آخرین اخبار

«فشفشه» از مستند به داستانی تبدیل شد/ تولید فیلم با تئاتری‌ها

11:01:23 1395/01/21


پیمان یاحقی مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ساخت اثری با نام «فشفشه» گفت: فیلم «فشفشه» در ابتدا قرار بود با فرمت مستند داستانی ساخته شود، اما بعد از مشورت با عباس رافعی کارگردان و تهیه‌کننده سینما تصمیم گرفتیم تا این طرح را تبدیل به یک فیلمنامه بلند سینمایی کنیم و در نهایت این پروژه مستند داستانی به یک پروژه سینمایی تغییر کرد و در حال حاضر آخرین روزهای نگارش فیلمنامه مورد نظر را پشت سر می گذاریم.

وی ادامه داد: پیش از این انجمن سینمای جوانان مجوز ساخت فیلم مستند داستانی «فشفشه» را صادر کرده بود و حمایت هایی هم در این زمینه انجام داد. طی جلسه ای که به تازگی با عباس رافعی به عنوان مشاور این پروژه داشتیم، قرار شد این فیلمنامه از ماهیت فیلم‌نوشت مستند داستانی خارج شود و وارد ماهیت فیلمنامه مستند داستانی بلند یا همان آثار ویدیویی- سینمایی شود. در نهایت عباس رافعی قبول کرد تا به عنوان تهیه کننده در کنار ما در این پروژه حضور داشته باشد.

این کارگردان جوان تاکید کرد: همچنین در نظر داریم که این پروژه بعد از ساخت به بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر ارائه شود.

یاحقی گفت: در این فیلم قرار است اتفاقات خوبی از نظر ساختار رخ دهد که از آن جمله می توان به همکاری آیدین الفت که در حوزه مهندسی صدا در فضای نمایش فعالیت می کند، اشاره کرد. وی فیلم نوشت اولیه «فشفشه» را مطالعه کرده است و ایده های خلاقانه ای در زمینه طراحی صدا دارد که از جمله آن می توان به پردازش صدا روی کاراکترها اشاره کرد. برای اولین بار در ایران قرار است که پردازش صدا روی کاراکترها صورت گیرد، حتی در روند ساخت این فیلم شرایطی را محیا کردیم که خروجی نهایی صدای فیلم به صورت پنج به یک و همگام با استانداردهای سینمای روز جهان در زمان پخش فیلم نمایان شود.

این کارگردان جوان تاکید کرد: امیدواریم سالن‌هایی که به پخش این فیلم اقدام می کنند تجهیزات و ادوات لازم را دارا باشند، چرا که در غیر اینصورت مجبوریم تجهیزاتی کرایه و برای پخش نهایی فیلم از ادوات تخصصی استفاده کنیم.

وی درباره خط داستانی فیلم توضیح داد: ماهیت قصه و خط اصلی داستانی فیلم «فشفشه» به مشکلات تولید و اجرای تئاتر و سینما پرداخته و همراه با عناصر دراماتیک به یک قصه چند اپیزودی می پردازد. مجوز مستند داستانی «فشفشه» برای اولین بار توسط انجمن سینمای جوان صادر شده است و طی آن ما باید بعد از نگارش نهایی فیلمنامه، برای مجوز ویدیویی سینمایی آن اقدام کنیم.

یاحقی با اشاره به زمان فیلمبرداری این اثر بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی های انجام شده این پروژه تابستان جلوی دوربین می رود. در این فیلم قرار است از بازیگران شناخته شده استفاده کنیم که اکثر آنها چهره های آشنا در حوزه تئاتر کشور هستند. البته با تعدادی از این هنرمندان به توافق رسیده ایم که در آینده نام آنها اعلام می شود.

این تهیه‌کننده تئاتر در پایان گفت: همیشه براین عقیده بودم که برای ساخت یک اثر سینمایی باید با هم‌نسلان خود کار کنم و این پروژه فرصتی را حاصل کرد که  با یاری آنها این فیلم را کلید بزنم. خوشحالم فردی همچون عباس رافعی در کنار ما است، چرا که نگاه او حمایت از جوانان است.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی