آخرین اخبار

از اظهارات فرهاد قائمیان تا خبرهای از جشنواره تئاتر شهرزاد و

09:01:31 1400/12/19


فرهاد قائمیان از بازیگران عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون شامگاه سه‌شنبه هفدهم اسفندماه با حضور در تئاتر شهر از عوامل و دست اندرکاران تئاتر «تَرقُب» در تالار قشقایی مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، قائمیان پس از تماشای این نمایش گفت: «ترقب» یک تئاتر منسجم و درست است. ما در این اثر با تمام ویژگی‌های یک اثر نمایشی مواجه می‌شویم. از نور خیلی به‌جا و درست استفاده می‌شود و طراحی حرکات و ورود و خروج بازیگران به نور و سایه، بسیار حساب شده  و جذاب است.

وی با اشاره به بازی‌های تاثیرگذار نمایش «ترقُب»  گفت: سه بازیگر خانم در ساده‌ترین شکل ظاهری  با بازی‌های روان و جذاب روی صحنه، 45 دقیقه تماشاگر را با خود همراه می‌کنند و این نشان از توانمندی آن‌ها در کنار کارگردانی صحیح دارد.

این بازیگر افزود: مسعود شامی نویسنده اثر، جوان خلاقی است که به همراه میلاد خرم «تَرقُب» را کارگردانی کرده و پس از تماشای این نمایش می‌توانم بگویم شاهد ورود دو کارگردان جوان و خوش‌فکر به عرصه تئاتر هستیم که نیازمند حمایت هستند. به اعتقاد من  اثری که با مطالعه و عشق و زحمت تولید شده و مختصات یک تئاتر استاندارد را دارد، باید حمایت شود تا بیش‌تر دیده شود. علاوه بر مسئولین، اهالی تئاتر و هنرمندان هم باید دراین راستا به یکدیگر کمک کنند، کنار یکدیگر باشند و یکدیگر را حمایت کنند تا همه تئاترها آن‌گونه که شایسته است دیده شوند.

فرهاد قائمیان گفت: من فکر می‌کنم حمایت از تئاترِ بی‌سلبریتی باید در دستور کار قرار بگیرد.زیرا بنده معتقدم جذابیت یک اثر باید با اتکا به توانمندی بازیگران باشد، نه شهرت و معروفیت. بسیاری اوقات در نمایش‌هایی که توسط یک گروه هنرمند جوان تولید می‌شود، با اثری جذاب و بازی‌هایی تاثیرگذار مواجه می‌شویم که با کمی حمایت می‌تواند تبدیل به یک اتفاق ماندگار بشود و راه‌های رشد و پیشرفت برای هنرمندان جوان هموارتر شود.

نمایش «تَرَقُب» به نویسندگی مسعود شامی و کارگردانی مشترک مسعود شامی و میلادخرّم طی روزهای پیش رو ساعت 19:30 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر است.

 در این اثر نمایشی مهناز میرزایی، سایه کبیری و مائده جلالی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: روایتی از سه دوره حیات آدمی، در هیبت زنانگی بر زمین … هر جهان را بنگر که چگونه یک اتم است ... در بی‌نهایتم هستی که به کار و کار و کار در دَمی، آ-دَم دمید و [دآد] داد آدم‌ی، که بدان. پس تو چِ می‌دانی؟!

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سامانه تیوال تهیه کنند.

به دبیری دکتر مسعود دلخواه

دومین جشـنواره تئاتر شهرزاد برگزار می شود

فراخوان دومین جشنواره تئاتر شهرزاد به‌دبیری مسعود دلخواه منتشر شد. این جشنواره که شهرزاد جعفری ریاست آن را به عهده دارد،تابستان1401 برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی؛پردیس تئاتر شهرزاد"دومین جشـنواره تئاتر شهرزاد" را با طراحی و دبیری دکتر مسعود دلخواه با موضوع "تئاتر و هنر پرفورمنس" در ایران در دو بخش نمایش های متن محور و پرفورمنس آرت برگزار می کند.

"دومین جشـنواره تئاتر شهرزاد" با هدف فعال کردن استعدادها و انرژی های نهفته در هنرمندان دوران کرونا،کمک به گسترش فرهنگ تئاتر،حمایت از متون نمایشی ارزشمند و فراهم آوردن شرایط مناسب جهت معرفی و اجرای عمومی آثار برتر برگزار می شود.

لازم به ذکرست که نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد از تاریخ 20 تا 24 تیرماه سال 1397 با ریاست شهرزاد جعفری  برگزار شد. نادر برهانی مرند، مسعود دلخواه، و نوید محمد زاده هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد بودند.

علاقه‌مندان می‌توانندعلاوه بر تکمیل فرم مخصوص جشنواره، جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.shahrzadtheater.ir مراجعه کنند.

اطلاعات موردنیاز درسایت پردیس تئاتر شهرزادwww.shahrzadtheater.ir ،  واتساپ / تلگرام به شماره :  09213959539 دراختیارهنرمندان عزیز خواهدبود.

آدرس دبیرخانه:تهران،خیابان حافظ، نوفل لوشاتو،شماره74،کدپستی:1134813614

دو نمایش از اشکان خطیبی این‌بار در تماشاخانه ملک


«پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» دو نمایش اشکان خطیبی برای بهار ۱۴۰۱ تمدید شد.

دو نمایش «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» به تهیه‌کنندگی، طراحی و کارگردانی اشکان خطیبی برای بار سوم تمدید و از تاریخ هجدهم و نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در تماشاخانه ملک به روی صحنه می‌رود.

این دو نمایش که حاصل چهار سال آموزش و تمرین اشکان خطیبی با گروهی از هنرپژوهان و جوانان علاقه‌مندان به تئاتر است پس از چند دوره اجراهای موفق، قرار است مجدد به شکل یک شب در میان، ساعت ۲۱:۰۰ در تماشاخانه ملک به روی صحنه بروند. 
«پزشک نازنین» بر اساس نمایشنامه‌ نیل سایمون و ترجمه شهرام زرگر است که در هر دو مرحله اجرایش در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد و در اکثر روزهای اجرا به صورت دو اجرایی روی صحنه رفت. همچنین «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» بر اساسِ نمایشنامه‌هایی از مایکل فرین، به نویسندگی مشترک اشکان خطیبی و امید سهرابی با ترجمه شهرام زرگر، برای دوم است که با هنرجویان او روی صحنه می‌رود.
 شایان ذکر است، انجمن منتقدان خانه تئاتر نیز ضمن تماشای این نمایش‌ها در هجدهمین جشن سالیانه خود از «اشکان خطیبی» برای آموزش اصولی به نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی تقدیر کرد.
این خبر در پایان می افزاید، علاقه‌مندان برای تهیه بلیت دوره جدید دو نمایش «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» می‌توانند به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com مراجعه نماینید.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی