آخرین اخبار

تجلیل جشنواره فیلم دوبلین از «اشک‌ها و لبخندها»

18:47:47 1393/12/23


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم دوبلین با حضور گروه بازیگران فیلم «اشک‌ها و لبخندها » شروع می‌شود و با نمایش ویژه این فیلم خاتمه می یابد.

جولی اندروز قرار است در این جشنواره حضور یابد و پیش از نمایش فیلم در تاریخ ۲۹ مارس، در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کند. اندروز همچنین جایزه ویژه این جشنواره یعنی جایزه ولتا را به مناسبت یک عمر فعالیت هنری دریافت می‌کند. این جایزه به نام اولین سینمایی که در سال ۱۹۰۹ در دوبلین و توسط جیمز جویس افتتاح شد، انتخاب شده است.

فیلم موزیکال «آوای موسیقی» که در ایران با نام «اشک‌ها و لبخندها» شناخته می شود، پنجاه سال پیش اکران شد.

راسل کرو نیز با اولین تجربه کارگردانی‌اش یعنی فیلم «آب یاب» در این جشنواره حضور خواهد داشت. کنت برانا نیز با اقتباس زنده خود از افسانه «سیندرلا» در این جشنواره شرکت می کند و یک جایزه ولتا نیز به وی اهدا خواهد شد.

امسال به مناسبت چهلمین سال ساخته شدن فیلم «بری لیندون» ساخته استنلی کوبریک نیز این جشنواره برنامه ویژه‌ای دارد. این فیلم اسطوره‌ای از ولگردی ایرلندی با بازی رایان اونیل در گوشه و کنار این کشور ساخته شد. به همین مناسبت رایان اونیل نیز در این جشنواره شرکت می‌کند و در غیاب کارگردان فقید فیلم با جان هارلان تولید کننده فیلم در مراسم تجلیل از آن حضور خواهد داشت.

نمایش فیلم «رود گمشده» فیلمی فانتزی و نئو نوار با بازی رایان گاسلینگ نیز از دیگر نمایش‌های ویژه این جشنواره است.

جشنواره فیلم دوبلین هر سال از ۱۹ تا ۲۹ مارس برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۲۰۰۳ شروع به کار کرده است. 



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی