آخرین اخبار

سیمرغ چهلم روی شانه‌های رفسنجان می‌نشیند؟

09:00:51 1400/11/03


به گزارش ایسنا، «بهمن» اگر چه یازدهمین ماه سال است اما در واقع به زعم سینمادوستان، بهار تلقی شده و سال نوی سینمای ایران با ماه بهمن تحویل می‌شود. جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد، تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است و امسال چهلمین دوره آن برگزار می شود.

هر چند اوایل این جشنواره در پایتخت یا به صورت محدود در چند مرکز استان برگزار می‌شد اما چندین سال است که شهرستان‌ها نیز می‌توانند میزبان این رویداد مهم هنری باشند.

رفسنجان با داشتن دو سالن استاندارد سینما در عمارت گلستان امین و داشتن پتانسیل‌های بالا در زمینه های فرهنگی و هنری، یکی از مدعیان میزبانی از جشن سال نو سینمای ایران است.

اگر چه مسئولان رفسنجانی نیز رایزنی‌های خود را افزایش داده‌اند، به نحوی که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان از تعیین تکلیف این موضوع تا روزهای آینده خبر می‌دهد.

ایمان محمدآبادی در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: سه سالن سهمیه استان کرمان از جشنواره چهلم فیلم فجر است که تلاش می‌کنیم یکی از آنها رفسنجان باشد.

قطعا با توجه به میزبانی شایسته رفسنجان از جشنواره فیلم فجر در دو سال گذشته و پتانسیل مهم مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مسئولان استانی نیز راغب هستند که فیلم‌ها را برای رفسنجانی‌ها نمایش دهند.

سابقه رفسنجان در میزبانی از فیلم فجر به بهمن سال 91 بازمی گردد جایی که «حسین پورمحمدی» فرزند فرماندار اسبق و فعلی رفسنجان مدیر جشنواره فجر در رفسنجان شد و البته یکی از به یادماندنی‌ترین میزبانی‌ها را برای این رویداد مهم هنری کشور در رفسنجان رقم زد و پای هنرمندان کشوری از جمله محمدرضا شریفی نیا، لاله اسکندری، مصطفی زمانی(بازیگر سریال یوسف پیامبر)، پوران درخشنده، بهروز شعیبی، مهراوه شریفی نیا و ... را به رفسنجان باز کرد.

پورمحمدی همچنین برای این جشنواره، هیئت داوران برجسته کشوری را به رفسنجان دعوت کرد، هیئتی مرکب از پنج کارشناس، کارگردان و بازیگر کشوری و استانی برای داوری ۲۰ فیلم جشنواره در بخش مسابقه در نظر گرفته شد که از جمله آنها «مسعود فراستی» منتقد برنامه هفت در تلویزیون، فریدون جیرانی، فرهاد اصلانی و ستاره اسکندری بودند. اقدامی که هیچگاه دیگر در رفسنجان تکرار نشد و حتی مدیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در رفسنجان سال بعد یعنی بهمن سال 1392 ترجیح داد فیلم‌ها را در برج میلاد تماشا کند تا جشنواره‌ای در رفسنجان برگزار کند.

نشست‌های خبری جشنواره سی و یکم فجر در رفسنجان و اختصاص جایگاه ویژه‌ای به اصحاب رسانه برای این رویداد هنری نیز یکی دیگر از اقدامات قابل توجه بود که هیچگاه از ذهن خبرنگاران شهرستان نخواهد رفت، اقدامی که باز هم در رفسنجان علی‌رغم ادامه میزبانی‌ها تکرار نشد و تنها به اختصاص یک بلیط به اصحاب رسانه ختم می‌شود که همین هم در دو سال قبل محل مناقشه شد و یکی از خبرنگاران در اعتراض به سهمیه اختصاص یافته، سالن را ترک کرد.

اگر چه آنچه در ابتدا مهم است گرفتن میزبانی جشنواره فیلم فجر است اما مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان باید فکری برای کیفیت‌بخشی به این جشنواره مهم با دعوت از هنرمندان، اختصاص سانس‌های ویژه و نشست‌های اصحاب رسانه با هنرمندان بردارند تا رفسنجان شایسته‌ترین میزبان برای جشنواره امسال باشد و تنها میزبانی صرف، علاقمندان به هنر هفتم در رفسنجان را با آن سابقه میزبانی در سال 1391 راضی نمی‌کند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی