آخرین اخبار

انتشار یک حکم و به صحنه رفتن یک موش کور

09:00:03 1400/04/03


به گزارش ایسنا، نمایش «آرزوهای یک موش کور» به نویسندگی سعید ابک و کارگردانی وحید نفر از روز دهم تیر ۱۴۰۰ اجراهای خود را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌کند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اعلام کرد که نمایش «آرزوهای یک موش کور» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون است که با همه‌گیری بیماری کرونا اجراهای آن متوقف شد و پس از مدتی اکران آن به صورت آنلاین در طرح «نمایش‌نما» در پایگاه اینترنتی کانون ادامه یافت.

این نمایش ویژه کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۲ سال است و هنرمندانی همچون خالق استواری، سعید ابک، علی باروتی و هدیه حاج‌طاهری در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «آرزوهای یک موش کور» تاکنون توانسته منتخب «شانزدهمین جشنواره تئانتر مهر کاشان»، هفدهمین «جشنواره تئاتر مقاومت» و «جشنواره فصل امید» شود و در حالی اجراهای خود را در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون از سر خواهد گرفت که تمامی شرایط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون کاستن ظرفیت سالن به یک سوم برای حضور کودکان و نوجوانان در سالن‌های مرکز تئاتر در نظر گرفته شده است.
در خلاصه این نمایش آمده است: در یک‌ شب مهتابی، موش کور کوچکی تصمیم می‌گیرد از خانه‌اش در زیر زمین خارج شود و در پی آرزویش که دیدن خورشید است برود. در مسیر خود با حیوانات جنگل روبه‌رو شده و ماجراهای شگفت‌انگیزی برای موش کور اتفاق می‌افتد.
بر اساس این خبر، معصومه آرواز دستیار کارگردان، سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه، سیامک پورجبار طراح پوستر و بروشور، رضا خزرایی طراح نور، هانیه زحمتکش و الهه میرزایی طراح لباس و آکساسوار از دیگر عوامل این نمایش هستند.
همچنین ساخت تیزر و افکت این نمایش بر عهده سهیل ساعی است و اختر تاجیک عکاس و ریحانه مطهری در بخش روابط عمومی با این گروه همکاری می‌کنند.
مانلی نفر بازیگر خردسال، محمدحسن درباغی‌فرد و لیلا طاهری دستیاران طراح صحنه، امیرحسین بابائیان و مصطفی طباطبایی سرپرست ساخت دکور، احمد بابائیان، مصطفی جمالی، محمدحسن درباغی‌فرد، حمیدبرنا، فرزاد چوپانی و محمد کیالها گروه ساخت دکور این نمایش هستند.  
امین میرزاباقری به عنوان مدیر تولید، احسان مرادخواهی به عنوان صدابردار و سوده سعدایی به عنوان عکاس با نمایش «آرزوهای یک موش کور» همکاری و استودیو روزگار کار ضبط صدای آن را بر عهده داشته‌اند.
این نمایش همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۱۵ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری واقع در بوستان لاله تهران اجرا خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این نمایش بلیت آن را از پایگاه تیوال و یا حضوری تهیه کنند.
یادآوری می‌شود پیش از اجرای این نمایش، یک نمایش محیطی ویژه کودکان و نوجوانان نیز به صورت رایگان در فضای باز مقابل مرکز تئاتر در ساعت ۱۸:۳۰ اجرا خواهد شد.

حمید رضا اردلان دبیر سمینار بیستمین جشنواره نمایش آیینی و سنتی شد


دومین جلسه شورای سیاستگذاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، با محوریت سیاست ها و رویکردهای هشتمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در دفتر مدیرکل برگزار شد و در این نشست از سوی «داود فتحعلی بیگی» دبیر جشنواره، «حمیدرضا اردلان» به عنوان دبیر سمینار حکم گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی؛ دومین نشست شورای سیاستگذاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با محوریت سیاست ها و رویکردهای هشتمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی برگزارشد.
«قادر آشنا» مدیرکل هنرهای نمایشی پس از اعطای حکم دبیری «حمید رضا اردلان» گفت: با توجه به این که سمینار بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به صورت بین المللی برگزار می شود، ضرورت برگزاری دو نشست با حضور مدیران وزارت امورخارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد، تا بتوانیم بخش بین المللی را با قدرت و توان بیشتری برگزار کنیم.
همچنین در این نشست سمینارهای ادوار پیشین آسیب شناسی شد و درباره  راهکارهای ارتقاء سطح کیفی و اثر بخشی برنامه ها بحث و گفت وگو شد.
با توجه به این که دبیرخانه این رویداد؛ درخواست های متعددی برای برگزاری سمینار از استان های  کشور دریافت کرده است، در این نشست این درخواست ها بررسی شد و تصمیم گیری نهایی به جلسه آتی موکول شد.
تاکید بر بهره گیری از امکانات و ارتباطات موجود در حوزه بین الملل برای تسهیل امور اجرایی و هم افزایی برای ارتقاء سطح کیفی سمینار از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.
سمینار بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی، با بهره گیری حداکثری از امکانات فضای مجازی و با توجه به شرایط شیوع کرونا در گستره بین المللی برگزار خواهد شد.

فراخوان هشتمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به زودی منتشر خواهد شد.

شماره۸۳ فصلنامه‌ تئاتر منتشر شد


هشتاد وسومین شماره‌ فصلنامه‌ علمی ـ پژوهشی تئاتربا سردبیری سید مصطفی مختاباد زیرنظردفترپژوهش، آموزش وانتشارات نمایش منتشر شد.
در این شماره ۶ مقاله به چاپ رسیده است که عناوین آن عبارتند از«دراماتورژی طراحانه با بهره‌گیری از اندیشه شالوده‌شکنی ژاک دریدا» نوشته رضا مهدی زاده و علیرضا حسین زاده،« مطالعه انتقادی تاثیرمهاجرت برهویت شخصیت‌های نمایشنامه پاره‌سنگ در جیب‌هایش اثر مری جونز» نوشته پویا رئیسی،علی رجب زاده طهماسبی واحسان آجورلو، «تبیین جایگاه و نقش تئاتر خیابانی در رشد اجتماعی با ابتنای برتأملات زیبایی‌شناسانه وتربیتی جان دیویی» نوشته میلاد حسن نیا، نادرشایگان فر و رحمت امینی، «اسلحه و انسان جورج برنارد شاو: طنزی با گفتمان‌سازی ضد ایدئولوژیک یا کمدیِ همگام با ابزارهای ایدئولوژیک؟» نوشته نوید مقصود و بهروز محمودی بختیاری، بررسی تطبیقی نمایشنامه‌های «افعی طلائی» اثر علی نصیریان و «پایین، گذر سقاخانه» اثر اکبر رادی در پردازش شخصیت‌های لوتی و لومپن نوشته حسین شماخی و محمدحسین ناصربخت.
«واکاوی پدیده قاجارگرایی درادبیات نمایشی دهه ۷۰ و ۸۰ از منظر آرای لوکاچ» نوشته علی روحانی، نسیم سلیمانی و بهزاد آقاجمالی، «مروری بر رویکردهای جایگزین برای الگوی کلاسیک حضور صحنه‌ای در هنرهای نمایشی» نوشته سارا پینی که توسط سعید اسدی، ترجمه شده است. 

انتهای پیام
 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی