آخرین اخبار

آزادراه فرصتی برای تفکر است

11:38:09 1392/08/13


نویسنده فیلمنامه "آزاد راه" معتقدست ساخت فیلم دینی بسیار سخت است چون شرایطی ایجاد شده که فیلم‌های دینی دچار کلیشه شده‌اند و شکستن این کلیشه‌ها دشوار است.

علیرضا محمودی ایرانمهر نویسنده فیلمنامه "آزاد راه" که اکران عمومی آن از چهارشنبه هشت آبان ماه در تهران آغاز شده است به خبرنگار مهر گفت: نوشتن فیلمنامه این کار حدود 6 ماه طول کشید و من فیلمنامه را به همراه عباس رافعی کارگردان چند بار بازنویسی کردم.

وی درباره فیلمنامه کار و کندی ریتمی که در فیلم احساس می‌شود، ادامه داد: این کار قرارست ذهن مخاطب را با موضوع درگیر کند و نمی‌تواند ریتم و شتاب یک فیلم معمولی را داشته باشد. من و رافعی در صحبت‌هایی که داشتیم به این ایده رسیدیم و او هم آن را پذیرفت چون بیننده قرار است با دیدن این فیلم در داستان آن تعمق کند پس باید صبر بیشتری داشته باشد.

این نویسنده همچنین درباره شک طلبه فیلم و اینکه منجر به اتفاقاتی از جمله تغییر در تصمیم ازدواج او می‌شود، بیان کرد: پذیرفتن ازدواج یعنی او وارد این بازی شده است و سلمان بین اینکه برادر نامزد خود را لو دهد یا نه در شک است.

محمودی که نویسندگی فیلمنامه "دلخون" را نیز بر عهده داشته است، درباره فیلمنامه‌های دینی عنوان کرد: نوشتن و ساخت فیلمنامه‌هایی با این مضمون بسیار سخت است چون شرایطی ایجاد شده که فیلم‌های دینی بیشتر دافعه ایجاد می‌کنند و شما باید بتوانید در چنین شرایطی پیش‌فرض‌های کلیشه‌ای را بشکنید و با آنها بازی کنید.

وی در پایان از دیگر فعالیت های خود در حوزه نویسندگی خبر داد و گفت: "فریدون پسر فرانک" یک کار اسطوره‌ای و مربوط به شاهنامه است که من آن را با فضایی مدرن بازآفرینی کردم. این داستان با زبانی آرکائیک و در همان دوران اما با تکنیکی مدرن روایت می شود و قرار است تا پایان آبان ماه توسط نشر گمان منتشر شود.

فیلم "آزاد راه" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس رافعی داستان طلبه جوانی است که بنا به خواست خانواده خود وارد حوزه علمیه می‌شود و بعد از آن سعی می‌کند که جایگاه لباس روحانیت و مسئولیتی را که بر دوش گرفته است، حفظ کند اما با اتفاقی که در طول داستان برایش رخ می دهد مرتکب اشتباهی می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این فیلم مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، هومن سیدی، شهین تسلیمی، حبیب اسماعیلی، حسن علیرضایی و رامین راستاد بازی می کنند.

این فیلم که به تازگی پروانه نمایش گرفته از چهارشنبه 8 آبان در گروه سینمایی عصرجدید در تهران اکران خود را آغاز کرده است.

 



.


خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی