آخرین اخبار

زنان منتظر به میدان می‌آیند

09:00:07 1400/05/07


به گزارش ایسنا، نمایشنامه «در انتظار گودو» از مهم‌ترین نمایشنامه‌هایی است که بعد از جنگ دوم جهانی نوشته شده و بیانگر وضعیت مردمانی است که این مقطع سخت را تجربه کرده‌اند.

این نمایشنامه بارها وبارها با کارگردانی هنرمندان گوناگون روی صحنه رفته و تازه‌ترین اجرای آن در ایران به کارگردانی امیرر ضا کوهستانی بوده است.

امیررضا کوهستانی، کارگردان شناخته شده تئاتر ایران در عرصه جهانی، تابستان سال گذشته برداشت خود را از این نمایشنامه درفضای باز باغ کتاب اجرا کرد.

اجرایی که متناسب با شرایط کرونایی در نظر گرفته شده بود. اما بعد از تعطیلات کرونایی تئاتر در تابستان گذشته، این نمایش هم برغم اجرا در فضای باز تعطیل شد. با این حال گروه نمایشی در این مدت در انتظار فرصتی برای اجرای دوباره بودند.

حالا این فرصت دست داده و این گروه نمایشی به تازگی مجوز اجرای دوباره را دریافت کرده وقرار است این نمایش به زودی اجرا شود.

محمدرضا حسین‌زاده مجری طرح این نمایش می‌گوید که گروه اجرایی این اثر نمایشی از اول تیر ماه آماده اجرا بوده‌اند ولی به دلیل شرایط حاد کرونایی، اجرای‌شان را مدتی به تاخیر انداخته‌اند.

او می‌دهد: امیدواریم با اجرای دوباره نمایش، بخشی از ضرر و زیانی که سال گذشته به گروه وارد شد، جبران شود.

نمایشنامه «در انتظار گودو» اثر مشهور ساموئل بکت است. شخصیت‌های این نمایشنامه همگی مرد هستند ولی کوهستانی سال گذشته این نمایش را با بازی بازیگران زن اجرا کرد.  

لیلی رشیدی، الهام کردا، مونا احمدی و مهین صدری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

به زودی اطلاعات بیشتری درباره جزییات اجرای این نمایش اعلام می‌شود.

انتهای پیام

   



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی