آخرین اخبار

۷۰ تا ۸۰ سالن سینمایی در قالب مجتمع فرهنگی تجاری ساخته می‌شود

21:50:06 1394/03/02


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از پروژه سینمایی «مگامال» با اشاره به ساخت سینماهای مدرن در مجتمع های تجاری گفت: تجربه نخست در این زمینه مجموعه «کوروش» بود که بازتاب خوبی داشت. احداث سینما در آن مجموعه در ابتدا با نگاه فرهنگی انجام شد اما امروز می بینید که هم سینماها و هم بخش تجاری آن به لحاظ اقتصادی از رشد خوبی برخوردارند.

وی بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان از فروش سینماهای کشور در سال گذشته از محل فروش مجموعه «کوروش» حاصل شد که این رقم قابل توجهی است.

رییس سازمان سینمایی به فروش  ۳۰ میلیاردی سینمای ایران قبل از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و توضیح داد: سال گذشته سینمای ایران حدود ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته که البته این رقم هنوز مطلوب ما نیست اما رشد ۱۰۰ درصدی فروش سینماها در سال ۹۳ نشان می دهد که ظرفیت اقتصادی خوبی در این بخش وجود دارد.

ایوبی ادامه داد: در سال نخست اجرای طرح «سینما سلام»، مردم نشان دادند که به سینما رفتن علاقه مند هستند و ایجاد صف های متعدد در مقابل سینماهای سراسر کشور دلیل این مهم است که مردم سینما می خواهند.

وی خطاب به مدیران  مجموعه «مگامال» اکباتان گفت: ساخت سالن های سینمایی علاوه بر کارکرد اقتصادی، وجهه فرهنگی را نیز بر شما می افزاید و از این پس در تعامل با اهالی سینما، وارد عرصه جدیدی خواهید شد؛ امیدواریم این حرکت فرهنگی- اقتصادی، با موفقیت ادامه پیدا کند.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ سالن سینمایی به این سبک در کشور ساخته خواهد شد، تلاش مدیریت سینما نیز موفقیت فعالان این عرصه است و امیدوارم این نوع جریان سالن سازی تثبیت شود.

سهراب پور مدیر بخش سینمای «مگامال» گفت: در «مگامال» اکباتان ۷ سالن سینمایی با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر مخاطب احداث شده و این ظرفیت وجود دارد که این سالن ها با انجام تفاهم نامه هایی تا ۴ ماه آینده افتتاح شود.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی