آخرین اخبار

از ادای دین به شهدای آتش‌نشان تا طبیعت‌سرایی هنرمندان

18:05:52 1395/11/08


مهدی درستی: ضیافت گالری گردی دومین هفته بهمن ماه با برپایی نهمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر همزمان شده است. این هفته گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران میزبان 34 نمایشگاه در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی هستند، همچنین موزه هنرهای معاصر هم این روزها میزبان بیش از ۱۰۰۰ اثر از هنرمندانی است که آثارشان در نهمین جشنواره تجسمی فجر پذیرفته شده است. این نمایشگاه شامل آثار میان رشته‌ای مانند چیدمان و تک اثر در شاخه‌های مختلف هنری است. همچنین گالری علیها این هفته به یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو نمایشگاهی تحت عنوان «ادای دین هنرمندان قهرمانان پلاسکو» برگزار خواهد کرد. در ادامه با جزییات این نمایشگاه بیشتر آشنا خواهید شد: از صلح مقدس تا سرزمین عجایب
هنر نقاشی که در هفته با بیشترین تعداد نمایشگاه به استقبال علاقه‌مندان خود می‌رود، این بار هم با 25 نمایشگاه در حوزه‌های مختلف، نقاشی طبیعت، نقاشی‌خط، طراحی و نمایشگاه گروهی افتتاح خواهد کرد. گالری آریا: اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های شیرین پیله‌وری هشتم تا 17 بهمن در گالری آریا به تماشا در می‌آید. نگارخانه نگر: نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان «ث» از هشتم تا 13 بهمن در نگارخانه نگر برگزار می‌شود. گالری ابد: نمایشگاه گروه نقاشی با عنوان «سوژه:فیگور» هشتم تا 15 بهمن در گالری ابد به نمایش درخواهد آمد. گالری اثر: گالری اثر آخرین مجموعه آثار شاه‌پری بهزادی را نمایش می‌دهد. این نمایشگاه هشتم تا 29 بهمن‌ماه میزبان علاقه‌مندان است. گالری افرند: نمایشگاه نقاشی‌های هوشنگ هاتفی با عنوان «پلاک 47» هشتم تا 22 بهمن ماه برپا می‌شود. گالری الهه: نمایشگاه نقاشی‌های مریم طاهریان‌فر از هشتم تا 18 بهمن در گالری الهه میزبان علاقه‌مندان به هنر است. گالری ایرانشهر: نمایشگاه «امر گشوده» نقاشی‌های سعید خاورنژاد هشتم تا 20 بهمن در محل گالری ایرانشهر برگزار می‌شود. گالری ایوان: «عبور باید کرد» نمایشگاه نقاشی‌های بیتا وکیلی، هشتم تا 22 بهمن در گالری ایوان برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا20 از این آثار دیدن کنند. گالری دید: نمایشگاه «آرایه‌های رنگی» نقاشی‌های رها شرفی عالی در گالری دید است که از هشتم تا ١٩ بهمن برپاست. گالری راه ابریشم: نمایشگاه نقاشی‌های بابک کاظمی با عنوان «چشم انتظار» هشتم تا 17 بهمن در گالری راه ابریشم دایر است. گالری سایه: «بودن» نمایشگاه نقاشی‌های سودابه ذوالفقاری است که از هشتم تا 13 بهمن در گالری سایه میزبان علاقه‌مندان است. گالری سهراب: نمایشگاه نقاشی بهاء‌الدین محمدی راد با عنوان «فیروز نقش‌های راد» هشتم تا 13 بهمن در گالری سهراب برقرار است. گالری شیرین: محمد طباطبایی نقاشی‌های خود را با عنوان «صلح مقدس» روز هشتم بهمن در گالری شیرین افتتاح می‌کند. این نمایشگاه تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت. نگارخانه هور: نمایشگاه نقاشی‌های علی گلستانه هشتم بهمن تا دو اسفند در نگارخانه هور دایر است. گالری بنفشه: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تراش» از هشتم تا 13 بهمن با آثاری از فرینو اطلسی، نسترن تبریزی، الهه حاجیخانی، پونه حسینی و زهره عبدالهی در گالری بنفشه میزبان علاقه‌مندان است. گالری مستقل تهران: «قاموس:برخورد» نمایشگاه نقاشی مجتبی تقوایی است که از هشتم تا 21 بهمن به نمایش درمی‌آیند. گالری مهروا: نمایشگاه نقاشی‌های مامک حجازی با عنوان «سرزمین عجایب» هشتم تا 18 بهمن به نمایش درمی‌آید. گالری ماه مهر: نمایشگاه منظره سرایی نقاشان نوگرای ایران با ارائه آثاری از سهراب سپهری، بهجت صدر، ناصر عصار، منوچهر یکتایی، حسین کاظمی و ابوالقاسم سعیدی هشتم بهمن تا دو اسفند به نمایش درمی‌آید.
گالری شیرین دو: نمایشگاه نقاشی‌های نیلوفر وجدانی با عنوان «خلوت آیینه‌ها» هشتم تا 20 بهمن در گالری شیرین برپاست. گالری طراحان آزاد: لیلی درخشانی آثار خود با عنوان «منتهایی» از هشتم تا 19 بهمن در گالری طراحان آزاد به تماشا می‌گذارد. گالری فردا: گالری فردا در این هفته آثار مهرداد فلاح را در نمایشگاهی تحت عنوان «شیر با خط» روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه از هشتم بهمن تا چهاردهم این ماه در گالری فردا برپا شده است و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 مراجعه کنند.  گالری نیوان: نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی‌خط با عنوان «قاب‌های کوچک» از هشتم تا 15 بهمن در گالری نیوان برگزار می‌شود. گالری ماه: نمایشگاه گروهی‌ طراحی با ارائه آثاری از واحد خاکدان، قاسم حاجی‌زاده، احمد مرشدلو، هاوار امینی، بهمن محمدی، حسین چراغچی، دنیا رستمی، رضا پناهی، زهرا شفیع، زهرا عیشی، سلغز پزشکیان، سوده داود، شاهو بابایی، عسل پیروی، عسل فلاح، علی رستگار، علیرضا جدی، علیرضا دیانی، علی سلطانی، علی علوی، فرزانه حسینی، محسن فولادپور، محمد رحیمی، مرتضی یزدانی، مرجان مرتضوی، مهرداد لرپور، مهدی فاتحی، مهدی فرهادیان، مهرداد خطایی، نازنین اصغرزاده و نزار موسوی‌نیا هشتم بهمن تا دو اسفند ادامه دارد. گالری آران: نمایشگاه طراحی‌های امیرنصر کم‌گویان با عنوان «اسرارالنسیان» از هشتم تا 29 بهمن ماه در گالری آران برپا می‌شود. گالری برسام: نمایشگاه نگاره‌های منصور مهرنگار از هشتم تا 13 بهمن در گالری برسام به نمایش درمی‌آید. هفته کم فروغ هنر عکاسی
عکاسان این هفته در اتفاقی نادر تنها با یک نمایشگاه به استقبال علاقه‌مندان این رشته می‌روند. گالری دستان دو: عکس‌های مهران مهاجر با عنوان «بین و لابین» هشتم تا 24 بهمن در گالری دستان دو به نمایش درمی‌آید.
به یاد قهرمانان پلاسکو و شیوه‌های مدارا یک هنرمند در سایر رشته‌های هنرهای تجسمی، تنها مجسمه سازی است که بیش از یک نمایشگاه در این هفته برگزار خواهد کرد، همچنین پرفورمنسی از طراحی لباس و پارچه نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

نمایشگاه‌هایی از آثار چوبی، چیدمان و گلیم و قالی برای علاقه‌مندان در این هفته برپا می‌شود.
گالری ثالث: مجسمه‌ها و جواهرات هنری امیر حسین دلبری در گالری ثالث به تماشا در می‌آید، «این گونه شیوه‌های مدارا» عنوان این نمایشگاه است.


تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی