آخرین اخبار

نمور هم برای گرفتن مجوز، فیلمنامه را تغییر داد

09:01:54 1400/11/22


به گزارش ایسنا، آخرین نشست رسانه‌ای چهلمین جشنواره فیلم فجر که به "نمور" ساخته داوود بیدل‌ اختصاص داشت، برگزار شد.

سید یاسر جعفری تهیه‌کننده این فیلم درباره فیلم‌برداری این اثر در مناطق شمالی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه می‌خواستیم در فیلم باران داشته باشیم، فیلمبرداری آن در شهرانزلی انجام شد.

او در پاسخ به سوالی درباره اسپانسر بودن یک شرکت خودروسازی گفت: ماشین خودم بود، دوست داشتم در فیلم باشد.

این تهیه کننده درباره شبهاتی‌ که در فیلم وجود دارد، پاسخ داد: ما برای اینکه بخواهیم مجوز بگیریم باید از این حربه استفاده می‌کردیم که این دو شخصیت فیلم ما باهم عقد بودند، بنابراین مجبور شدیم به این موضوع صراحتا در فیلمنامه بپردازیم.

داوود بیدل کارگردان این اثر درباره نوع کادربندی و فضاهای خالی فیلم توضیح داد: من با توجه به فضای فیلم‌های اروپای شرقی این فیلم را ساختم و ایثار عنصر اصلی این فیلم است.

او درباره بازیگران نمور گفت: ترکیب بازیگران برای من بسیار مهم بود و نه حضور سوپراستارها. فیلم ما مثل قرمه سبزی است که جلوی یک خارجی می‌گذارید بنابراین طول می‌کشد تا جا بیفتد.

نوشین معراجی نویسنده این فیلم با توجه به انتقاداتی که درباره نداشتن تعلیق یا ریتم فیلم مطرح می‌شد، گفت: من سعی کردم اطلاعات کم‌کم وارد فیلم شود تا تعلیقات بهتری داشته باشد.

در این نشست سوالات متعددی از بچه‌ای که متولد شده بود و شرعی‌ بودن آن مطرح شد که واکنش‌های مختلفی از طرف عوامل در پی‌ داشت و نویسنده معتقد بود عشقی که بین این زوج بود باعث می‌شود مشروعیت این بچه زیر سوال نرود.

نسیم ادبی از بازیگران "نمور" درباره دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر، گفت: اینکه جایزه‌ای باشد یا نباشد، اتفاق مهمی نیست اینکه مردم تو را دوست داشته باشند مهم است و نقش باور پذیر باشد. فیلم‌های امسال با توجه به شرایط کرونایی امسال به سختی به جشنواره رسیدند بنابراین هر کسی جایزه بگیرد به او افتخار می‌کنم.

محمدرضا علیمردانی نیز در پاسخ به انتقادات و اینکه چرا در این فیلم بازی کرده گفت: من خودم دوست داشتم که در این فیلم بازی کردم. نتیجه فیلم برای برخی مورد پسند است و برای برخی نیست و این موضوعی سلیقه‌ای است! امیدوارم کم و کاستی‌ها را ببخشید.

داوود بیدل (کارگردان)، سید یاسر جعفری (تهیه‌کننده)، نوشین معراج (نویسنده)، محمدرضا علیمردانی (بازیگر)، بهاره کیان افشار (بازیگر)،  سمیرا حسن‌پور (بازیگر)، نسیم ادبی(بازیگر) ، باربد بابایی (بازیگر)، محمدرضا عباسی (بازیگر)، امین جهانی (طراح صحنه)، مهدی ایل بیگی (مدیر فیلمبرداری)، زهره سلطانی (طراح لباس)، بنیامین شهیدزاده (بازیگر) و پریسا شامولیان (بازیگر) عوامل حاضر در این نشست بودند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی