آخرین اخبار

جنون من و کمال تبریزی باعث ساخت «دونده زمین» شد

11:00:28 1395/02/18


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شجاع نوری تهیه کننده فیلم «دونده زمین» پیش از آغاز اکران فیلم، ضمن بیان این نکته که این مراسم هفتاد و ششمین آیین رونمایی در گروه هنر و تجربه است، گفت: «دونده زمین» با جنون من به عنوان تهیه کننده و کمال تبریزی به عنوان کارگردان ساخته شد. فیلم را که مشاهده کنید متوجه می‌شوید که عقل سلیم به دنبال تولید این سوژه‌ها نمی‌رود.

همچنین کمال تبریزی نیز در این مراسم گفت: «دونده زمین» یک فیلم کاملا تجربی است که حتی نحوه ساخت آن نیز تجربی بود زیرا تنها به یک فرد اتکا داشت. در مورد هازاما کامپه باید بگویم ما با او تماس گرفتیم تا بتوانیم سکانس‌های مربوط به او را در فاصله‌ای که وارد ایران می‌شود، بگیریم. طبیعی است که او باید کار خودش را انجام می‌داد و پس از مذاکراتی که داشتیم تنها ۱۰ روز به ما فرصت داد و ما باید مجموع پلان‌های مربوط به او را در همین ۱۰ روز می‌گرفتیم.

تبریزی ادامه داد: ما باید از او می‌خواستیم مسیرش را طوری تنظیم کند که با مسیر قصه ما برخورد کند. فضایی که او وارد ایران می‌شد فضای خاصی بود. ما این فیلم را در آن دوره ۸ ساله معروف ساختیم بنابراین آدم‌های آن جامعه و روستایی که در فیلم می‌بینیم شبیه آدم‌هایی شده‌اند که در آن ۸ سال می‌دیدیم.

شجاع نوری نیز درباره کامپه گفت: او باید قسم ماراتنی‌اش را انجام می‌داد به همین دلیل نمی‌توانست به عقب برگردد و از یک مقدار بیشتر هم نمی‌توانست سوار ماشین شود.

در ادامه حبیب رضایی که انتخاب بازیگران را در این فیلم به عهده داشت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این فیلم اشاره کرد: من در این کار جنون آمیز یکی از مجنون‌ها بودم. آنچه در این فیلم می‌بینید باور ما بود از آن ۸ سال تاریک. البته هیچ دوران تاریکی باقی نمانده و روزی به پایان می‌رسد اما ممکن است روزی بازگردد و ما باید حواسمان را جمع کنیم که این دوران تاریک دوباره تکرار نشود.

زهرا مصفا عکاس این فیلم نیز در سخنان کوتاهی یاد مرحوم علی وزینی، عکاس و خبرنگار تازه درگذشته را گرامی داشت.

اکبر عالمی، تهمینه میلانی، محمد نیک بین، سید رضا میرکریمی، وحید اسفندیاری، محسن شاه ابراهیمی، مونا زندی، هیوا مسیح، مازیار رضاخانی، نیما عباس‌پور، مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، علی مردانه، مهران ملکوتی و خسرو احمدی دیگر حاضران در مراسم رونمایی فیلم «دونده زمین» بودند.

«دونده زمین» بیانگر داستانی واقعی در مورد هازاما کامپه هنرپیشه ژاپنی است که نذر کرد در سن ۶۰ سالگی دور دنیا را بدود. او پس از یک سال و اندی آمریکا و اروپا را دوید و در کشور ترکیه متوجه شد به سرطان لنفاوی مبتلا است. پس از آن با اراده‌ای استوار و با اعتقاد و ایمان بسیار به خداوند راه خود را ادامه داد و به ایران آمد و در نهایت پس از ۷۵۰ روز دوندگی، به ژاپن رسید.

در این فیلم سحر دولتشاهی، خسرو احمدی، ناهید مسلمی، حسین عابدینی، نیکی نصیریان، حنیف شهپرراد، ندا جبرئیلی، زهرا طاهری‌منش و بازیگر ژاپنی هازاما کامپه به ایفای نقش پرداخته‌اند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی