آخرین اخبار

سختی‌های «گینس» به روایت کارگردان، فیلمبردار، صدابردار

20:02:59 1393/12/16


به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم «گینس» نخستین تجربه کارگردانی محسن تنابنده است و ماجرای واقعی ثبت یک رکورد گینس را روایت می کند. این فیلم  با بازی رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده فضایی متفاوت از یک داستان اجتماعی با درون مایه های طنز درباره بلند پروازی های جوانی و ذهنیت چند جوانان درباره کار و زندگی را به تصویر می کشد.

گینس از نگاه کارگردان

محسن تنابنده، کارگردان این فیلم با اشاره به سختی کار در لوکیشن های مختلف در مزرعه شترمرغ گفت: یکی از سخت ترین فضاهای کاری را با شترمرغ تجربه کردم که بسیاری معتقد بودند کار با این حیوان سخت است و امکان عملی ندارد اما گینس تجربه متفاوتی از این فضا را برای ما رقم زد.

دردسر کار کردن با شترمرغ‌ها

همچنین مرتضی غفوری درباره فیلمبرداری «گینس» گفت: این فیلم از جهات مختلف متفاوت است. کار با حیوانات در یک فیلم سینمایی سخت است، چه رسد به این که این حیوان یک شترمرغ باشد که کار کردن با آن بسیار سخت تر است. می توان گفت شترمرغ جزو حیواناتی است که نمی توان با آن کار کرد. داستان فیلم «گینس» از یک شترمرغ شروع می شود.

اثری شیرین با رنگ‌مایه‌های کمدی

حسن زاهدی صدابردار سینمای ایران که در نخستین تجربه کارگردانی محسن تنابنده در کنار او بوده است، معتقد است: فیلم سینمایی «گینس» اثری شیرین با رنگ مایه های کمدی از آب در آمده است که نمی توان گفت یک کمدی محض است.

حسن زاهدی صدابردار سینمای ایران درباره تازه ترین تجربه صدابرداری خود در فیلم «گینس» گفت: با وجود همه سختی ها و دوری راه تا تهران، کار کردن با محسن تنابنده به عنوان بازیگر و کارگردان و همچنین رضا عطاران لذت بخش بود البته در کنار این بازیگران، حسین اسکندری بازیگری که دچار معلولیت ذهنی بود نیز در کنار گروه حضور داشت که در واقع حضور این بازیگر ۴۷ ساله به نوعی برکت کار بود و به ما انرژی می داد.

فیلم سینمایی «گینس» به تهیه کننده شرکت تصویر گستر پاسارگاد و سعید ملکان، نخستین ساخته محسن تنابنده است که بازیگرانی چون رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده و جمال اجلالی در آن به ایفای نقش می پردازند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی