آخرین اخبار

عبدی‌پور: «تنهای تنهای تنها» فیلم با آبرویی است

10:21:07 1392/09/13


احسان عبدی‌پور گفت: هر چه از سینما می‌دانستیم را در گرمای 45 درجه و رطوبت 90 درصدی پیاده کردیم، تلویزیون در فیلمساز شدن من نقش داشت، درصد کمی جوانان هستند که نتوانند به ایده‌آل‌هایشان برسند.

 

 کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها» یادآور شد: طرح اولیه‌ای را که داشتم به مرکز صداوسیما بوشهر ارائه دادم و گفتم که فکر می‌کنم فیلم خوبی شود.

 

وی ادامه داد: من با تلویزیون شروع کردم، تله فیلمی به نام «افسانه 98» ساختم که وارد جشنواره فجر شد و جایزه بهترین کارگردان فیلم ویدئویی را گرفت.

 

این کارگردان درباره بازخورد فیلم و فروشش بیان کرد: یکی از دوستانم دیشب از بوشهر با من تماس گرفت و گفت من بلیت می‌خواهم زیرا تمام سالن‌ها پر است.

 

او افزود:گرچه قد این فیلم در گیشه بلند نیست اما فیلم با آبرویی است و باید آنقدر این فیلم‌ها ساخته شود که ما خرد جمعی را به این سمت پیش ببریم،در این فیلم هیچ کس تصمیم نگرفت من را بالا ببرد.

 

عبدی‌پور تصریح کرد: پیش از این فیلمی برای ارگانی ساختم که کاملا دینی و مذهبی بود، گرچه در آن فیلم یک رکعت نماز هم نبود اما به عقیده من هیچ کس در هیچ فیلمی این‌چنین به معاد نپرداخته است، زمانی که این فیلم را به مرکز صدا و سیما دادم 17 دقیقه از آن را حذف کرد و آن را در شبکه دو به نمایش گذاشت. دلخوری من این است که حداقل این فیلم را در زمان درستی پخش می‌کرد که به آن آسیب نرسد. این در حالی است که فیلم «توریست» را بدون آنکه دستی در آن برده باشد از شبکه «شما» پخش کردند.

 

این کارگردان افزود: در بوشهر هیچ بچه فیلمسازی وجود ندارد که یک بار فیلم یا مستندی را در تلویزیون بوشهر کار نکرده باشد، باید از تلویزیون ممنون باشیم که هر فرهنگی را صاحبت آنتن کرد و با این کار فرهنگ‌ها صاحب آنتن شدند تا به بقای آن کمک شود.

 

او همچنین گفت: تو می‌توانی هر تجربه‌ای حتی برای اولین‌بار انجام دهی که ممکن است سود مالی نکنی اما می‌توانی آبرویت را حفظ کنی. من برای ساخت این فیلم دغدغه بازگشت سرمایه و اینکه آن را ببینند، نداشتم. «تنهای تنهای تنها» بازخورد خوبی می‌دهد و حدود 100 دانشگاه برای نمایش این فیلم درخواست داده‌اند.

 

عبدی‌پور با اشاره به فیلم جدیدش که در حال ساخت دارد، بیان کرد: گرچه فیلم اخیر من درباره مهاجرت جوانان است اما من دوست دارم هنگامی که این جوانان مهاجرت می‌کنند، به کشورهای مهاجرتشان بروم تا زندگی آن‌ها را بعد از مهاجرت به تصویر بکشم.

 

او همچنین درباره پخش فیلم «تنهای تنهای تنها» در جشنواره‌های بین‌المللی گفت: مرکز امور بین‌الملل برای نشان دادن این فیلم در جوامع بین‌المللی در حال انجام کارهایی است.

 

عبدی‌پور بیان کرد: من بچه تلویزیون بودم و هستم و حالا که وارد سینما می‌شوم متوجه شدم که اگر تلویزیون دنیای مالی ندارد حداقل یکی آرامش و آخرت خوب دارد. امیدوارم این شرایط برای همه باشد تا بتوانیم فیلم خوب بسازم و باز هم امیدوارم مدلی که منصور لاوری‌منفرد(مدیرکل صدا و سیمای مرکز) در بوشهر کار می‌کند، در همه جا همه‌گیر شود.

 

نشست خبری فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» با حضور سیدتقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی صداوسیما، عمران حیدری رئیس مرکز سینمای استان‌ها، رضا علم‌الهدی مدیرکل نظارت و ارزیابی استان‌ها،جواد مرادی مدیرکل طرح و برنامه سیمای استان و ادریس عبدی‌پور تهیه‌کننده در سالن کنفرانس اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما 12 آذر ماه برگزار شد.

 

تقی‌ سهرابی در این نشست، گفت: در حوزه معاونت سیما در چند سال اخیر اتفاقات خوبی افتاد است، فیلم «تنهای تنهای تنها» به عنوان یکی از موقعیت‌هایی است که استان بوشهر داشته و عبدی‌پور در مرکز این استان توانسته است با تولید فیلمش در محافل بین‌المللی خوش بدرخشد.

 

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما افزود: 33 مرکز استانی وجود دارد که در کشور مستقر است و فعالیت‌های رسانه‌ای هر استان را پوشش می‌دهد. در سه استان دو مرکز داریم و وظیفه اصلی مرکز سیمای استان‌ها طراحی، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی تلویزیون است.

 

او تصریح کرد: هر برنامه‌ای که تولید شود از صفر تا 100 برنامه‌ریزی می‌شود. کار ستاد این است که بسیاری از فیلم‌ها، مستندها،‌انیمیشن‌ها و کارهای فاخری که تولید می‌شود را دسته‌بندی، تولید و پخش کند. یکی از کارهای عمده‌ای که مرکز انجام می‌دهد بحث حضور در جشنواره های مختلف بود که نمونه آن «تنهای تنهای تنها» است و سعی می‌کنیم با توجه به اقلیم و گویش‌هایی که در استان‌ها داریم، راهکارهای خوبی عرضه کنیم تا رسانه‌های بیش از پیش خودشان را نشان دهند.

 

سهرابی اضافه کرد: در جشنواره بسیاری فکر می‌کردند که این فیلم با هزینه بسیار بالایی ساخته شده است اما هنگامی که عبدی‌پور قیمت تولید این فیلم را اعلام کرد ،بسیاری باور نمی کردند. صداوسیمای استان‌ها ثابت کردند با هزینه‌های معقول کارهای خوبی می‌توان ساخت.

 

او بیان کرد: استعدادهای خوبی در استان‌ها نهفته است که نمونه آن عبدی‌پور است و امثال او هم بسیار داریم.

 

در ادامه این نشست عمران حیدری گفت: یکی از سیاست‌گذاری‌های رسانه بحث استعدادیابی است. ما یکسری هنرمند داخلی داریم که به طور رسمی و غیررسمی با صداوسیما همکاری می‌کنند، جذب استعدادهای پنهان یکی دیگر از اهداف مرکزهای می‌باشند که عبدی‌پور یکی از این نمونه‌ها است.

 

رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: ما کار سفارشی انجام نمی‌دهیم یعنی از صفر تا 100 هر کاری را ارزیابی می‌کنیم. در سه سال اخیر بیش از 300 ساعت مستند فاخر داشتیم که شامل طبیعی، حیات‌وحش، تاریخی و... می‌شدند که این نیز اتفاق خوبی است.

 

او ادامه داد: تولید بیش از 246 تله‌فیلم از نمونه‌های دیگر است. هر مرکز بر اساس ظرفیت خود این تله‌فیلم‌ها را تولید کرده است. 18 سریال نیز ساخته‌ایم که «هشت بهشت» که تولید مرکز اصفهان است از نمونه‌های آن است. 350 ساعت نیز انیمیشن تولید کرده‌ایم که دارای تکنیک خاصی است.

 

حیدری ادامه داد: با توجه به استعدادها و توانایی‌های مراکز شاید فاخرترین کارهای ما حاصل افرادی است که تمام عوامل آن بومی هستند. در سه سال اخیر 220 جایزه از جشنواره‌های معتبر خارجی و داخلی داشته‌ایم که مهمترین آن ABU است و جدیدا هم به سمت تولید فیلم‌های انیمیشن و بلند کارتونی رفته‌ایم که تاکنون دو تولید هم داشته‌ایم.

 

رئیس مرکز سیمای استان‌ها یادآور شد: از جمله کارهای جدیدی که عرضه شده بحث رونمایی است، بسته‌هایی مختلفی است که در استان‌ها ارائه کرده‌ایم مثل نگارستان که شامل 100 عنوان مستند از فرهنگ بومی استان‌ها، آیین زندگی، نوحه و عزاداری و... است. بسته خدمت نیز شامل 100 گزارش برتر خبری است که روحیه امید و و انسان‌دوستی را به نمایش می‌گذارد، اخیرا هم نگارستان 2 را که شامل 100 فیلم است، کلید می‌زنیم.

 

جواد مرادی نیز گفت: در فیلم «تنهای تنهای تنها» موضوع انرژی هسته‌ای از موضوع سیاسی خارج و وارد فرهنگ می‌شود. درست است که عبدی‌پور، کارگردان جوانی است و پشت دوربین از افراد حرفه ای استفاده شده است اما او در جلوی دوربینش از عوامل آماتور استفاده کرده است و ما دیدیم که این ترکیب می‌تواند برای سازمان استمرار داشته و همچنین مفید باشد.

 

رضا علم‌الهدی نیز در این نشست که در سالن کنفرانس روابط عمومی صداوسیما برگزار شد،گفت: امروز تولید استان‌های ما به شدت با تولیداتی که در مرکز استان‌ها صورت می‌گیرد، رقابت می‌کند،زمانی که کار خوب تولید می‌شود صرفا عقبه آن به قدرت مالی خوب برنمی‌گردد. امروز شبکه‌های استانی ما بیشترین درصد مخاطب را به خود اختصاص داده‌اند و 30 دقیقه از شبکه «نسیم» را دوستان ما در سازمان استان‌ها تولید می‌کند.



.

ایسنا

عناوین تصادفی