آخرین اخبار

فرهادی در مورد فیلم‌های جدیدش توضیح داد

18:28:12 1392/10/07


 

اصغر فرهادی گفت: «من قطعا باز در ایران فیلم خواهم ساخت اما اینکه فیلم بعدی‌ام در ایران یا بیرون از ایران باشد، هنوز قطعی نیست.»

 این کارگردان سینمای ایران در پاسخ به اینکه آیا جزییات فیلم بعدی‌اش مشخص است در یک گفت‌وگوی تلفنی گفت: «با دو کمپانی متفاوت برای ساخت فیلم‌های بعدی‌ام قراردادهای بسته شده است که یکی از آن‌ها با توجه‌ به تحقیقات که در سه ماه گذشته دربارهٔ داستانش انجام شده و همچنین توافقاتی که با بازیگران اصلی آن صورت گرفته به مرحلهٔ ساخت نزدیک‌تر است. البته تمایل دارم قبل از اینکه به سراغ ساخت این فیلم در بیرون از ایران بروم، بتوانم خط داستانی که در ذهن دارم و براساس یک رخداد واقعی که در ایران اتفاق افتاده است را بنویسم و سال آینده جلوی دوربین ببرم.»

 اوادامه داد: «بنابراین از تهیه‌کننده فیلم بعدی خواسته‌ام که این هماهنگی را با بازیگر‌ها و گروه داشته باشد که من فیلم خارج از ایران خود را با یک تاخیر یک سال و نیم شروع کنم اما هنوز او نتوانسته این هماهنگی را انجام بدهد و ممکن است اگر این هماهنگی صورت نگیرد، فیلم بعدی‌ام را در بیرون از ایران کار کنم.»

 در برخی نقل قول‌ها از شما در رسانه‌های خارجی اعلام شده که «فیلم بعدیتان قطعا در ایران خواهد بود»، نظرتان دربارهٔ این نقل قول‌ها چیست؟ گفت: «من همیشه در مصاحبه‌ها گفته‌ام که قطعا باز در ایران فیلم خواهم ساخت اما اینکه فیلم بعدی‌ام در ایران فیلمبرداری شود یا خارج از کشور هنوز قطعی نیست و تا پایان سال مشخص خواهد شد.»

 اوادامه داد: «اما اینگونه نقل قول‌ها بهانه‌ای است تا نکته‌ای را ذکر کنم. بعضی از این مصاحبه‌ها که منتشر می‌شود و مطالبی که در آن گفته می‌شود ناخواسته و به دلیل برداشت شخصی مصاحبه‌کننده نکاتی در آن هست که برای خود من هم تازه و گاهی عجیب است!»

 فرهادی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در پاسخ به این سوال که فیلمی که برای ساخت آن در خارج از کشور قرارداد دارد، در کدام کشور فیلمبرداری خواهد شد؟ گفت: «اجازه بدهید ظرف چند ماه آینده اخبار دقیق کار بعدی منتشر خواهد شد. درمورد فیلمی که در خارج از ایران ساخته خواهد شد، مرحلهٔ تحقیقات به تازگی پایان یافته، طرح اولیهٔ داستان نوشته شده و دو بازیگر از بازیگران اصلی فیلم هم انتخاب شده‌اند ولی دربارهٔ فیلمی که داستانش در ایران اتفاق می‌افتد، هنوز در مرحلهٔ شکل‌گیری داستان است.»

 این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا برای نمایش فیلم «گذشته» سفری پیش‌رو دارد توضیح داد: «حدود یک هفته پیش از آمریکا برگشتم و تا حدود ۱۰ روز دیگر در ایران خواهم بود البته تلاشم بر این بوده فقط سفرهای ضروری را بروم.»

 فرهادی طی ۱۰ روز آینده برای اکران فیلم در آمریکا و همین‌طور حضور در مراسم منتقدان ملی آمریکا
 (NBR) به نیویورک می‌رود و بعد از نیویورک برای شرکت در مراسم «گلدن گلوب» به لس آنجلس سفر خواهد کرد.

 او درباره حاشیه‌هایی که برای عدم انتخاب فیلمش در فهرست اولیه اسکار مطرح شده است و پیش‌بینی اینکه در بخش‌هایی چون کارگردانی و بازیگری فیلمش نامزد اسکار شود، گفت:«هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست نه برای گلدن گلوب و نه برای اسکار.»

 فرهادی در پاسخ به اینکه آیا در جریان حاشیه‌های چند ماه اخیر برای معرفی گذشته از ایران به اسکار و حاشیه‌های بعدی آن، بوده است؟ گفت: «حاشیه همیشه وجود دارد اما روش من ورود و دامن‌زدن به این حاشیه‌ها نیست. در تمام مدتی که این بحث‌های حاشیه‌ها وجود داشت درگیر تحقیق برای داستانی بودم که قرار است بنویسم و این کمک خوبی برای دور ماندن از حاشیه‌ها بود.»



.

ایسنا

عناوین تصادفی