آخرین اخبار

از انتشار لوگو شهرک تا اظهارات کارگردان دریازدگی و

09:00:09 1400/11/05


به گزارش ایسنا، تقی‌لو در گفتگویی درباره اجرای نمایش «دریازدگی» گفت: در سال ۱۳۹۴ به تماشای نمایش «دریازدگی» به کارگردانی عباس جمالی نشسته بودم، متن و موضوع نمایشنامه برای من جالب بود به همین خاطر به سراغ این متن رفتم. درطی چند ماه صحبت با نویسنده اثر و عوامل نمایش به این نتیجه رسیدیم که برای کار دکور نداشته باشیم. در تمام موارد هم سعی کردیم حالت دریازدگی را در فضای نمایش القا کنیم.

وی افزود: هر کدام از کاراکترهای نمایش نماینده یک قشر و طرز تفکر هستند و نکته جالب این است که در زمان اجرای این نمایش در سال ۱۳۹۴ و اکنون، مخاطبان با کاراکترهای نمایش همزادپنداری می‌کنند و این موضوع بسیار برای من حائز اهمیت است یعنی تماشاگران در طول نمایش با تمام  شخصیت‌ها همزادپنداری کرده و به همین خاطر متن نمایشنامه مرا برای اجرای آن مصمم کرد.

تقی‌لو درخصوص انتخاب بازیگران نمایش «دریازدگی» بیان کرد: با گروه خاصی کار نمی‌کنم اما پیش از این با آرش صفایی و مهران مرادی همکاری داشتم و کیمیا آهنگران و نگار اکبری برای کار معرفی شدند و با کارهایی که از آن ها دیدم، متوجه شدم که به فضای نمایش و کاراکترها نزدیک هستند.

کارگردان نمایش «دریازدگی» درخصوص حضور تماشاگران در سالن‌های نمایش خاطرنشان کرد: این روزها استقبال مخاطبان از نمایش‌ها خوب است و برای تماشای تئاتر به سالن‌های نمایش می آیند، باید بگویم استقبال از نمایش «دریازدگی» خوب بود و من چنین انتظاری از حضور تماشاگران در سالن را نداشتم. به نظر من با وجود بیماری کرونا مخاطبان به سالن‌های نمایشی اعتماد کرده و در برخی نمایش‌ها سالن‌ها با ظرفیت کامل به اجرا می روند.

نمایش «دریازدگی» به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی امیرسپهر تقی‌لو، از بیست دیماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز شده و میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به عرصه هنرهای نمایشی است.

در آستانه آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر از لوگو فیلم سینمایی " شهرک " با طرحی از محمد موحدنیا رونمایی شد.

"شهرک" دومین ساخته علی حضرتی داستان نوید فلاحتی جوان علاقمند به بازیگریست که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی دیرینه خود یعنی بازیگر شدن ، باید شرایط ویژه و تمرین های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد…



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی