آخرین اخبار

جنگ به روایت یک انیمیشن/ «دوران عاشقی» نقد می‌شود

16:21:53 1394/06/07


به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده ام» به کارگردانی امید خوش نظر در پنجاه و پنجمین جلسه سینما روایت، اکران و بررسی خواهد شد.

این اثر روایتی است از زنی باردار که متوجه می شود که پدر و مادرش در بمباران حلبچه شیمیایی شده اند و این عارضه را به او و کودکش انتقال داده اند. داستان با فلاش بک هایی دوران جنگ
تحمیلی را با فضاسازی هایی تاثیرگذار نشان می دهد و حرف دل کسانی را می زند که صحنه های دلخراش حلبچه را دیده اند.

نقش اصلی این فیلم به عهده شخصیت مادر است و در واقع بازگوکننده رنج مادرانی است که حتی فرصتی برای در آغوش کشیدن نوزاد خود را پیدا نکردند.

این انیمیشن رکوردار دریافت جوایز از ششمین جشن مستقل انیمیشن از سلسله جشن های شانزدهمین جشن سینمای ایران است. «تمام زمستان‌هایی که ندیده ام» موفق شد در این جشن ۵ جایزه از ۷ جایزه این جشن را به خود اختصاص دهد.

جلسه این هفته سینما روایت با حضور امید خوش نظر کارگردان، آرش کریمی نویسنده و احسان راطبی مدیر بخش پژوهش مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری به اکران و بررسی این فیلم انیمیشن اختصاص دارد که روز یکشنبه ۸ شهریور ماه راس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی، برگزار می شود.

اکران و نقد «دوران عاشقی» در ارسباران

فیلم «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رئیسیان برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و فیلمبرداری یکشنبه ۸ شهریور ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل فیلم اکران و نقد می‌شود.

داستان فیلم یک درام خانوادگی است که در بستر اجتماعی اتفاق می‌افتد. این فیلم نامزد ۱۰ سیمرغ بلورین از سی و سومین جشنواره فیلم فجر است و در سیصد و هفتادمین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور علیرضا رئیسیان کارگردان و بازیگران فیلم نقد و بررسی می‌شود.

علیرضا رئیسیان کارگردان، فرهاد اصلانی و مینا وحید بازیگر، مهسا محب علی نویسنده و شاپور عظیمی منتقد، مهمانان این نشست هستند.‌

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی