آخرین اخبار

فرنوش صمدی داور جشنواره زنان بیروت شد

09:00:27 1400/12/15


به گزارش ایسنا،جشنواره بین المللی فیلم زنان بیروت که تحت عنوان «زنان برای تغییر» با گردآوری فیلمسازان و دوستداران سینما از سراسر جهان با استفاده از قدرت لنز و سینما که پنجره ای برای جامعه و به ویژه زنان است، با مسائلی مانند برابری جنسیتی و خشونت خانگی توسط انجمن فیلم بیروت برگزار می شود.

«خط فرضی» اولین فیلم سینمایی فرنوش صمدی در دوره گذشته این جشنواره موفق به دریافت دو جایزه بهترین فیلم و بهترین گروه بازیگران شد.

این جشنواره که شامل فیلم هایی درباره زنان و یا ساخته شده توسط زنان است، با هدف برجسته ساختن قدرت زنان در موقعیت های مختلف هر ساله در ماه مارس (اسفند ماه) برگزار می شود.

امسال فیلم «بندربند» ساخته منیژه حکمت نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم‌های بلند جشنواره فیلم زنان بیروت است و مستند «رادیوگرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی در بخش مسابقه مستندهای بلند، فیلم کوتاه داستانی «تهاتر» به کارگردانی مشترک زیبا کرمعلی و عماد آراد در بخش مسابقه فیلمهای کوتاه و «او رویا می‌بافد تا آبی دریا» ساخته مریم خلیل‌زاده در بخش مسابقه انیمیشن‌های کوتاه به نمایش گذاشته خواهند شد. 

سال گذشته فیلم «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی علی مصفا برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین گروه بازیگران از جشنواره بین‌المللی فیلم «زنان بیروت» در کشور لبنان شد.

«درساژ» ساخته پویا بادکوبه، «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی، «تتو» از فرهاد دل آرام و فیلم کوتاه «گذر» ساخته کیمیا هندی از جمله آثارایرانی برگزیده این جشنواره در سال‌های اخیر بوده‌اند، همچنین «کلاس رانندگی» ساخته مرضیه ریاحی که فیلم‌نامه آن نوشته مرجان ریاحی‌ست، دو سال قبل برگزیده جشنواره فیلم زنان بیروت شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم زنان بیروت از تاریخ ۶ تا ۱۱ مارس (۱۵ تا ۲۰ اسفند) برگزار می‌شود. 

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی