاره به اینکه از دیگر نکات جشنواره این است که نشان می‌دهد مددجویان دل مشغولی‌هایی دارند، اضافه کرد: از جمله مسائلی که می توانیم امید را در این هنرمندان ایجاد کنیم و بر مشکلات آنها چیره شویم، ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضورشان در هنر به ویژه تئاتر است. 

وی خاطرنشان کرد: میدان خلاقیت باید در اختیار معلولان باشد و تئاتر حرفه‌ای تمام قد در خدمت این عزیزان باشد. 

این عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان با اشاره به اینکه محور آثار باید خود هنرمندان مددجو باشند نه بازیگران ساده، افزود: تئاتر کمک می‌کند که فرد اعتماد به نفس خود را باز یابد و جایگاه خود را در گروه تأمین کند. این افراد با ارایه کار هنری، نگاه دیگران را نسبت به خود تغییر می‌دهند و دیگر احساسی که به آنها روا می شود ترحم نیست. 

وی با اشاره به اینکه به منظور تأثیرگذاری بیشتر و حضور خلاق‌تر مددجویان توانخواه در عرصه تئاتر لازم است که به آنها توجه بیشتری شود، اضافه کرد: با توجه به آموزش‌های هنرمندان ما در جشنواره امیدآفرین می‌طلبد تا چنین جشنواره‌هایی به عنوان یک عنصر فرهنگی به کار خود ادامه دهد.

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان گفت: افزایش اعتماد به نفس، شناخت حقوق خود و احترام به دیگران، همچنین کسب تجربه‌های نو از جمله مزایای حضور و مشارکت مددجویان توانخواه در عرصه هنر نمایشی است. 

همچنین دبیر چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان با بیان اینکه معلولیت یک واقعیت است که به جای ترحم به برنامه ریزی اصولی نیازمند دارد، اظهار کرد: از یک سو توانمندی‌ها و قابلیت‌های معلولان شناخته می‌شود و از سوی دیگر جامعه را برای حضور معلولان آماده می‌کنیم. 

حسن دولت آبادی با اشاره به توانمندی‌های افراد معلول، افزود: باید این توانمندی‌ها را به عنوان یک موفقیت به افراد سالم نشان دهیم و یکی از زمینه‌های مشارکت مددجویان توانخواه در این زمینه فعالیت آنها در تئاتر است. 

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان تصریح کرد: افزایش اعتماد به نفس، شناخت حقوق خود و احترام به دیگران، همچنین کسب تجربه‌های نو از جمله مزایای حضور و مشارکت مددجویان توانخواه در عرصه هنر نمایشی (تئاتر) است. 

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین با اشاره به اینکه از کارگردانان شرکت کننده انتظار می‌رود صرفاً برای راهیابی به جشنواره از حضور معلولان در نمایشهای خود استفاده نکنند، افزود: کارگردانان باید توانایی معلولان در این حوزه هنری را جدی بگیرند. 

دولت آبادی به همراه افسر اسدی، زهرا صبری و هنگامه مفید داور بخش کودک و نوجوان بودند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی