آخرین اخبار

ساخت کالای فرهنگی تداوم کاراکتر را بیشتر می‌کند

09:01:53 1395/10/15


به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی، هادی محمدیان - نویسنده و کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» - درباره تولید کالای فرهنگی هم‌سو با انیمیشن‌ها، گفت: در تمام دنیا قبل از طراحی و ساخت انیمیشن، به کالاهای فرهنگی مانند لوازم التحریر، عروسک، لباس، بازی، کتاب و ... فکر می‌کنند و سپس آن محصول تولید می‌شود که پس از استقبال از انیمیشن با استفاده از این محصولات فرهنگی تداوم کاراکتر برای مخاطب بیشتر می‌شود و آن را فراموش نمی‌کند.

او ادامه داد: از آنجا که فیلم سینمایی به‌تنهایی یک محصول فرهنگی محسوب نمی‌شود، سعی کردیم انیمیشن شاهزاده روم را باکیفیت تولید کنیم و در اولین گام برای تولید کالای فرهنگی این انیمیشن تمام تلاش خود را به کار بردیم تا بتوانیم با اندوختن تجربه برای کارهای بعد عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشیم.

وی درباره سرپرستی تیم طراحی محصولات نوشت‌افزار این انیمیشن که شهریورماه ۹۵ در نمایشگاه نوشت‌افزار رونمایی شد، اظهار کرد: طراحی برای کالای فرهنگی با انیمیشن متفاوت است و تلاش گروه برای طراحی متناسب با ذائقه مخاطب و براساس فرهنگ بومی و ایرانی - اسلامی بود، اما لازمه موفقیت بیشتر، ساخت انیمیشن‌ها و کالاهای فرهنگی مرتبط با آن‌هاست.

کارگردان «شاهزاده روم» گفت: در برخی موارد دیده‌ایم بدون معرفی قهرمانان به مخاطب، کالای فرهنگی تولید می‌شود و از آن استقبال مناسب نمی‌شود. کودکان با شناخت کاراکتر شاهزاده روم که یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر مخاطب داشت و مقام سوم پرفروش‌ترین فیلم سال را به‌دست آورد، کالای فرهنگی آن را انتخاب و استفاده می‌کنند.

محمدی با توجه به استقبال مخاطبان از کالاهای فرهنگی انیمیشن «شاهزاده روم» افزود: مردم ایران به ما ثابت کردند که علاقه‌مند به مصرف کالای فرهنگی همسو با فرهنگ خود هستند.

جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی - اسلامی از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی