آخرین اخبار

آغاز هفته فرهنگی ایران و کره

09:01:52 1395/02/15


رئیس جمهور کره همزمان با آغاز هفته فرهنگی ایران و کره ابراز امیدواری کرد: روابط دوستی و تعامل ایران و کره که تاکنون با ارزش باقی مانده است، از این به بعد نیز ادامه داشته باشد و با افزایش تبادلات فرهنگی و ساخت سریال‌ها و فیلم‌های مشترک این روابط بیشتر و بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، پارک گئون هی" رئیس جمهور کره جنوبی که شامگاه 13 اردیبهشت ماه در برج میلاد سخن می‌گفت، با تقدیر از برنامه‌های اجرا شده، گفت: شنیده‌ام که تعداد بازیکن‌های ورزش تکواندو در ایران به دو میلیون نفر رسیده است و همچنین مردم ایران از طرفداران سریال‌های کره‌ای همچون ""جواهری در قصر" و " افسانه جومونگ" هستند. این میزان علاقه نشان از روابط تاریخی ایران و کره و نزدیکی این دو ملت می‌دهد.

به گفته رئیس جمهور کره جنوبی؛ در آثار باستانی شهر کهن "شیان" کره جنوبی یک سری آثار تاریخی ایرانی وجود دارد که نشان دهنده روابط دیرینه ایران با کره از گذشته‌های دور تا به امروز بوده است. همچنین در سال 1977 میلادی خیابانی در تهران به نام سئول و خیابانی در کره به نام تهران نامگذاری شد که اکنون خیابان تهران در کره از مراکز مهم تجاری کشور کره به حساب می آید.

پارک گئون هی تصریح کرد: امیدوارم روابط دوستی و تعامل ایران و کره که تاکنون با ارزش باقی مانده است، از این به بعد نیز ادامه داشته باشد و با افزایش تبادلات فرهنگی و ساخت سریال‌ها و فیلم‌های مشترک این روابط بیشتر و بیشتر شود. امیدوارم مردم عزیز ایران در این مدت با فرهنگ کره‌ای بیشتر آشنا شوند و از آن لذت ببرند.

هفته فرهنگی ایران و کره شامگاه (دوشنبه 13 اردیبهشت ماه) با حضور" پارک گئون هی" رئیس جمهور کره جنوبی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رئیس جمهور در امور زنان در برج میلاد تهران با برگزاری کنسرت مشترک میان ارکستر موسیقی ملی ایران و کره رسماً کار خود را به مدت یک هفته در یادمان ملی ایرانیان آغاز کرد.

در این مراسم که ایرانی‌ها و کره‌ای‌ها حضور داشتند، در ابتدا فیلمی از جاذبه‌های گردشگری کشور کره برای مردم نمایش داده شد.

همچنین تیزری از سریال‌های پرطرفدار کره‌ای در ایران همچون سریال «جواهری در قصر» و «جومونگ» نیز برای مردم نمایش داده شد.

یکی از بخش‌های دیگر این برنامه نمایش زنده ورزش‌های زورخانه‌ای از جمله ورزش‌های سنتی ایران و همچنین نمایش تکواندو توسط ورزشکاران کره‌ای بود.

تکواندوکاران کره‌ای همراه با موسیقی سنتی کره‌ای نظم پومسه این ورزش را به نمایش گذاشتند.

اجرای مشترک ارکستر موسیقی ملی ایران با ارکستر سازهای ملی کره جنوبی از دیگر بخش‌های این برنامه بود که مورد استقبال رئیس جمهور کره جنوبی نیز قرار گرفت.

در این بخش ارکستر موسیقی ملی ایران به همراه ارکستر ملی کره جنوبی ابتدا قطعه «ابن سینا» از ساخته‌های استاد فرهاد فخرالدینی را اجرا کرده و سپس قطعه «آری رانگ» ، سرود حماسی مردم کره جنوبی را نواختند.

در این اجرا دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی ، بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و مقامات لشگری و کشوری نیز حضور داشتند.

پس از پایان اجرای ارکستر مشترک ایران و کره، کیم یانگ جین رهبر ارکستر سازهای ملی کره جنوبی در گفتگویی با تشکر از همراهی ارکستر ملی ایران، درباره امکانات سالن‌های موسیقی در ایران گفت: امشب تجربه بسیار خوبی برای من و گروهم در برج میلاد تهران بود و دوست دارم دوباره در برج میلاد تهران باز هم اجرا داشته باشم.

وی ادامه داد: تجهیزات صدا و نور سالن برج میلاد تهران بسیار خوب بود و مرا شگفت زده کرد و اگر تمام مراکز موسیقی ایران چنین تجهیزاتی داشته باشد، بسیار جای تقدیر دارد.

در پایان این مراسم پارک گئون هی رئیس جمهور کره جنوبی به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و همچنین شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور نمایشگاه آثار فرهنگی این کشور را در گالری برج میلاد تهران افتتاح کردند.

هفته فرهنگی کره در ایران


تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی