آخرین اخبار

جیب‌بر خیابان جنوبی و سه فیلم دیگر به سینماها آمدند

09:57:39 1392/09/20


چهار فیلم سینمایی از چهارشنبه 20 آذرماه راه به پرده نمایش می‌برند؛ فیلم‌هایی از کارگردانان جوان و یک فیلمساز پرتجربه سینما.

 چهار فیلم «ابرهای ارغوانی» به کارگردانی سیامک شایقی، «خسته‌ نباشید» به کارگردانی احسان قرایی، «سر به مهر» ساخته هادی مقدم‌دوست و «جیب‌بر خیابان جنوبی» به کارگردانی سیاوش اسعدی، تازه‌های اکران ماه آخر پاییز هستند که نمایش آن‌ها تا جشنواره فیلم فجر ادامه خواهد داشت و بعد از پایان نمایش این فیلم‌ها برنامه‌ریزی برای اکران جدید برعهده شورایی خواهد بود که به دستور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با مسئولیت محمد احسانی تشکیل می‌شود.

شورای صنفی کنونی که ریاست آن را سیدضیا هاشمی برعهده دارد بنا به حکم ایوبی تا پایان جشنواره فیلم فجر مسئولیت خواهد داشت و بعد از آن امور به شورایی مرکب از سه سینمادار، سه تهیه‌کننده، سه پخش‌کننده و یک کارگردان واگذار می‌شود.

اما براساس برنامه‌ریزی‌های شورای صنفی کنونی اکران چهار فیلم در سینماهای تهران از چهارشنبه شروع خواهد شد؛ فیلم‌هایی که دو تای آن را یا حوزه هنری تهیه کرد و یا پخش می‌کند.

«جیب‌بر خیابان جنوبی»

«جیب‌بر خیابان جنوبی» دومین فیلم سینمایی سیاوش اسعدی بعد از «حوالی اتوبان» است؛ فیلم‌های این فیلمساز تاکنون موفق به جلب نظر منتقدان شده است. نمایش فیلم اسعدی از 20 آذرماه به مدت یک هفته در سینماهای آزاد و بدون در اختیار داشتن سینمای سرگروه شروع می‌شود و در ادامه از هفته آتی فیلم در سینما قدس به عنوان سینمای سرگروه روی پرده می‌شود.

هم قرار است از چهارشنبه به مدت یک‌ هفته، بدون سرگروه و در سینماهای آزاد اکران شود. این فیلم از چهارشنبه هفته آینده، سرگروه «قدس» را از فیلم «عملیات مهدکودک» تحویل می‌گیرد.

نویسندگی گفتار و همچنین گویندگی نریشن آنونس این فیلم را مسعود کیمیایی انجام داده و مصطفی زمانی، نورا هاشمی، امیرجعفری، بهناز جعفری، محمود جعفری، لیلا بلوکات و نادر فلاح در آن بازی می‌کنند. علی سرتیپی و حسن دادخواه تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

این فیلم در 13 سینمای تهران شامل آزادی، جوان، ملت، شکوفه، مرکزی، اریکه ایرانیان، زندگی، کارون، ماندانا، سمرقند، موزه سینما، ایران و... نمایش داده می‌شود. همچنین 6 سینمای در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، اهواز و کرمان همزمان با تهران، «جیب‌بر خیابان جنوبی» را روی پرده می‌برند.

«سر به مهر»

«سر به مهر» به عنوان نخستین فیلم سینمایی هادی مقدم‌دوست در سینما استقلال روی پرده می‌شود. لیلا حاتمی بازیگر اصلی «سر به مهر» است و خاطره اسدی و آرش مجیدی نیز به عنوان بازیگر در کنار او، ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش مسابقه فیلمسازان اول را برای مقدم‌دوست به همراه آورد.

پخش فیلم برعهده سازمان توسعه سینمایی سوره است و مقدم‌دوست فیلم خود را براساس داستانی درباره نماز ساخته است. او پیش از این با حمید نعمت‌الله در فیلم‌هایی چون «بوتیک» و «بی‌پولی» و مجموعه «وضعیت سفید» همکاری کرده بود. متن این فیلم را مقدم‌دوست همراه نعمت‌الله نوشته است.

«ابرهای ارغوانی»

سیامک شایقی تازه‌ترین فیلم سینمایی خود را در گروه آزاد اکران می‌کند.

«ابرهای ارغوانی داستان مردی است که باخبر می‌شود خواهر همکلاسی‌ سابقش، خانه و خانواده‌اش را در شهرستان رها کرده و به تهران آمده است. احمد می‌پذیرد که پروانه را پیدا کند و او را به خانواده‌اش برگرداند.

حسین یاری، هانیه توسلی،‌ رویا تیموریان، شبنم مقدمی، ‌شیرین یزدا‌ن‌بخش، بهناز جعفری و امید روحانی در این فیلم بازی می‌کنند و محمود فلاح تهیه‌کنندگی کار را برعهده دارد.

«خسته نباشید»

احسان قرایی نخستین فیلم سینمایی خود را به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی ساخت و اکران «خسته نباشید» که از محصولات حوزه هنری است در گروه سینما «آزادی» آغاز می‌شود.

در خلاصه این فیلم آمده است: «رومن و ماریا زوجی جهانگرد که درگیرِ اختلافاتی با یکدیگرند، در میانه‌ی سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی طرفِ قراردادشان به مشکل برمی خورند. مرتضی، مستخدمِ اخراجیِ هتلی که زوج جهانگرد در آن سکونت دارند به کمک پسرعمویش حسین برای آن‌ها نقشه‌ای می‌کشند.»

جلال فاطمی، غوغا بیات، حسام نورایی، فرزاد باقری و رویا افشار بازیگران «خسته نباشید» هستند.



.

خبرآنلاین

عناوین تصادفی