آخرین اخبار

ارزیابی گیشه سینماها در فصل پاییز

10:26:57 1392/10/13


برخی سینماداران وضعیت گیشه‌ی سینماها در فصل پاییز را خوب ارزیابی می‌کننداما تعدادی دیگر شرایط را خوب نمی‌دانند.

 

مدیر سینما آزادی: آنقدر که فکر می‌کردیم، بد نبود

 

رضا سعید‌ی‌پور (مدیر سینما آزادی) در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره وضعیت گیشه این سینما در فصل پاییز بیان کرد: حقیقت این است که در روز‌های سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه تمامی سالن‌های سینما «آزادی» در مدت اکران پاییز پُر شد اما روز‌های دیگر هفته وضعیت این‌طور نبود.

 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر فیلم‌های پرفروش و گیشه‌ای در نیمه اول سال اکران شده بودند بنابراین ما خودمان را آماده کرده بودیم که صندلی‌های‌مان حتی در این سه روز هم پر نشود، در واقع انتظار داشتیم که گیشه کاملا با شکست مواجه شود.

 

مدیر سینما «آزادی» در پایان عنوان کرد: خوشبختانه باید بگویم انتظار ما از شکست کامل گیشه اتفاق نیفتاد، اما در هر صورت فیلم‌ها انقدر جذاب نبودند که بتوانند در تمام روز‌ها مخاطبان را به سالن سینما بکشانند.

سینما استقلال: راضی بودیم / عوارض نمی‌دهیم

 

پاسبانیان (مدیر سینما «استقلال») هم وضعیت گیشه پاییزه را راضی‌کننده دانست و بیان کرد: به نسبت سال‌های گذشته و وضعیتی که انتظار داشتیم، از استقبال مخاطب و فروش بلیت گیشه پاییز سینما «استقلال» راضی بودیم.

 

وی ادامه داد: فروش پاییزه سینما استقلال در حدی بود که ما بتوانیم هزینه‌های این سینما را پرداخت کنیم.

 

او همچنین درباره وضعیت پرداخت عوارض شهرداری و مالیات توسط سینماداران گفت: طی نامه‌ای که ما داده شد،حدود دو ماه است که دیگر عوارض شهرداری را پرداخت نمی‌کنیم. از وضعیت پرداخت مالیات هم خبری ندارم اما مطمئنم که سینماداران باید مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند.

 

سینما اریکه ایرانیان: بدترین پاییز دوران فعالیت‌مان بود

 

اما مدیر پردیس «اریکه ایرانیان» نظر دیگری درباره وضعیت گیشه سینماها در اکران پاییز دارد.

 

حسین اسلامی در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: اوضاع گیشه «اریکه ایرانیان» اصلا خوب نبود به طوری که می‌توانم بگویم امسال بدترین پاییز دوران فعالیت این مجموعه سینمایی از نظر استقبال مخاطب و فروش بود، تا آنجا که حتی نتوانستیم هزینه‌های خودمان را هم پوشش دهیم.

 

وی افزود: هر سال در برهه زمانی پاییز، سینماداران با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. از سویی، تعداد مخاطبان هر سال کاهش پیدا می‌کند و از سوی دیگر مخارج روز به روز سنگین‌تر می‌شود.

 

مدیر سینما «اریکه ایرانیان» همچنین درباره آخرین وضعیت معافیت مالیاتی سینماداران اظهار کرد:تا آنجا که ما می‌دانستیم، مراکز فرهنگی از پرداخت مالیات معاف بودند اما چندی قبل یک صورت‌حساب عریض و طویل مالیاتی به دست‌مان رسید. از سویی، گویا انجمن سینماداران هم مذاکراتی با اداره مالیات داشته که طی آن، به ما اعلام کرده است که منتظر بخشودگی مالیاتی باشیم، البته تا آنجا که من متوجه شدم، هنوز این بخشودگی مالیاتی کاملا تصویب نشده است.

 

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز درباره بخشودگی مالیاتی سینماها، چیزی به طور قطعی اعلام نشده است. فعلا انجمن سینماداران به ما گفته است که تنها مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنیم.

 

انتظار گیشه بهتری را داشتیم

 

حمیدرضا ناجیان (مدیر روابط عمومی پردیس سینمایی «ایران») هم اگرچه معتقد است که وضعیت گیشه پاییز نسبت زمان مشابه در سال گذشته بدتر نبوده اما از برنامه‌ریزی اکران گله دارد و به ایسنا گفت: شهرداری چندین‌بار سینما «ایران» را تهدید کرده است!

 

مدیر روابط عمومی پردیس سینمایی «ایران» در این‌باره توضیح داد: به نظرم وضعیت گیشه و استقبال مخاطب نسبت به آنچه انتظار داشتیم تاسف‌بار بود. در چند وقت اخیر، شاید «استرداد» توانست 10-15 درصد فروش‌مان را بالاتر ببرد اما در کل شاهد وضعیت خوبی نبودیم.

 

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا هیچ‌وقت یک برنامه‌ریزی درست انجام نمی‌شود که فیلم‌های خوب در طول سال اکران شوند؛ در حالی که می‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که هر ماه، حداقل دو فیلم پرفروش در گیشه داشته باشیم. بی‌توجهی و غفلت در حوزه اکران، باعث شده که سینماداران در فصل پاییز با مشکلات زیادی در پرداخت هزینه‌های خود روبرو باشند.

 

ناجیان همچنین درباره وضعیت پرداخت عوارض شهرداری و مالیات که درباره مذاکره برای بخشودگی آن خبرهایی منتشر شده بود، گفت: واحد اجراییات شهرداری منطقه 7 در چند ماه اخیر، پنج نامه اخطار به ما داده است و حتی آخرین‌بار سینما «ایران» را تهدید کرد.

 

مدیر روابط عمومی پردیس «ایران» توضیح داد: انجمن سینماداران طی نامه‌ای تاکید دارد که طبق مذاکرات انجام شده، سینماها نباید عوارض شهرداری را پرداخت کنند و به ما هم می‌گوید این‌کار را نکنید اما اجراییات شهرداری منطقه 7 زیربار نمی‌رود.



.

ایسنا

عناوین تصادفی