آخرین اخبار

مادربزرگه عزیز روزت مبارک!

09:00:52 1400/11/03


رابعه مدنی، معلم بازنشسته آموزش و پرورش و بازیگر سینما و تلویزیون است. او بارها طراز مادر فداکار ایرانی را به واسطه نقش هایش برای بیننده ها تصویر کرده و قطعا در نقشِ واقعی مادرانه اش هم تَک است. 

وقتی با او هم صحبت می شویم و از حس مادر بودن می پرسیم، به سرعت از فرزندانش یاد می کند که یکی از آنها امیرشهاب رضویان ـ کارگردان و فیلمنامه نویس سینما ـ است؛ می گوید: خداوند سه جواهر به من داده است؛ یک دختر نازنین و دو پسر مهربان و خوب. خدا حفظشان کند. ان شاءالله که عاقبت به خیر شوند. دلخوشی مادر فقط اولاد است. امیدوارم فرزندان هم قدر پدر و مادرشان را بدانند و مراقبشان باشند.

خبرنگار ایسنا به بهانه روز مادر در تماسی تلفنی با رابعه مدنی، با این بازیگر گفت وگویی داشته است که در ادامه می خوانید:

ـ خانم مدنی عزیز ـ «مادربزرگه» عزیز ـ (اشاره به نقشش در سریال وضعیت سفید) روزتان مبارک!

- خیلی ممنون ... تشکر دختر خوبم. من هم به شما تبریک می گویم. به همه مادران عزیز به خصوص مادران ایرانی که مظهر لطف و محبت هستند، تبریک می گویم. ان شاءالله در هر گوشه از سرزمینمان که هستند سالم و موفق باشند و فرزندان هم قدر پدر و مادرانشان را بدانند. یک سخن مادرانه دارم و آن هم این است که مادری که بچه سه، چهار کیلویی اش را به یک نوجوان رشید تبدیل کرده، قدرش را بدانید. فرزندان عزیز حرمتشان را نگه دارید. هوای مادرتان را داشته باشید.

ـ چند فرزند دارید؟ به عنوان یک هنرمند از نقش مادرانه تان راضی هستید؟

- سه فرزند دارم که خیلی دوستشان دارم. الحمدالله بله راضی ام ان شاءالله خدا از ما راضی باشد. مادر بودن خیلی خوب است. خداوند مهربان مهر خاصی در وجود مادران قرار داده که وصف ناشدنی است.

این روزها چه می کنید، برای تلویزیون کاری دارید؟

- فعلا در خانه هستم، دو ـ سه ماه است که تقریبا بیکارم، البته دو سه پیشنهاد داشتم که باید بررسی کنم و ببینم چه می شود.

تلویزیون تماشا می کنید، از سریال ها راضی هستید؟

- تلویزیون را گاهی تماشا می کنم. مردم متاسفانه این روزها دلشان تنگ است و حوصله ندارند. کرونا حوصله همه را برده است. اگر کارهایی در تلویزیون باشد که مردم را سرگرم کند و کمی بخندیم، قطعا آرامش می گیریم و کمی به حال خوب مردم کمک می کند. مردم کشورمان این روزها به طنزهای خوب نیاز دارند. متاسفانه همه ما افسرده ایم؛ جوان و پیر هم ندارد، پس چه بهتر که حداقل تلویزیون طنزهای خوبی داشته باشد تا کمی حالمان را خوب کند. من خودم طی این دو سالی که به خاطر کرونا خانه نشین شدیم، پنج پتو بافته ام! چون واقعاً نمی شود رفت و آمد کرد و باید در خانه ماند. از مردم عزیز خواهش می کنم رعایت کنند، ماسک بزنند تا کرونا تمام شود. ما باید خودمان به خودمان رحم کنیم. ان شاءالله به حرمت این شب عزیز این بلا از کره زمین نابود شود تا مردم عزیزمان هم به آرامش برسند.

«مادربزرگه» عزیز روزت مبارک!
رابعه مدنی در سریال «وضعیت سفید» حمید نعمت الله 


تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی