آخرین اخبار

انتقاد یک کارگردان از وضعیت اکران فیلم‌ها/ سیاست اکران فیلم‌ها سوداگرانه است

19:33:12 1394/05/17


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکران همزمان حدود 12 فیلم در تهران باعث شده به جز دو تا سه فیلم که بیشتر سئانس‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، سایر فیلم‌ها را سخت‌تر بتوان دید.

فرزاد موتمن کارگردان «خداحافظی طولانی» با انتقاد از سیاست‌های اکران فیلم تاکید کرد سینماداران باید به فیلم‌های متفاوت فرصت بیشتری دهند تا مخاطب خود را پیدا کنند. این کارگردان درباره وضعیت فروش فیلم خود به گفت: «در دو هفته اول فیلم فروش خوبی را از سر گذراند. خبر داشتیم با آن که سالن‌ها زیاد نبودند، اما خالی هم نبودند. در این دو هفته، فیلم 110 میلیون تومان فروخت که برای چنین فیلمی بد نیست.»

البته به گفته موتمن از هفته سوم سئانس‌های «خداحافظی طولانی» در سینماها کم شده است: «چند فیلم دیگر برای اکران تابستان به سینماها آمدند و طبیعی است که بر تعداد سانس‌های این فیلم تاثیر بگذارد. به خصوص که چند فیلم کمدی هم در میان آن‌ها هست که ترجیح سینماداران بر نمایش آن‌هاست و فروش بیشتری هم دارند.»

موتمن با نام بردن از فیلم‌های «نهنگ عنبر»، «گینس»، «از رئیس جمهور پاداش نگیرید»، «مردن به وقت شهریور»، «دوران عاشقی»، «عصر یخبندان» و... گفت: «با توجه به تعداد سالن‌های تهران، اکران این تعداد فیلم منطقی نیست. خوب است که سینماداران پای فیلم بایستند تا فرصت پیدا کند مخاطب خودش را پیدا کند.»

این در حالی‌ست که از میان فیلم‌های روی پرده، کمدی «نهنگ عنبر» 80 روز است روی پرده است و «گینس» و «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» و «عصر یخبندان» از 45 روز پیش روی پرده رفته‌اند. فیلم‌های «دوران عاشقی» و «مردن به وقت شهریور» نیز ده روز است به چرخه اکران افزوده شده‌اند.

این کارگردان اعتقاد دارد: «به توجه به محدودیت سالن‌ها، سیاست اکران فیلم‌ها سوداگرانه است. به طوری که به نظر می‌آید همه چیز در خدمت فیلم‌هایی با سالن‌های پر است. به این ترتیب فیلم‌هایی مثل «خداحافظی طولانی»، لطمه می‌خورند، در حالی که می‌توانند مخاطب خود را پیدا کنند.»

او درباره انتظار خود از اکران فیلمش می‌گوید: ««خداحافظی طولانی» فیلم کوچکی است که از ابتدا برایش انتظار فروش فیلم‌های گیشه‌ای نداشتیم. این فیلم نسبت به فیلم‌های گیشه‌ای کمی آرام‌تر است، کمتر قصه گوست و جذابیت‌های بصری و ظاهری آنان را ندارد. ما که این نوع فیلم‌ها را می‌سازیم انتظار چندانی از گیشه نداریم، اما بهتر است در مدت اکران فرصت بیشتری به این فیلم برای دیده شدن داده شود.»

سعید آقاخانی، ساره بیات و میترا حجار بازیگران «خداحافظی طولانی» هستند و موتمن این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از اصغر عبداللهی مقابل دوربین برده است.

5858



تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی