آخرین اخبار

از تمدید اجرای نان تا اعلام برنامه های مراسم پایانی جشنواره آیینی سنتی

09:00:28 1400/09/21


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه ملک، نمایش «نان» تازه‌ترین اثر مهدی کوشکی پس از استقبال مخاطبان از این نمایش به مدت یک هفته از تاریخ بیست و دوم آذر تا بیست و هشتم آذرماه تمدید شد.

«نان »آخرین نمایش کوشکی است که با سی بازیگر جوان به روی صحنه برده است و این نمایش از سیزدهم آبان تا نوزدهم آذر دور اول اجراهای خود را به پایان رساند.

مهدی ‌آدین،روسانا ‌اربابی، حنانه آهوخوش، رامین ‌ارقند، پویا ‌انصاری، یحیی ‌ایزدپناه، کاظم ‌بابایی، سجاد پلنگیان، سمیه امامی، حمیدرضا حسینی، نیلوفر جعفرزاده، سحر خداداده، نیلوفر ‌خراسانی، بهداد ‌روزگار، امیرمحمد ‌شبانی، سوگل ‌صالح، سعید عباسی، حسام فیلی، کیان کریمی، مجید کریمی، سهیل ‌کشفی، عاطفه ‌کوشکی، آرمین ‌لشگری، آرمان ‌محمدی، مژده محمدی، سحر ‌مختارزادگان، نگین مقدردوست، نسترن ‌مهربان، پریسا ‌نقدی ‌زاده و رویا نوذری بازیگران جوان  این نمایش هستند. همچنین کاظم ‌بابایی دستیار اول کارگردان ، پریسا ‌نقدی ‌زاده دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه ، میثم ‌پی ‌زری مدیر صحنه ،  علی دالوند اپراتور نور و صدا و تماشاخانه ملک به عنوان مجری طرح عوامل اجرایی نمایش هستند.

علاقه مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

«روزها در راه» روی صحنه می‌رود

نمایش «روزها در راه» به کارگردانی سما موسوی مراحل پایانی تمرین را سپری می‌کند.

به گزارش مشاور رسانه‌ای گروه، «روزها در راه» یک تئاتر اتوبیوگرافی است که عنوان آن برگرفته از «روزها در راه» کتاب شناخته شده‌ای از «شاهرخ مسکوب» است که این کتاب حاوی روزنوشت‌های این نویسنده صاحب‌نام ایرانی است.

در این تجربه سه سوژه‌ (بازیگران نمایش) برای بررسی انتخاب شده‌اند که با فکت‌های مستند درباره زندگی‌ خود صحبت می‌کنند.

وجوه مشترک زندگی این سه نفر، تفاوت‌های‌شان، انتخاب‌هایی که مسیر زندگی آن‌ها را از هم جدا کرده و همچنین جبری که باعث شده به ناچار طور دیگری زندگی کنند، همه‌ی این‌ها قصه‌هایی‌ست که در نهایت به مسیر گردآوری و تدوین متنِ اجرا شکل داده‌ است.

«روزها در راه» به دنبال یک سال پژوهش و گفتگو با سوژه‌های مورد نظر تمرین و ساخته شده و دومین همکاری نویسنده و کارگردان نمایش به شمار می‌رود.

عوامل این نمایش عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان، سما موسوی؛ تدوین متن، مونا احمدی؛ مشاور کارگردان‌ و طراح تصویر، علی‌یار راستی؛ دستیار و برنامه‌ریز، رها شیرازی. انتخاب لباس، نسرین خرمی؛ طراح پوستر و مواد تبلیغی، هما ایرانی؛ مدیر پروژه، بابک احمدی.

موسوی پیش از این نمایش‌های «به زبان خواب» ۱۳۹۸، «آدم‌هایی که نمی‌بینیم» ۱۳۹۷، «یرما» ۱۳۹۳ و «سفر زمستانی و یک داستان بی‌ربط» ۱۳۹۱ را کارگردانی کرده است.

اطلاعات مربوط به معرفی بازیگران نمایش و زمان و مکان اجرا ظرف روزهای آینده اعلام می‌شود.

بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با تقدیر از فعالان این حوزه به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آیین پایانی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فردا یکشنبه 21 آذر ماه ساعت 18 در تالار وحدت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون هنری برگزار خواهدشد.

در این مراسم که مدیران اداره کل هنرهای نمایشی، مسئولان و مدیران شهری و هنرمندانی در آن حضور دارند، از تعدادی هنرمند فعال نمایش‌های آیینی و سنتی تقدیر خواهد شد و در حاشیه این مراسم نمایش‌های آیینی و سنتی نیز اجرا می‌شود. 
بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از 14 تا 21 آذر ماه به دبیری داود فتحعلی‌بیگی در حال برگزاری است.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی