آخرین اخبار

رقابت سخت بازیگران در اسکار 87/ از کشتی‌گیر شدن تا آلزایمر گرفتن

19:39:37 1393/12/04


به گزارش خبرگزاری مهر، بازیگران حاضر در هشتاد و هفتمین مراسم جوایز اسکار در بخش بازیگران اصلی و مکمل رقابت نزدیک و دشواری را با هم داشتند زیرا این دوره از کاندیداهای بازیگری جوایز اسکار، همگی بازی‌هایی تأثیرگذار ارائه داده بودند که مخاطبان را به شگفتی وامی‌داشت. از این رو  نگاهی گذرا به نقش‌آفرینی این بازیگران که در نهایت از میان آن‌ها ادی ردمین، جی. کی. سیمونز، جولین مور و پاتریشیا آرکت اسکار هشتاد و هفتم را در دست گرفتند، خالی از لطف نیست.

پنج بازیگر مرد نامزد نقش اول

مایکل کیتون برای «بردمن»: بازیگر ۶۳ ساله آمریکایی در این فیلم در نقش یک بازیگر قدیمی فیلم های اکشن و ابرقهرمانی ظاهر شده که تلاش دارد با اجرایی موفقیت آمیز در برادوی، بار دیگر توانایی خود را ثابت کند. این اولین نامزدی اسکار برای این بازیگر است. او توانست برای این نقش جوایز گلدن گلوب و جایزه منتخب منتقدان را تصاحب کند اما در تصاحب جوایز بفتا و انجمن بازیگران ناکام ماند.

بازیگران اسکار

استیو کارل برای «شکارچی روباه»؛ این بازیگر ۵۲ ساله آمریکایی در فیلم در نقش میلیاردری به نام جان دو پان ظاهر شده که باشگاه کشتی المپیک را تاسیس می کند. او که تاکنون در نقش های کمدی ظاهر شده بود، برای اولین بار در نقشی جدی ایفای نقش کرد. کارل امسال برای کارش توانست نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب، بفتا، انجمن بازیگران و منتخب منتقدان شود اما نتوانست هیچیک را دریافت کند.

استیو کارل

بردلی کوپر برای «تک تیرانداز آمریکایی»: بازیگر۴۰ ساله آمریکایی برای ایفای نقش کریس کایل، تک تیراندازی از کماندویی نیروی دریایی آمریکا، که چهار دوره ماموریت در عراق را پشت سر گذاشت و به عنوان یک تک تیرانداز در کشتن قربانیانش رکورد گذاشت، تلاش زیادی کرد.

او در مدتی کوتاه بدنی ورزیده برای خود ساخت تا شبیه شخصیت اصلی و واقعی کریس کایل شود. این در حالی است که بردلی کوپر برای این فیلم سومین نامزدی اش در اسکار را ثبت کرده است. او سال ۲۰۱۳ برای «دفترچه امیدبخش» به عنوان بهترین بازیگر مرد و سال پیش برای فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نامزد دریافت اسکار شده بود. او برای این فیلم نتوانست نامزدی جوایز گلدن گلوب، بفتا، انجمن بازیگران و منتخب منتقدان را کسب کند.

بردلی کوپر

بندیکت کامبربچ برای «بازی تقلید»: این بازیگر ۳۸ ساله انگلیسی، در نقش آلن تورنینگ ریاضی دان و پدر علم کامپیوتر که در جریان جنگ جهانی دوم با شکستن رمز پیام های محرمانه آلمان نازی موسوم به انیگما، نقش مهمی در جنگ ایفا کرد، بازی کرده است. این اولین نامزدی اسکار برای این بازیگر است. او برای این نقش نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب، بفتا، انجمن بازیگران و منتخب منتقدان شد اما در دریافت هیچ یک موفق نبود.

بندیکت کامبریج

ادی ردمین برای «تئوری همه چیز»: بازیگر ۳۳ ساله بریتانیایی با بازی درخشان در نقش استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان شناس مشهور بریتانیایی، در نقش این چهره جهانی، کاملا موفق ظاهر شده است. او برای این نقش برای اولین بار نامزد اسکار شده و توانسته است جوایز بزرگی مثل گلدن گلوب، بفتا و انجمن بازیگران را تصاحب کند و فقط در تصاحب جایزه منتخب منتقدان ناکام ماند.

ادی ردماین

بازیگران زن نامزد نقش اصلی

فلیسیتی جونز برای «تئوری همه چیز»: بازیگر ۳۱ ساله بریتانیایی، در این فیلم در نقش همسر استیون هاوکینگ که خود دانشجویی جوان است، بازی کرده است. او پس از دریافت بیماری این فیزیکدان با او ازدواج کرد. این اولین نامزد اسکار برای این بازیگر است. او برای این نقش نامزد گلدن گلوب هم شد.

بازیگران اسکار

جولین مور برای «هنوز آلیس»: بازیگر ۵۴ ساله آمریکایی، در نقش استادی ظاهر شده که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر است و از بیماری خود خبر دارد. مور تاکنون 4 بار برای جوایز اسکار نامزد شده ولی آن را نبرده بود. این فیلم ها عبارت بودند از: «شب های بوگی» در سال ۱۹۹۸ و «ساعت ها» در سال 2002 در نقش مکمل و «پایان رابطه» در سال 2000 و «دور از بهشت» در سال 2003 به عنوان بازیگر زن اصلی.

بازیگران اسکار

ریس ویترسپون برای «وحشی»: بازیگر ۳۸ ساله آمریکایی ایفا کننده نقش زنی است که با مرگ مادرش و شکست در ازدواجش، به سفری دست می زند که شامل مسیری دوهزار کیلومتری در سواحل غربی آمریکا است. او برای فیلم «روی خط برو» در سال ۲۰۰۶ اسکار بهترین بازیگر زن را گرفت.

بازیگران اسکار

ماریون کوتیار برای «دو روز، یک شب»: بازیگر ۳۹ ساله فرانسوی در این فیلم در نقش زنی متاهل ظاهر شده که قرار است به زودی بیکار شود. او همه تلاشش را می کند تا همکارانش را قانع کند تا با صرف نظر از مزایای حقوقی اش، تنها با دریافت حقوق، بر سر کار بماند و بیکار نشود. این بازیگر سال ۲۰۰۸ برای فیلم «به رنگ گل سرخ» اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

بازیگران اسکار

رزاموند پایک برای «دختر رفته»: بازیگر ۳۵ ساله بریتانیایی، در این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر و در کنار بن افلک، در نقش زن جوان و متاهلی که به شکل اسرارآمیزی ناپدید شده بازی می‌کند. این اولین نامزدی اسکار برای اوست.

بازیگران اسکار

بازیگران نقش مکمل زن

پاتریشا آرکت برای «پسربچگی»: بازیگر 45 ساله آمریکایی و همسر سابق نیکلاس کیج، در این فیلم در نقش پسر بچه ای ظاهر شده که فیلم به زندگی او و خانواده اش می پردازد. او برای نقش خود در فیلم ریچارد لینک‌لتر برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و برای این نقش جایزه گلدن گلوب، بفتا و انجمن منتقدان را دریافت کرد.

لورا درن برای «وحشی»: بازیگر 48 ساله آمریکایی، با بازی در این فیلم برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. اما او نامزد جوایز دیگر سال نبود.

کایرا نایتلی برای «بازی تقلید»: بازیگر 29 ساله بریتانیایی، او سال ۲۰۰۵ برای بازی در فیلم «غرور و تعصب» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. او هر چند نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب، منتخب منتقدان، بفتا و انجمن بازیگران شد، اما هیچیک را به دست نیاورد.

بازیگران اسکار

اما استون برای «بردمن»‌: بازیگر 26 ساله آمریکایی، برای بازی در این فیلم برای اولین بار نامزد دریافت اسکار شد. او جایزه انجمن منتقدان بوستون را دریافت کرده و نامزد دریافت گلدن گلوب، بفتا، انجمن بازیگران و منتخب منتقدان هم شد.

مریل استریپ برای «درون جنگل»: بازیگر 66 ساله آمریکایی، در این فیلم فانتزی در نقش جادوگری بدجنس ظاهر و برای نوزدهمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. او در سال ۲۰۱۱ برای فیلم «بانوی آهنی»، ۱۹۸۲ برای فیلم «انتخاب سوفی» و ۱۹۷۹ برای فیلم «کرامر علیه کرامر» سه اسکار را به خانه برده است. با این حال امسال او نامزد بفتا نشد و حتی نتوانست نظر انجمن‌های منتقدان را جلب کند.

5 بازیگر مرد نقش مکمل

رابرت دووال برای «قاضی»: بازیگر 84 ساله آمریکایی در نقش یک قاضی فراموشکار که دچار قتل شده، به خوبی در نقش مردی درد کشیده ظاهر شده است.

مارک رافالو برای «شکارچی روباه»: بازیگر 47 ساله آمریکایی، در نقش کشتی گیری صاحب مدال المپیک ظاهر شده و با گریمی سنگین به خوبی از پس نقش برآمده است.

بازیگران اسکار

ادوارد نورتون برای «بردمن»: بازیگر 45 ساله آمریکایی، در این فیلم یکی دیگر از بازی‌های به یادماندنی خود را رقم زده است. او تاکنون 3 بار نامزد اسکار شده است.

اتان هاوک برای «پسر بچگی»: بازیگر 44 ساله آمریکایی که در این فیلم در نقش پدر ظاهر شده تاکنون 4 بار نامزد دریافت اسکار شده است. او برای بازی در این فیلم تقریبا در تمامی فهرست های جوایز به عنوان بازیگر نقش مکمل انتخاب شد اما هیچ یک را نبرد.

جی کی سیمونز برای «ضربه شلاق»: بازیگر 50 ساله آمریکایی، با بازی در نقشی خشن به عنوان رییس یک گروه موسیقی، بسیار مورد توجه قرار گرفت و جایزه گلدن گلوب را نیز به خانه برد. 



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی