آخرین اخبار

بهروز افخمی دلتنگ چه ژانری بود؟

19:12:53 1393/12/25


بهروز افخمی در آستانه اکران عمومی تازه‌ترین فیلمش، «روباه»، پیش‌بینی کرد که بیشتر مخاطبان این فیلم نوجوانان،‌ پسربچه‌ها و جوانان باشند.

این کارگردان سینما در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: البته این فیلم برای خانواده‌ها هم جذاب است چون در آن خانواده‌ای گرفتار وضعیت خطرناکی می‌شود.

افخمی که معتقد است فیلمش فروش خوبی خواهد داشت، درباره بازگشتش به ژانر جاسوسی توضیح داد: دوست دارم در تمام ژانرها فیلم بسازم. البته وقتی در ژانری کار می‌کنم از آن خسته می‌شوم و سال‌های سال به سراغ آن نمی‌روم. همچنان که 20 سال بعد از فیلم «روز شیطان» بار دیگر دلم برای ژانر جاسوسی تنگ شد و «روباه» را ساختم.

او با اشاره به درون‌مایه فیلمش که درباره شهدای هسته‌ای ایران است، ادامه داد: فیلم‌های جاسوسی باید براساس ماجراهای واقعی باشد. اگر داستانش کاملا تخیلی یا فانتزی باشد، دیگر فیلم غیرقابل باوری خواهد بود و از ژانر جاسوسی خارج می‌شود مثل فیلم‌های جیمز باند که خیلی به فانتزی نزدیک می‌شود.

کارگردان فیلم‌های «روز فرشته»، «عروس» و «گاوخونی» اضافه کرد: اغلب داستان‌های جاسوسی خوب، توسط کسانی نوشته شده است که خودشان در سازمان‌های جاسوسی سابقه کار داشتند، من هم از همین داستان‌ها استفاده کردم اما بعد از پرونده‌های واقعی بهره گرفتم و این چنین بود که نیمه دوم فیلمنامه را تغییر دادم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کنید فیلم‌هایی مانند «شوکران» یا «گاوخونی» آثار قابل قبول‌تری در کارنامه هنری شما به شمار می‌آیند؟ توضیح داد:‌ فکر می‌کنم «شوکران» شانسی خیلی خوب درآمد، گاهی یک داستان به شما اجازه بدعت و نوآوری می‌دهد اما نباید فکر کنید همیشه اینقدر شانس می‌آورید. «شوکران» فیلم خاص و غریبی است و خیلی هم در یک ژانر شناخته شده طبقه‌بندی نمی‌شود. همچنان که «گاوخونی» هم داستانی پلیسی داشت اما آن فیلم هم استثنایی بود و بیشتر امتیازش به داستان جعفر مدرس صادقی برمی‌گشت.

به گزارش ایسنا، فیلم «روباه» به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی درباره شهدای هسته‌ای است که جزو فیلم‌های اکران نوروزی است و از این هفته اکرانش آغاز می‌شود.

حمید گودرزی، جلال فاطمی، مرجان شیرمحمدی، بابک حمیدیان و سام کبودوند از جمله بازیگران این فیلم هستند.



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی