آخرین اخبار

سعید آقاخانی و محسن تنابنده به گیشه زمستانی رونق بخشیدند / گزارش از فروش فیلم‌های سینمایی

07:05:44 1393/11/30


درنا حسین‌ِزاده: بعد از پایان کار سی و سومین جشنواره فیلم فجر چهار فیلم سینمایی «لامپ 100» ساخته سعید آقاخانی، «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی، «تمشک» ساخته سامان سالور و انیمیشن «جمشید و خورشید» به کارگردانی بهروز یغمائیان در سینماهای تهران به نمایش عمومی درآمده‌اند.

از میان این فیلم‌ها «لامپ 100» بیشترین فروش روزانه را از آن خود کرده است، این فیلم به طور متوسط در چهار روز اکران 17.5 میلیون تومان فروش داشته است که این رقم برای اکران روزهای آخر بهمن ماه قابل قبول به نظر می‌رسد. مجموع فروش نخستین فیلم سینمایی آقاخانی 70 میلیون تومان در چهار روز است.

او که به تازگی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد سی و سومین جشنواره فیلم فجر شده، در «لامپ 100» داستان زندگي فرزين با بازي محسن تنابنده را روايت مي‌کند که دچار اعتياد به مواد مخدر است و خانواده‌اش را در طول داستان درگير ماجراهايي مي‌کند.

ساره بیات، پوریا پورسرخ،‌ علی اوسیوند و مسعود کرامتی از بازیگران این فیلم هستند.

«تمشک» ششمین فیلم سینمایی سالور است که در مدت چهار روز اکران 23 میلیون و 500 هزار تومان فروش داشته است. این فیلم داستان حميد و هما زوج ناباروري است كه تصميم گرفته‌اند از راه اجاره رحم بچه‌دار شوند. اين دو در راه پيگيري و انتخاب شخص مورد اطمينان براي اين منظور به زن جواني به نام رضوان بر مي‌خورند كه با وجود شرايط مساعد داراي مشكلاتي است. اتفاقي كه براي اين زوج پس از آشنايي با رضوان مي‌افتد سبب مي‌شود آنها به شناخت تازه‌اي از خود و اطراف‌شان برسند.

نیکی کریمی به همراه مهدی پاکدل و مهران احمدی در این فیلم ایفای نقش می‌کند.

«همه چیز برای فروش» در مدت چهار روز نمایش 17 میلیون و 500 هزار تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: «جواني (صابر ابر) که دلبسته برادر سربازش است تلاش مي‌کند او را در اداره‌اي استخدام کند، پسر در ورزشگاه آزادي و هنگام خدمت از ناحيه چشم و صورت آسيب مي‌بيند و زخمي مي‌شود. مرد جوان به کمک دوستش ال تي (مزدک ميرعابديني) از طريق خريد چک‌هاي وصول نشده مي‌کوشد پول لازم براي عمل جراحي را به دست بياورد، اما در نهايت با فراهم نشدن پول و قتل ال تي، مرد جوان با گردن گرفتن قتل دوستش ال تي هزينه درمان برادرش را فراهم مي‌کند.»

علاوه بر ابر و میرعابدینی،‌ مریلا زارعی، ساعد سهیلی و جواد عزتی در این فیلم بازی می‌کنند.

«جمشید و خورشید» دومین انمیشن از تولیدات برادران یغمائیان است که به نمایش عمومی درآمده. پیش از این انیمیشن «خورشید مصر» ساخته بهروز یغمائیان در مقام کارگردان و نادر یغمائیان تهیه‌کننده به نمایش عمومی درآمده بود. «جمشید و خورشید» که انیمیشنی با موضوعی باستانی و عاشقانه است در مدت چهار روز نمایش 9 میلیون و 200 هزار تومان فروخته است.

«روزگاری عشق و خیانت» ساخته داود بیدل در مدت 10 روز نمایش 33 میلیون و 300 هزار تومان فروش داشته است. این فیلم با بازی همایون ارشادی، حسن جوهرچی، میلاد کی‌مرام و سحر قریشی، داستان اتفاقي غيرمنتظره است که برای پروانه می‌افتد و این اتفاق دختر پروانه، آينه را غافلگير مي‌کند، گويا اين اتفاق ريشه در گذشته پروانه دارد، گذشته‌اي که سال‌ها از مواجهه با آن هراس داشته است.

«چهارباندی» ساخته محمدباقر جعفری‌نیا در 18 روز اکران 21 میلیون و 800 هزار تومان فروخته است. نسرین مقانلو، رضا رویگری، احمد نجفی، نیما شاهرخ شاهی، شهره قمر، نازنین فراهانی، علیرضا جامعی، فلور نظری، هایده حائری، حمید حاجی محمدزاده، فائزه کریمی، هدایت ا... سجادی و مهتاب سعیدی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «چهارباندی» آمده: رحیم طوسی در چهارباندی مهرشهر کرج دکه کتابفروشی دارد. طی سرقتی که در آن محل انجام می‌گیرد دو دختر وارد زندگی او می‌شوند و...

نام فیلم

کارگردان

روزهای نمایش

فروش تهران

لامپ 100

سعید آقاخانی

4

70 میلیون تومان

همه چیز برای فروش

امیرحسن ثقفی

4

17 میلیون و 500 هزار تومان

تمشک

سامان سالور

4

23 میلیون و 500 هزار تومان

جمشید و خورشید

بهروز یغمائیان

4

9 میلیون و 200 هزار تومان

روزگاری عشق و خیانت

داود بیدل

10

33 میلیون و 300 هزار تومان

چهار باندی

محمدباقر جعفری‌نیا

18

21 میلیون و 800 هزار تومان

5858



تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی