آخرین اخبار

اتفاق بهترین فیلم جوایز لومیر فرانسه شد

09:01:34 1400/10/30


به گزار ایسنا به نقل از ایندی‌وایر، فیلم «اتفاق» ساخته «آدری دیوان» که سال گذشته جایزه شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز را به خود اختصاص داد جایزه بهترین فیلم جوایز سالانه لومیر را به همراه جایزه بهترین بازیگر زن (آناماریا وارتولوم) از آن خود کرد. 

داستان فیلم «اتفاق» که در حال و هوای دهه ۱۹۶۰ فرانسه ساخته شده درباره یک دانشجوی خوش‌آتیه است که که برای پایان دادن به یک بارداری ناخواسته برای ادامه‌دادن به تحصیلات دانشگاهی خطر رفتن به زندان را به جان می‌خرد. 

«آنت»، «زندگی کردن»، «توهمات گمشده»، «اونودا: ۱۰ هزار شب در جنگ» دیگر نامزدهای شاخه بهترین فیلم جوایز فیلم لومیر بودند که از طریق اعضای مطبوعات خارجی فعال در فرانسه انتخاب شده بودند. 

در سایر شاخه‌ها، «لئو کاراکس»برای فیلم «آنت» با بازی «ماریو کوتیلا» و «آدام درایور» برنده جایزه بهترین کارگردانی شد، این فیلم جایزه بهترین فیلمبرداری را هم کسب کرد. 

فیلم «توهمات گمشده» که در ۵ شاخه نامزد بود در نهایت برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد و جایزه بهترین فیلم اول نیز به «گاگارین» ساخته مشترک «فانی لیاتارد» و «جرمی ترویل» رسید.

«بنوا ماگیمل» برای فیلم «زندگی کردن» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و فیلم «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یواخیم تریه» هم جایزه بهترین تولید مشترک بین‌المللی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی