آخرین اخبار

کپشنی که برای گرفتن مجوز به فیلم بی‌رویا اضافه شد

09:00:38 1400/11/19


به گزارش ایسنا، فیلم «بی رویا» ساخته آرین وزیردفتری ظهر دوشنبه، ۱۸ بهمن در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه‌ها به نمایش درآمد و کارگردان درباره شباهت‌های فیلمش با بعضی آثار هومن سیدی گفت که از ابتدا فیلمنامه را نوشته بود و موقع ساخت، کرونا مانعی برای کار ایجاد کرد، اما بعد در همان فاصله متوجه شد که سیدی‌ از طریقی فیلمنامه را خوانده است و این همکاری میان آنها به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده شکل گرفت. او تاکید کرد که به عنوان کارگردان، فیلم خود را ساخته و دخالتی در کارش نشده است.

هومن سیدی هم که نامش در کنار سعید سعدی به عنوان یکی از تهیه‌کننده‌ها اعلام شده بود، در نشست خبری این فیلم گفت: من خودم را تهیه‌کننده نمی‌دانم و قصدم تولید فیلم نبوده و فعلا هم چنین برنامه‌ای ندارم و اینجا فقط به جای آقای سعدی حضور دارم. قصد من فقط کمک به ساخت فیلم بود و واقعیت هم این است که من نقش جدی تهیه‌کنندگی نداشتم و اگر روزی تهیه‌کننده شوم عقیده ندارم که نگاه کارگردان را به خودم نزدیک کنم. من بار دوم بود که فیلم را دیدم و از آنجا که خودم را تهیه‌کننده نمی‌دانم راحت می‌گویم که فیلم را دوست داشتم.

طناز طباطبایی درباره نقش خود و اینکه به‌خاطر یک کپشن در پایان فیلم این‌طور برداشت شده که فیلم درباره بیماری شیزوفرنی است، گفت: بیمار شیزوفرنی اصلا در نقش من نبوده و در پروسه پروانه نمایش لازم بوده کپشنی برای یک توضیح درج شود تا از پیچ و خم‌های این روند گذر کنیم و اگر این کار انجام نمی‌شد در جشنواره نبودیم. این در حالی است که «جابه‌جایی هویت» کانسپتی بود که در فیلمنامه وجود داشت و من براساس آن بازی کردم و البته لایه‌های روانشناختی هم در فیلم وجود داشت. برای من کلیت فیلمنامه هیجان‌انگیز بود و آن را خیلی دوست داشتم و در طول کار متوجه شدم از دست رفتن هویت هولناک‌ترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک نفر رخ دهد.

در این باره عنوان شد که باید با وزارت ارشاد درباره این توضیح پایانی فیلم رایزنی شود تا به مخاطب احترام گذاشته شود که بتواند برداشت خود را از فیلم داشته باشد.

طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، شادی کرم‌رودی، مجتبی فلاحی و فرانک کلانتر از بازیگران و مهدی سعدی (تدوینگر)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، الهام معین(طراح لباس)، عظیم فراین(طراح چهره‌پردازی) و زهره علی‌کبری (طراح صدا) از جمله عوامل فیلم بودند که در نشست خبری آن حضور داشتند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی